1.281 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Solgt Killing der er syg Solgt Killing der er syg

Den ene af silkes killinger, havde hård mave sidste søndag, vi kontaktede dyrlægen og fik nogle råd til at hjælpe ham. I løbet af nogle timet var han frisk og legede med de andre killinger.

Han har haft det fint hele ugen, og har taget godt på, og i det hele taget været kvik nok. Men idag var det så galt igen. Og han har fået sammen hjælp som sidst. og igen var han frisk i løbet af nogle timer.

Da han egentlig er solgt har vi valgt at ringe til køber, vi har tilbudt dep. tilbagebetalt el. en anden killing.
Jeg syntes ikke jeg kan sælge ham, som en rask killing, når det er sket 2 gange.

Hvad ville I andre gøre i samme situation ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt Killing der er syg
  • #1   18. nov 2007 Det samme som dig.

• #2   18. nov 2007 Jeg havde også gjort det samme smiley

• #3   18. nov 2007 Jeg havde gjort det samme som du skriver.

Du kan evt. forklare køberne, at du har betænkeligheder ved at sælge killingen, når den 2 gange har døjet med maven - og måske påpege at det ikke har noget med dem at gøre (det kan køberne muligvis tro, hvis de er lidt nærtagne)

Håber det bette pus ikke døjer mere ...

• #4   18. nov 2007 Jeg har forklaret det for køber og de har valgt en anden killing.

Han har det fint igen, men jeg frygter alligevel at det kommer igen. Der er trods alt 8 killinger og de spiser og drikker det samme, så jeg syntes det er underlig at kun den ene har problemer.

• #5   18. nov 2007 Jeanette.

Hvis det var mig der blev kontaktet af opdrætter ang. en af mine killinger, vil jeg nok have svært ved at sige min valgte killing fra mig.

Hvis dyrlægen ikke mener, at det er noget alvorligt eller kronisk, vil jeg nok vælge at beholde min killing mod nedslag i prisen. Jeg ved ikke om du laver kontrakt når du sælger, men deri kan der jo stå at køber er gjort bekendt med problemet og evt. har fået afslag i prisen pga. dette!

• #6   18. nov 2007 Jeg ville nok også have svært ved at sige "min" valgte killing fra.

Men jeg synes det lyder super godt, det du gør. Meget reelt!

• #7   19. nov 2007 MaiT og Maria F:

Min mand og jeg er enige om at vi ikke vil sælge el. give en killing væk der ikke er rask. Derfor har køber ikke fået tilbud om afslag i prisen.

Og køber vile faktisk også gerne have haft den killing de nu får i første omgang, men da jeg på det tidspunkt regnede med at den var solgt, havde de kun mulighed for den der nu er syg.

Men hvis den ikke bliver syg igen og dyrlægen kan sige at det ingen betydning har, vil den selvfølgelig blive sat til salg igen. Og de køber vil blive informeret om det hændte.

• #8   19. nov 2007 Hej Jeanette....:-)

Jeg ville også have valgt at gøre som dig smiley

med hensyn til killingen............får den TID nok på tissebakken hver dag?
    Hvis en kat ikke får tid nok på bakken og bliver jaget væk af de andre, fordi de også vil til, så kan det ende op med hård mave og forstoppelse....lige sådan gælder det væskeindtagelsen.

prøv at sætte en ekstra bakke op, samt flere steder den kan drikke uden at brlive forstyrret.

• #9   19. nov 2007 De har adgang til 3 bakker, hvoraf den ene er meget stor.
    Og der er 2 skåle med vand.

• #10   19. nov 2007 Jeanette.

Jeg havde ikke set det indlæg med at køberne, havde valgt en ny kat, da jeg begyndte at skrive mit indlæg. Men det er da godt at I kan løse det på denne måde!

Til dig og din mand vil jeg sige, at det I har gjort er sobert, reelt og proffesionelt. Det er jo netop sådan et eksempel her, der der adskiller jer seriøse opdrætter fra de mindre seriøse. Hatten af for jer!

