{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Laser-legetøj? Skidt eller godt? {{forumTopicSubject}}

Ja har set dem lidt rundt omkring, og jeg ved at Sofie, er meget glad for min laser-pen jeg har, hun jagter den lystigt, og ved godt vi skal lege når jeg har den fremme smiley

Men er det godt eller skidt?

For når hun nu er så glad for min laser-pen, ja så tænker vi lidt i retning af det her:
http://www.ebay.co.uk/itm/FroliCat-BOLT-Laser-Cat-Kittens-Cats-Play-Pet-Fun-Toy-/360543014773?pt=UK_Pet_Supplies_Cats&hash=item53f209cf75

Er der nogle der bruger det?
Er det dyrplageri?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laser-legetøj? Skidt eller godt?
  • #1   27. dec 2012 Jeg synes det er synd!

• #2   27. dec 2012 Jeg tror ikke kattene forstår det der med, at de rent faktisk ikke kan fange det, og de derfor altid får nogen ud af deres asen og masen for at fange lyset. Derfor synes jeg også det er meget bedre at lege med noget fysisk med dem, som de rent faktisk kan fange og får noget ud af.

• #3   27. dec 2012 Det er noget med at man ikke må bruge dem for meget, det kan katten godt blive bims af

Jeg har brugt dem da min kat var killing, men ikke kun den. Synes den var god til at få brændt rigtig meget krudt af på katten, da der er mere fart på laserpinden end et stykke legetøj (igen, brugte også legetøj til aktivering)
    Men nu er hun halvandet år og gider den ikke mere. Tror hun har luret den

• #4   27. dec 2012 Vi leger med alt hendes legetøj også smiley
    Og hun leger også selv med hendes legetøj.
    Det var bare som ja, du selv er inde på, de får brændt SÅ meget krudt af smiley
    (Har dog kun min laser-pen)

• #6   27. dec 2012 Jeg ved godt nogle mener at den er noget skidt, men tror det kommer meget an på katten og på hvilken måde man bruger den..

Min søsters kat den syntes det var så sjovt at den i alle de 17 pår den levede bad om at min svoger legede med laserdimsen med den, den gik hen til min svoger fik hans opmærksomhed og gik så hen til skabet hvor han havde laserdimsen, gav et miav fra sig og så på min svoger og hvis han ikke regste sig gik han i pendulfart fra skab til svoger, hoppede op på ham ned igen indtil han rejste sig og legede med katten smiley

Min den gamle har aldrig gidet at lege med den, hun vidste det var mig..
    Men den lille syntes det er meget sjovt, og nej hun bliver ikke bims af ikke at få fat i byttet, for hun syntes legen er kedelig når hun har fanget byttet, det er jagten hun syntes er sjov, når man lader hende fange drillepinden, snoren eller hvad det nu er vi leger med så mister hun interessen, indtil den bevæger sig igen..

Så jeg syntes den er ok til at brænde krudt af med, hvis katten gider og ikke bliver forvirret, samt man skal ikke bruge den som eneste legetøj og ej heller flere gange om dagen, jeg bruger min max en gang om ugen, ellers leger vi hent musen smiley

• #7   27. dec 2012 Altså det virker også som Sofie selv vil, hun VED det er mig.
    Man fanger hendes opmærksomhed når jeg bare finder den frem.

Og så løber hun ellers frem og tilbage efter den. Lader jeg prikken stå stille, så kigger hun bare på den, måske lige ligger sin pote i prikken, men virker ikke bims overhovedet.

Og når jeg stopper, inden hun er færdig med at lege, så kigger hun over på mig..

• #9   27. dec 2012 Hun ved jo jeg "laver" prikken?
    Eller?

• #11   28. dec 2012 Jeg mener laser må kunne bruges til nogle katte, med omtanke. Jeg fandt lige laseren frem fra gemmerne i håb om, at det kunne få Fede Bjarne op i gear, men han sad bare og gloede på den prik. Næh, må han be' om nogle guffer, der bliver smidt hen ad gulvet. Dét er værd at bruge krudt på.

