juleaften/gaver/budget {{forumTopicSubject}}
hejsa
nu er det jo ved at nærme sig den tid at der skal jules, jeg er ikke meget for jul, men i år er det fruens juleår(hvert 2 år) og så skal der julepyntes osv, jeg er jo ypisk drengerøv så vores lille 30 kvm have bliver pyntet med ca 4000 lys i år plus alskens lys i vinduerne osv osv.
juleafetn skal vi holde herhjemme hvor min moar og nok også min lillebror kommer og juler sammen med os.
menuen bliver noget med oksesteg el lign med brune kartofler,flutes og en god sovs og så med surt til, desserten bliver risalamande med kirsebærsovs.
senere på aftenen skal vi ha ristet brøs med æg og rejer og kaviar osv.
plus alle det juelguf der ryger ned i mellemtiden.
budgettet for det hele er 1000 kr
gavebudgettet er så lidt anderledes , der bliver købt det der bliver købt uden loft, selvfølgelig skal pengene være der , men der er ingen grænse på det felt.
hvad skal i juleaften og hvad med mad og gaver osv osv
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
Min mormor og jeg skal spise flæskesteg med hele svineriet og dessert er risalamande:)
jeg håber virkelig at vi kan nå i kirke inden, det er så hyggeligt.. og så håber jeg at nikolaj kan komme med derned og fejre julen hvis han ikke tager til Sverige og holder den med sin far og hans familie..
Gaver: jeg har et loft på gaverne, da jeg ikke køber til hele familien, og det må under ingen omstændigehd (eller i hvert afdl helst ikke) overskride 2000kr. men det tror jeg ikke at det kommer til:) ved nemlig havd folk skal have, og det er ikke de dyreste ting, kun nikolajs, men det er også noget specielt hehe...
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
Selv skal vi bare være herhjemme, mor, far , sofi & mig . også kommer mormor&morfar herind lang tid siden vi holdte med dem , de har nemlig fem børn , så der går lang tid imellem /: . men bliver rigtigt hygge . er allerede i jule humør, og sider lige nu og skråler ''laaast christmas , i gave you my heart, but the very next day, you gave it away !'' har været i julestemning hele weekende (;
håber ikke budgette bliver for højt - pt. står kontoen 0,00,- ! O.O krise . & havde planlagt at købe den lækreste vest fra minus når jeg fik løn - det har jeg droppet igen. skal have penge til jule gaver. budgette må ikke overstige 500 ,- (;
knus .
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 61 Svar: 304
feb 2006
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
arj øv (; men hold da helt op , ja der lang vej ;O mine forældre & mig tager en tur rundt og kigger på alllle de flotte have hvert år (;
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
Budgettet for gaver i år er ca 1000 kr... + de ting vi bare synes de andre må have *gg*
Men jeg synes at det er svært at få julen til at hænge sammen på en SU og en Militærnægterløn... så det bliver SPAREjul iår...
Men hyggeligt skal det kraft**** blive *gg*
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 365
Katten kommer med, men bliver dog inlogeret hos min storbror, da der i forevejen er kat hos mine forældre, som absolut ikke vil være sammen med andre. Hos min bror bliver han dog også forkælet, og det ender sikkert igen i år med, at han knap nok vil af med katten igen når jeg smutter til Aalborg... hehe:-)
Maden består af dejlige ænder med brune kartofler med div. og desserten er selvfølgelig risalamande.... Guf...
Budgettet.... pyh ha.... alt for højt i forhold til at jeg er på SU, men selvfølgelig min egen skyld. Har heldigvis ikke så mange som jeg giver gaver til, men bruger gerne omkring 1.000 kr. på kæresten, så det løber hurtigt op...
Elsker jul...............
Knuzz
apr 2006
Og kæresten og jeg giver ikke hinanden gaver i år.. har simpelthen ikke råd
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Min mor og hendes mand kommer, og så kommer den ene del af svigermekanikken nok, men det er endnu ikke planlagt.
Min bror har desværre 12 timers vagt, så det er den anden bitre jul uden min kære brormand. - Håber jeg kan få fat i julestemningen trods alt.
Vi skal have and, and og atter and, brune og hvide kartofler, lækker sovs, vanillekogte-æbler med ribsgele, rødkål osv. Og ris ala mande er jo et must bagefter.
Budgettet er endnu ikke fastlagt. Jeg har bestemt mig for en rimelig dyr julegave til mig selv for første gang nogensinde, og så skal jeg til et par julefrokoster som desværre også kommer til at trække tænder ud.
Så gavebudgettet er på et par tusinde tror jeg.
Desuden skal vi alle ud og fælde træ sammen. Det har jeg nemlig bestemt mig for at det vil være hyggeligt. *GG*
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
Menuen består som altid af and (godt proppet med kødfyld så der er nok til alle), hvide og brunede kartofler, rødkål, hjemmelavet agurkesalat og brun andesauce. Desserten er ris a la mande (som jeg først har lært at spise de sidste fem-seks år).
Gavebudget....tjaaaa.....jeg skal købe gaver til 4 familiemedlemmer og 1 veninde, så det er ikke så mange. Hvad det endelige totalbeløb ender på, aner jeg ikke, den største gave økonomisk set, går altid til min bror. Vi aftaler hvert år hvad vi har råd til at give for, for lidt godt skal vi altså have (vores farmor giver genbrugsgaver for max 50 kroner og sidste år "glemte" vores far at købe gaver *G*)
Nåh ja, så køber jeg selvfølgelig også gaver til mitterne - og det gør min bror også. Har allerede købt to før julegaver til dem - to nye kradsetræer, hvoraf det ene endnu ikke er samlet (det kan jo så passende blive deres adventsgave).
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 116 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 912
Jeg skal for første gang, ligesom dig Cemile, holde jul væk fra familien, hos Jimmis mor og far.. Skal nok blive hyggeligt, men har også blandede følelser omkring det..
Men regner da med at der skal danses om juletræet og deles gaver ud og alt det man plejer.. Vi har købt kalender med kattene til vores forældre og bedsteforældre, så håber de bliver glade for det.. Vi skal ha kattene med, og Jimmis farmor og farfar glæder sig vist til at se dem..
Vi skal også ind og se Crazy Christmas Caberey den 23. med mine forældre..
Så alt i alt, skal det nok blive en god jul..
apr 2006
Ikke fordi gaverne er det vigtigeste, men jeg elsker at give og få gaver Det er så hyggeligt, og når gaverne er gennemtænkte er det jo helt fantastisk
aug 2006
- Jeg blev da også nød til at overtale mine forældre til at åbne gaver sammen den 24. om morgenen, inden vi tager op til Jimmis forældre.. Kan slet ikke undvære at se hvor glade de bliver for gaverne..
Vi skal heldigvis give gaver.. Jimmis farmor og farfar giver kun til børnene mener jeg, men de har også 5 voksne børn, en hulens masse børnebørn og ca. 20 oldebørn.. Så det forstår jeg godt.. heh..
Men så må du bare glæde dig til 1. juledag..
feb 2006
aug 2006
Vi skal give til forældre, bedsteforældre, onkler og tanter, fætre og kusiner.. Men det er ikke så mange som det lyder til..
juleaften/gaver/budget