• #11   19. nov 2007 Jeanette - Det lyder utroligt ansvarligt for mig, ville ønske at mange flere havde samme selvbeherskelse og ansvarlighed ang salg af deres killinger :o)
    Pøj pøj med ham den bette

• #12   19. nov 2007 Tak allesammen. Det er altid rart at få bekræftet at man har taget den rigtige beslutning.

Vi håber også at han kommer sig, men nu får vi at se, for han ser lidt pjevset ud i forhold til de andre killinger.

• #13   19. nov 2007 hej
    Jeg har også haft det samme problem med en killing, valgte og sige til de folk der kom og skulle se mine killinger at den ene ikke var til salg, da han var syg, måtte have penicilin 2 gange pga. at han rallede lyd på lungerne, min datter beholdte ham og han er nu 8 mdr og har det godt.

Jeanette

• #14   19. nov 2007 Jeg ville sige, at du har gjort det rigtige, sådan vil jeg også gerne have det, når jeg køber kat, dog køber jeg kun ægte racekatte, så her adskiller du dig fra vores opdrætter, som er registreret.

• #15   19. nov 2007 Pernille H.

Registreret opdræt eller ej, er uvæsentlig i denne sammenhæng her.

Jeanette har gjort præcis som enhver registreret opdrætter vil gøre, så her adskiller hun sig ikke!!!!!!

• #16   19. nov 2007 Mai:
    Det erikke uvæsentligt for mig, da klubben er min garanti, hvis min opdrætter ilkke lever op til sit ansvar og hermed kan ekskluderes fra klubben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #17   19. nov 2007 Pernille.

Det er heller ikke uvæsentlig for mig, men at bringe det op i denne her tråd er vel uvæsentlig?

Jeanette og hendes mand har handlet sober og proffessionelt i denne her situation og det syntes jeg at jeg vil rose dem for!

At jeg så har en holdning til det andet, er noget Jeanette og jeg og mange andre, har drøftet i en anden tråd.

Undskyld, hvis jeg jokker nogen over tæerne!

• #18   19. nov 2007 Mai:
    Jeg kan nu ikke se, at jeg ikke roser Jeanette for hendes handling, dog anfører jeg, at jeg som køber er bedre sikret ved at købe hos en registreret opdrætter.

Hvorvidt det er væsentligt i denne tråd, er vel en vurderingssag og set fra købers synspunkt, synes jeg, at det er væsentligt smiley

• #19   19. nov 2007 Pernille.

Jeg opfatter den nu som noget helt andet! Jeg vil ikke dog ikke gå ind i den diskussion i denne her tråd. Jeg vil gerne forklare dig det, men ikke her! Ok? :0)

Set fra købers synspunkt, må vi vel nøjes med at konstatere, at køber i dette tilfælde har været i trygge hænder hos Jeanette!

• #20   19. nov 2007 Mai.
    Jeg kan jo ikke sige, hvordan du opfatter det og det gør det nok ikke nemmere at nå til enighed.

Som køber tænker jeg på min sikkerhed og jeg vil altid være bedre sikret ved køb hos registreret opdrætter. Så om køber er tryg, er nok en smagssag smiley

• #21   19. nov 2007 Pernille.

Vi taler om et konkret eksempel, hvor sælger har handlet korrekt og hvor køber jo har fået en fair og tryg behandling.

Alt det andet med og uden stamtavle, kan vi to sagtens blive enig i, men det er jo ikke det der er til diskussion her!

• #22   19. nov 2007 jeg kan slet ikke se hvad reg. vs. ikke- reg. har at gøre her. Jeanette kommer med et konkret eksempel og spørger hvad andre ville gøre.
    At hun så ikke er reg. opdrætter har da INTET med dette eksempel at gøre. :o)

• #23   19. nov 2007 Eva K.

ENIG!

• #24   19. nov 2007 Mai:
    Stamtavle har jeg ikke nævnt. Jeg har nævnt, hvad jeg som køber vil have som granti for min kat. Jeg ved ikke, hvorvidt vi to er enige, når det handler om stamtavler, jeg kan kun forholde m ig til, hvad jeg selv mener og hvilken sikkerhed og tryghed det giver mig i forhold til køb.

