{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Laser (legetøj) ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en laser (sådan en legetøjs en) der lyser rødt, når jeg trykker på knappen, igennem en veninde - som hun har brugt tl at lege med sin kat, med.

Mika (vores kat) er blevet glad for den og leger gladeligt med den, når det hænder vi leger med den, med ham. Men mit spørgsmål går sådan set ud på om det er sandt den er farlig for ham at lege med? (det har jeg ladet mig høre af andre).

Carina & Nanna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laser (legetøj) ?
  • #1   8. aug 2007 Den er ikke farlig med mindre du peger den ind i hans øjne.. eller hvis du leger med den meget længe adgangen.

Har selv en vi leger med derhjemme men max i 10 min afgangen... så de ikke blir alt for forpustede...

Naja

• #2   8. aug 2007 hm.. jeg har læst et eller andet om at en laser kan frustrerer/stresse katten, da den aldrig får mulighed for at fange byttet...

• #4   8. aug 2007 Tak smiley - det var vigtigt for mig at få konstateret. Vil jo helst ikke skade min mis, i så fald den var/er skadelig.

• #5   8. aug 2007 Det gør jeg også med ham. Og han er meget glad for at lege med den.

- Bare den ikke er skadelig smiley det er klart det vigtigste for os at vide.

• #6   8. aug 2007 oooh ja... det er også min pierres yndlings legetøj...men vi leger også max 10 min med ham af gangen, især når det er så varmt... han bliver ellers ALT for forpustet... smiley

• #7   8. aug 2007 Ville jeg aldrig nogensinde bruge til min kat.. De bliver nemlig meget let stresset af det, da mange kat vil/vil komme til, at gå over lede efter denne prik bagefter.

Det er jo deres instinkt at fange byttet.

Jeg skal ikke kunne sige om der sker noget ved det, når det er 10 min... Jeg vil bare ikke bruge det... Har set en hund, som aldrig ville holde op med at gå og søge pga. det her legetøj.

Bare pas på smiley

• #8   8. aug 2007 vi har osse sån en laser og bruger den osse kun kort tid af gangen, ellers ender det med at trixie render livet af sig selv, for at hun ikke bliver frustere over ikke at kunne fange prikken plejer vi når vi er færdige med leg at kører prikken op i vores hånd for derefter at slukke for laseren og lukke hånden, når vi gør det ved trixie at legen er slut og så falder hun til ro.
    men udover det virker det somom hun godt ved hvor prikken kommer fra, for så snart vi tager laseren frem så går hun i jagtstilling

• #9   8. aug 2007 Det er et legetøj man skal lege med omhu og ikk overdrive.. som regel ved man lidt på forhånd om ens kat/hund let bliver stresset og så er det ikk lige sagen at bruge laseren..

Men hvis du viser katten laseren når du slutter legen af jamen så kan den os finde en samhæng med at det er den det kommer fra.. så som andre siger ihvertfald max de 10 min og så evt et andet belønings legetøj bagefter med noget catnip på som den kan lege med så den har en form af et bytte i den nu hvor den ikk kan få laseren på den måde..

• #10   8. aug 2007 Jeg har hørt at den kan stresse katten for meget, og at de kan blive skør i hovedet af det. Jeg så noget om det i "hunden eller mig"! og den hund var blevet helt skør af at de legede med den!

• #12   9. aug 2007 Jeg har også brugt den med måde til mine to tøser, og de har på ingen måde virket frustrerede over det.
    Men noget andet er, nu ved jeg jo ikke hvad du har af legetøj, men ellers kan jeg helt bestemt anbefale noget der hedder en drillepind, det er en dusk fjer for enden af en tynd plastik stang, den er Bare populær, og den kan jo fanges! Min yngeste elsker at spankulere rundt med den når hun har fanget den ;o) Meget charmerende.

• #13   9. aug 2007 Vi bruger den heller ikke i voldsomt omfang til ham - og viser ham også laseren bagefter (så glort han på os som om: "Ahh - snydere!" og så går der noget tid før han gider at bruge tid på den igen.
    Han leger ofte og fanger insekter/fluer. Så han er aktiv. I forhold til laseren, synes vi ikke umiddelbart vi kan mærke nogen forskel på ham, når vi leger med ham, med den.

Nu vi blander hunde ind i det - er der så ikke forskel på deres reaktionsevner på forskellige ting?

Kommentér på:
Laser (legetøj) ?

Annonce