19. maj 2007 Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Solgt Killing der er syg Solgt Killing der er syg
Den ene af silkes killinger, havde hård mave sidste søndag, vi kontaktede dyrlægen og fik nogle råd til at hjælpe ham. I løbet af nogle timet var han frisk og legede med de andre killinger.
Han har haft det fint hele ugen, og har taget godt på, og i det hele taget været kvik nok. Men idag var det så galt igen. Og han har fået sammen hjælp som sidst. og igen var han frisk i løbet af nogle timer.
Da han egentlig er solgt har vi valgt at ringe til køber, vi har tilbudt dep. tilbagebetalt el. en anden killing.
Jeg syntes ikke jeg kan sælge ham, som en rask killing, når det er sket 2 gange.
Hvad ville I andre gøre i samme situation ???
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Du kan evt. forklare køberne, at du har betænkeligheder ved at sælge killingen, når den 2 gange har døjet med maven - og måske påpege at det ikke har noget med dem at gøre (det kan køberne muligvis tro, hvis de er lidt nærtagne)
Håber det bette pus ikke døjer mere ...
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Han har det fint igen, men jeg frygter alligevel at det kommer igen. Der er trods alt 8 killinger og de spiser og drikker det samme, så jeg syntes det er underlig at kun den ene har problemer.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Hvis det var mig der blev kontaktet af opdrætter ang. en af mine killinger, vil jeg nok have svært ved at sige min valgte killing fra mig.
Hvis dyrlægen ikke mener, at det er noget alvorligt eller kronisk, vil jeg nok vælge at beholde min killing mod nedslag i prisen. Jeg ved ikke om du laver kontrakt når du sælger, men deri kan der jo stå at køber er gjort bekendt med problemet og evt. har fået afslag i prisen pga. dette!
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 190
Men jeg synes det lyder super godt, det du gør. Meget reelt!
maj 2007
Min mand og jeg er enige om at vi ikke vil sælge el. give en killing væk der ikke er rask. Derfor har køber ikke fået tilbud om afslag i prisen.
Og køber vile faktisk også gerne have haft den killing de nu får i første omgang, men da jeg på det tidspunkt regnede med at den var solgt, havde de kun mulighed for den der nu er syg.
Men hvis den ikke bliver syg igen og dyrlægen kan sige at det ingen betydning har, vil den selvfølgelig blive sat til salg igen. Og de køber vil blive informeret om det hændte.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg ville også have valgt at gøre som dig
med hensyn til killingen............får den TID nok på tissebakken hver dag?
Hvis en kat ikke får tid nok på bakken og bliver jaget væk af de andre, fordi de også vil til, så kan det ende op med hård mave og forstoppelse....lige sådan gælder det væskeindtagelsen.
prøv at sætte en ekstra bakke op, samt flere steder den kan drikke uden at brlive forstyrret.
maj 2007
Og der er 2 skåle med vand.
okt 2007
Jeg havde ikke set det indlæg med at køberne, havde valgt en ny kat, da jeg begyndte at skrive mit indlæg. Men det er da godt at I kan løse det på denne måde!
Til dig og din mand vil jeg sige, at det I har gjort er sobert, reelt og proffesionelt. Det er jo netop sådan et eksempel her, der der adskiller jer seriøse opdrætter fra de mindre seriøse. Hatten af for jer!
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Pøj pøj med ham den bette
maj 2007
Vi håber også at han kommer sig, men nu får vi at se, for han ser lidt pjevset ud i forhold til de andre killinger.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 45
Jeg har også haft det samme problem med en killing, valgte og sige til de folk der kom og skulle se mine killinger at den ene ikke var til salg, da han var syg, måtte have penicilin 2 gange pga. at han rallede lyd på lungerne, min datter beholdte ham og han er nu 8 mdr og har det godt.
Jeanette
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
okt 2007
Registreret opdræt eller ej, er uvæsentlig i denne sammenhæng her.
Jeanette har gjort præcis som enhver registreret opdrætter vil gøre, så her adskiller hun sig ikke!!!!!!
jul 2006
Det erikke uvæsentligt for mig, da klubben er min garanti, hvis min opdrætter ilkke lever op til sit ansvar og hermed kan ekskluderes fra klubben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
okt 2007
Det er heller ikke uvæsentlig for mig, men at bringe det op i denne her tråd er vel uvæsentlig?