Eva: Jeg skriver, at jeg synes, at handlingen er den rigttige, men anfører samtidig at køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter, det er vel ikke nogen hemmelighed :o)

Og hvis man skulle være i tvivl, så har jeg selv været rigtig uheldig med køb af kat hos ikke registreret opdrætter og der var ingen hjælp at hente, "af skade bliver man klog"....

• #25   19. nov 2007 Hmm, ja jeg synes bare igen det var en lidt melplaceret bemærkning, måske også bare formuleringen :o)

Men jeg er jo da f.eks. ikke reg. opdrætter, men derfor håber jeg da stadig at køberne af min hittekilling havde tiltro til mig som sælger og hittekilling.dk generelt. :o) Og jeg havde da helt sikkert heller ikke solgt en killing med sygdomsproblemer :o)

• #26   19. nov 2007 Eva.
    Det håber jeg da også, at køberne har og det vil jeg da også synes, at de har god grund til hos dig. Jeg tør ikke mere, men er også kendt for at "gå med livrem og seler".

Hvorvidt bemærkningen var malplaceret, ja, det er din vurdering. Hvis andre kan undgå at komme i samme situation som jeg, leverer jeg gerne en malplaceret bemærkning eller to smiley

• #27   19. nov 2007 Pernille.

Jeg slipper åbenbart ikke for at tage denne diskussion i denne her tråd. Så må vi jo håbe at admin. acceptere at jeg ikke holder mig til tråden!

Jeg opfattede din kommentaren: "dog køber jeg kun ægte racekatte, så her adskiller du dig fra vores opdrætter, som er registreret." som "a cheap shot!" for at promovere, at du ikke er enig i måden Jeanette sælger sine killinger på! Hun har i det konkrete tilfælde handlet ansvarligt og proffessionelt og efter min mening fortjente hun ikke den kommentar! Jeg kan selvfølgelig tage fejl at dine motiver, men sådan opfattede jeg dem altså!

• #28   19. nov 2007 Mai:
    Som tidligere nævnt, har jeg selv en uheldig oplevelse med i bagagen.
    Jeg har ikke skrevet, at Jeanette ikke har handlet ansvarligt ,citér gerne, hvis du er uenig.
    At være professionel kræver mere i mine øjne, men det er nu heller ikke et ord, jeg har forholdt mig til og det er nok heller ikke den rette tråd.
    Jeg vil til enhver tid hævde, at køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter og her adskiller Jeanettes killinger sig altså fra de killinger jeg nu engang har besluttet mig for at købe.

Og for at gøre en lang historie kort, så har Jeanette handlet ansvarligt, men vil stadig anføre, at man som køber er bedre sikret hos en registreret opdrætter.

• #29   19. nov 2007 Til pernille:
    Jeg ville ønske at mine katte havde tavle, men jeg havde ikke den viden dengang som jeg har idag. Og jeg har desværre ikke de penge der skal til for at købe en god avlskat. Og hvis du læser min annonce, vil du også se at jeg er ærlig med dette.

Yderlig kan jeg oplyse at jeg har haft 3 køber som jeg har henvist til at købe deres katte hos registreret opdrætter. Da min vudering var, at det var bedste for dem.

Jeg går hjemme på orlov og hygger mig med disse killinger og de bliver solgt med en kontrakt ,jeg har kopieret fra klubberne, for at sikre mig mine killinger den bedst mulige tilværelse,

Mvh. Jeanette

• #30   19. nov 2007 Pernille.

Generelt vil jeg give dig ret, bare ikke i det konkrete tilfælde, da Jeanette har valgt samme fremgangsmåde som hos en reg. opdrættere!

