{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

Dødelig hjernesygdom ved fødslen {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Er helt ny herinde, men ville lige fortælle jer om min triste oplevelse igår..

Fik for 8½ uge siden et hodl killinger som vi havde glædet os meget til. Bestående af 2 stk... Vi ville beholde begge 2...

Den sidste fødte var lidt mindre end den første fødte, men ikke noget at bide mærke i...
Som ugerne gik blev den lille kat mere og mere pivet, og fik ikke rigtig nok mad fra sin mor. Størrelsesforskellen mellem de 2 killinger blev større og større...

De sidste 5 uger, har den lille killing fået mælk via mig, samt levet under min bluse på min mave stort set døgnet rundt...

Igår morges da vi vågnede kunne vi ikke rigtig få liv i killingen. Den kunne miave osv, men når man kiggede i den øjne var det som om den var blevet blind.. Efter et par timer begyndte den ikke at kunne holde sig vågen og havde ikke længere krafter til at gå.

Vi ringede derfor til vagtfyrelægen som bad os komme med den.

Men der var desværre intet at gøre. Vores killing havde en medfødt sygdom i hjernen. Som gjorde at hjernen holdte op med at virke stille og roligt. Killingen havde til sidst heller ingen muskler i bagbenene og ingen mavesæk, derfor virkede den aldrig mæt da den ikke kunne rumme andet end 6-7 ml hver gang og blev jo meget hurtigt sulten igen...

Grunden til at vores killing er blevet så syg er fordi moren havde en infektion mens hun var gravid. Denne stammer højst sansynligt fra en taige.

Lægen fortalte at havde jeg ikke passet den og givet den varme på min mave ville den være frosset og have været død for flere uger siden og at min varme og tryghed havde sørget for den ikke havde lidt. Desværre ses det oftere og oftere blandt killinger...

Vi valgte at få killingen aflivet, da den stort set var i koma da vi kom til dyrlægen, og vi syntes ikke den skulle lide en hård død...

Ville bare fortælle min historie så i andre ved at sådanne triste tilfælde desværre eksistere og udfra hvad dyrlægen sagde så ses det oftere og oftere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødelig hjernesygdom ved fødslen
Kommentér på:
Dødelig hjernesygdom ved fødslen

Annonce