Jeanette og hendes mand har handlet sober og proffessionelt i denne her situation og det syntes jeg at jeg vil rose dem for!
At jeg så har en holdning til det andet, er noget Jeanette og jeg og mange andre, har drøftet i en anden tråd.
Undskyld, hvis jeg jokker nogen over tæerne!
jul 2006
Jeg kan nu ikke se, at jeg ikke roser Jeanette for hendes handling, dog anfører jeg, at jeg som køber er bedre sikret ved at købe hos en registreret opdrætter.
Hvorvidt det er væsentligt i denne tråd, er vel en vurderingssag og set fra købers synspunkt, synes jeg, at det er væsentligt
okt 2007
Jeg opfatter den nu som noget helt andet! Jeg vil ikke dog ikke gå ind i den diskussion i denne her tråd. Jeg vil gerne forklare dig det, men ikke her! Ok? :0)
Set fra købers synspunkt, må vi vel nøjes med at konstatere, at køber i dette tilfælde har været i trygge hænder hos Jeanette!
jul 2006
Jeg kan jo ikke sige, hvordan du opfatter det og det gør det nok ikke nemmere at nå til enighed.
Som køber tænker jeg på min sikkerhed og jeg vil altid være bedre sikret ved køb hos registreret opdrætter. Så om køber er tryg, er nok en smagssag
okt 2007
Vi taler om et konkret eksempel, hvor sælger har handlet korrekt og hvor køber jo har fået en fair og tryg behandling.
Alt det andet med og uden stamtavle, kan vi to sagtens blive enig i, men det er jo ikke det der er til diskussion her!
jun 2006
At hun så ikke er reg. opdrætter har da INTET med dette eksempel at gøre. :o)
okt 2007
ENIG!
jul 2006
Stamtavle har jeg ikke nævnt. Jeg har nævnt, hvad jeg som køber vil have som granti for min kat. Jeg ved ikke, hvorvidt vi to er enige, når det handler om stamtavler, jeg kan kun forholde m ig til, hvad jeg selv mener og hvilken sikkerhed og tryghed det giver mig i forhold til køb.
Eva: Jeg skriver, at jeg synes, at handlingen er den rigttige, men anfører samtidig at køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter, det er vel ikke nogen hemmelighed :o)
Og hvis man skulle være i tvivl, så har jeg selv været rigtig uheldig med køb af kat hos ikke registreret opdrætter og der var ingen hjælp at hente, "af skade bliver man klog"....
jun 2006
Men jeg er jo da f.eks. ikke reg. opdrætter, men derfor håber jeg da stadig at køberne af min hittekilling havde tiltro til mig som sælger og hittekilling.dk generelt. :o) Og jeg havde da helt sikkert heller ikke solgt en killing med sygdomsproblemer :o)
jul 2006
Det håber jeg da også, at køberne har og det vil jeg da også synes, at de har god grund til hos dig. Jeg tør ikke mere, men er også kendt for at "gå med livrem og seler".
Hvorvidt bemærkningen var malplaceret, ja, det er din vurdering. Hvis andre kan undgå at komme i samme situation som jeg, leverer jeg gerne en malplaceret bemærkning eller to
okt 2007
Jeg slipper åbenbart ikke for at tage denne diskussion i denne her tråd. Så må vi jo håbe at admin. acceptere at jeg ikke holder mig til tråden!
Jeg opfattede din kommentaren: "dog køber jeg kun ægte racekatte, så her adskiller du dig fra vores opdrætter, som er registreret." som "a cheap shot!" for at promovere, at du ikke er enig i måden Jeanette sælger sine killinger på! Hun har i det konkrete tilfælde handlet ansvarligt og proffessionelt og efter min mening fortjente hun ikke den kommentar! Jeg kan selvfølgelig tage fejl at dine motiver, men sådan opfattede jeg dem altså!
jul 2006
Som tidligere nævnt, har jeg selv en uheldig oplevelse med i bagagen.