Er vi enige om at den slutter her? :0)

• #31   19. nov 2007 Jeanette:
    Det tvivler jeg skam ikke på. Jeg synes altid, at det er en skam, at I der bruger tid og penge på jeres opdræt ikke er registrerede, men det kan du jo nå endnu smiley

Det var også uden den viden, jeg har i dag, at jeg havnede i den uheldige situation og det kunne jeg godt have undværet, men til syvende og sidst kan jeg kun takke mig selv for ikke at sætte mig nok ind i tingene og det er altså kun møntet på mig selv smiley

Fortsat god bedring til den lille skat, det er så forfærdeligt, når killinger pludseligt bliver dårlige, de har jo ikke så meget at stå imod med.

• #32   19. nov 2007 Mai.
    Så længe vi ikke anfægter, at man som køber er bedre sikret hos registreret opdrætter, så har jeg ikke flere indvendinger smiley

• #33   19. nov 2007 Pernille - Tror jeg aldrig nogen finder på at anfægte ;o) Kun om hvornår det skal tages op.

• #34   19. nov 2007 smiley

• #35   19. nov 2007 Pernille.
    Det kan jeg jo ikke anfægte, med de holdninger jeg har givet udtryk for gennem tiden! :0)

• #36   23. nov 2007 Dyrlægen mener at ikke at Flit fejler noget, da han jo hverken er oppustet el skravlet, og han tager godt nok på i vægt og meget frisk og aktiv. Så han mener at Flit er en af de katte der i ikke får drukket væske nok.

Han anbefalede at vi gav ham lidt vådfoder el. tørfoder opblødt i vand.

Men det stiller jo en del krav til evt. købere. ?
    Ville I finde et passende hjem el. aflive ham ?

• #37   23. nov 2007 Det er bestemt ikke ualmindeligt, at katte ikke får drukket nok og der er mange, der anbefaler, at katte ikke udelukkende lever af tørfoder - bl.a. af samme årsag. Jeg har selv en kat, der får "dyrlægeordineret vådfoder" - og han ææælsker dyrlægen for det smiley - fordi han fik hård mave lidt for tit.

Jeg kan bestemt ikke se, at det skulle resultere i en aflivning af katten, at den også skal have lidt vådfodermed jævne mellemrum. Bare husk at gøre køber opmærksom på det smiley

• #38   23. nov 2007 Jeg ville på ingen måde aflive en kat fordi den krævede lidt ekstra foder :o9 Næh næh, mange fordre jo deres kat ugentligt eller lign. med en eller anden form for vådfoder.
    Jeg har selv en der er kræsen bare, så hun får hundedyr dåsemad fra dyrlægen (Hill's a/d) en gang eller to om ugen, for at sikre at hun guffer nok i sig :o)

• #39   23. nov 2007 Jeanette T.

Jeg ved ikke lige hvordan det stiller en kommende ejer anderledes at Flit skal have vådfoder. Om han får det ene eller andet er vel ligegyldig. Der er jo ikke tale om en syg kat, der skal dyrt special foder, sådan som jeg læser dit indlæg!

Så længe katten trives og ikke er syg, syntes jeg bestemt ikke at det er grundlag for at aflive ham. Du finder helt sikkert et kærligt hjem til ham, hvor han vil stortrives og ejerne forgude ham!

• #40   24. nov 2007 Til Laila: Flit´s køber fik besked fra os at vi ikke vidste hvad det var, og at de kunne vælge dep. tilbagebetalt el. en anden killing og da de gerne ville have haft gurgi i første omgang valgte de ham.

Til Slambert, Eva og Mai: Jeg syntes bestemt heller ikke selv det er grund nok til at aflive ham, især ikke når man ser ham springe rundt sammen med sine søskende. Men da jeg jo gerne vil være sikker på at gøre det rigtige, syntes jeg lige jeg ville høre jeres mening.

Det er trods alt et levende væsen og en forkert beslutning kan jo sommetider få fatale følger.

Men jeg takker mange gange for jeres råd og vejledning.

• #41   24. nov 2007 Jeanette - Det var så lidt. Håber du kunne bruge alle vores svar og diskussioner til noget ;o)

• #42   24. nov 2007 Det kan jeg helt klar.

Kommentér på:
Solgt Killing der er syg

Annonce