Giftige planter i haven Giftige planter i haven
Nu har jeg kigget på listen over giftige planter siamis.com , som Kirsten har henvist til i en anden tråd herinde.
Lige nu er Tinka kun i haven i snor - så jeg har fuld kontrol men inden længe bliver haven kattesikret, og så kommer hun ud på egen pote. Nu tænker jeg så, om mine hortensiaer på terrassen skal fjernes. Kan se de er på listen over giftige planter, men hun har nu aldrig vist interesse for dem. Hvad har I andre gjort i jeres haver, da I fik kat? Har I minutiøs fjernet alle planter fra listen?
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Og der hvor han drikker ude drikker han ikke hvis der er alger..
Jeg tror de ved/kan fornemme hvad der er godt eller ikke godt
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Mine egne gnasker selv på alt og jeg har måttet fjerne mange planter fordi min dreng synes planter skal bides i altid, med resultat at han så kaster op - så jeg tror det er meget individuelt om de er interesserede eller ej
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Det kan godt være hortensiaerne ikke kan være på terrassen så... jeg havde bare aldrig hørt om katte med forgiftning af have-planter, troede i min naivitet, at det mest er stueplanter de kan finde på at gnaske i, når de keder sig.
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 235 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 625
Vi holder os fra liljer både ude som inde (de er meget giftige og ligner græs lidt)
Vores ene han kat Balou kan godt komme ind med en mælkebøtte til mig, eller en gren han har fanget (han tygger aldrig i dem - vil bare vise sin fangst). Også kommer jeg så altid til at tænke på tyren ferdinand, han har samme farver. (Hi HI)
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.004
nu hvor jeg har indekatte ja så flytter jeg stadig ikke noget
det som er vigtigst er at katten får det den vil have. nemlig græs så den kan komme af med det den har i halsen.
er din kat en som i forvejen går efter planter indenfor så ville jeg nok overveje hvad man har i haven.
Giftige planter i haven