Jeg har ikke skrevet, at Jeanette ikke har handlet ansvarligt ,citér gerne, hvis du er uenig.
At være professionel kræver mere i mine øjne, men det er nu heller ikke et ord, jeg har forholdt mig til og det er nok heller ikke den rette tråd.
Jeg vil til enhver tid hævde, at køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter og her adskiller Jeanettes killinger sig altså fra de killinger jeg nu engang har besluttet mig for at købe.
Og for at gøre en lang historie kort, så har Jeanette handlet ansvarligt, men vil stadig anføre, at man som køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter.
maj 2007
Jeg ville ønske at mine katte havde tavle, men jeg havde ikke den viden dengang som jeg har idag. Og jeg har desværre ikke de penge der skal til for at købe en god avlskat. Og hvis du læser min annonce, vil du også se at jeg er ærlig med dette.
Yderlig kan jeg oplyse at jeg har haft 3 køber som jeg har henvist til at købe deres katte hos registreret opdrætter. Da min vudering var, at det var bedste for dem.
Jeg går hjemme på orlov og hygger mig med disse killinger og de bliver solgt med en kontrakt ,jeg har kopieret fra klubberne, for at sikre mig mine killinger den bedst mulige tilværelse,
Mvh. Jeanette
okt 2007
Generelt vil jeg give dig ret, bare ikke i det konkrete tilfælde, da Jeanette har valgt samme fremgangsmåde som hos en reg. opdrættere!
Er vi enige om at den slutter her? :0)
jul 2006
Det tvivler jeg skam ikke på. Jeg synes altid, at det er en skam, at I der bruger tid og penge på jeres opdræt ikke er registrerede, men det kan du jo nå endnu
Det var også uden den viden, jeg har i dag, at jeg havnede i den uheldige situation og det kunne jeg godt have undværet, men til syvende og sidst kan jeg kun takke mig selv for ikke at sætte mig nok ind i tingene og det er altså kun møntet på mig selv
Fortsat god bedring til den lille skat, det er så forfærdeligt, når killinger pludseligt bliver dårlige, de har jo ikke så meget at stå imod med.
jul 2006
Så længe vi ikke anfægter, at man som køber er bedre sikret hos registreret opdrætter, så har jeg ikke flere indvendinger
jun 2006
jul 2006
okt 2007
Det kan jeg jo ikke anfægte, med de holdninger jeg har givet udtryk for gennem tiden! :0)
maj 2007
Han anbefalede at vi gav ham lidt vådfoder el. tørfoder opblødt i vand.
Men det stiller jo en del krav til evt. købere. ?
Ville I finde et passende hjem el. aflive ham ?
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
Jeg kan bestemt ikke se, at det skulle resultere i en aflivning af katten, at den også skal have lidt vådfodermed jævne mellemrum. Bare husk at gøre køber opmærksom på det
jun 2006
Jeg har selv en der er kræsen bare, så hun får hundedyr dåsemad fra dyrlægen (Hill's a/d) en gang eller to om ugen, for at sikre at hun guffer nok i sig :o)
okt 2007
Jeg ved ikke lige hvordan det stiller en kommende ejer anderledes at Flit skal have vådfoder. Om han får det ene eller andet er vel ligegyldig. Der er jo ikke tale om en syg kat, der skal dyrt special foder, sådan som jeg læser dit indlæg!
Så længe katten trives og ikke er syg, syntes jeg bestemt ikke at det er grundlag for at aflive ham. Du finder helt sikkert et kærligt hjem til ham, hvor han vil stortrives og ejerne forgude ham!
maj 2007
Til Slambert, Eva og Mai: Jeg syntes bestemt heller ikke selv det er grund nok til at aflive ham, især ikke når man ser ham springe rundt sammen med sine søskende. Men da jeg jo gerne vil være sikker på at gøre det rigtige, syntes jeg lige jeg ville høre jeres mening.
Det er trods alt et levende væsen og en forkert beslutning kan jo sommetider få fatale følger.
Men jeg takker mange gange for jeres råd og vejledning.
jun 2006
maj 2007
Solgt Killing der er syg