• #12   28. dec 2012 Altså, vi har en her hjemme også bare såden en pen, og den bruger vi ikke særlig meget, eller vi bruger den faktisk ikke mere. Vi har brugt den til når vi var gået i seng og skulle tidligt op, og katten ikke kunne falde til ro, så fandt vi den frem og kørte den lidt frem og tilbage, og så lagde han sig der bagefter. smiley

- Men ja katte kan blive bims af den.. Nu kan jeg fortælle at jeg har været i praktik på dyrhospitalet her hvor jeg bor, og i den uge hvor jeg var der fik vi en kat ind hvor øjnene kørede rundt i hovedet af den, og hovedet kørede rundt fordi den ikke kunne finde ud af noget som helst, og ejeren fortalte ærligt at det var fordi hun havde leget med den, men sådan en laser. smiley Også derfor jeg kun bruger den meget meget sjællendt, for hun havde brugt den meget tit.

• #13   28. dec 2012 I vores er det også en fisk den lyser med. smiley og vores den store kat, han ved også godt hvor den kommer fra ingen tvivl der.

• #14   28. dec 2012 Mine katte må gerne smiley Og nej, de er ikke blevet sindssyge fordi de ikke fangede noget.

Kender I ikke laser-cat bowling? smiley

• #15   28. dec 2012 Jeg har en med en rød laserprik og leger indimellem med kattene med den, det synes de begge er sjovt og er da bestemt ikke blevet sindssyge. De forsøger jo også at fange snefnug, fluer og edderkopper udenfor vinduet, uden af den grund at blive sindssyge.

• #16   28. dec 2012 Hvis du gerne vil overstresse din kat er det et perfekt stykke legetøj

• #17   28. dec 2012 Hmm Min bliver ikke mere overstresset, som du kalder det, end hvis hun farer rundt efter en bold eller papirkugle.....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #18   28. dec 2012 Kan vi ikke blive enige om at nogle katte ikke har det så godt med laserpennen, mens andre katte ved hvor det kommer fra, ved enten at kikke på vores hånd når man slutter legen og de ved hvor dimsen der er sjov at lege med ligger og kommer springende når lågen/skabet hvor laseren ligger i bliver åbnet.;-)

Forhåbentlig bruger man laserpennen med måde og ikke bare kører der ud af i længere tid, det tror jeg ikke er godt for katten. En 10 minutters tid er vel ok. smiley

• #19   28. dec 2012 Jo helt enig Janne, jeg tror det max er 5 min jeg leger med min med den og det er ikke konstant i 5 min, der bliver holdt små pauser og jeg bruger den meget sjælldent, max en gang om ugen, faktisk mere sjældent tror jeg, og hun ved godt det er mig der gør det, for hende er det jagten der er sjov ligesom hvis man kaster en bold eller lign.
    Men korrekt der er nogle katte der bliver bims, derfor er det jo også vigtigt at man læser sin kat, jeg ville aldrig bruge den dagligt.

• #20   28. dec 2012 Her bruger vi det også i et begrænset omfang, og når legen er færdig kaster vi med noget andet legetøj, så katten får sit bytte til sidst.

• #21   28. dec 2012 Majbrit
    Det lyder som en god ide med at bytte laserpinden ud så katten får byttet til sidst smiley

• #22   28. dec 2012 IMO kommer det an på katten, men man skal Virkelig være opmærksom på sin kat, hvis man skal vælge at tage den risiko..

• #24   28. dec 2012 Jeg købte en laser med henblik på at lokke kattene ind fra haven om natten. Havde først lagt et par godbidder inde i stuen, og så blev kattene ført hen til dem ved at følge den røde plet. Men de mistede meget hurtigt interessen, så den laser har ikke gjort meget gavn her.
    Den bliver nok smidt ud - ikke bortgivet - for tænk, hvis den kom i forkerte hænder. Synes godt nok det er forfærdeligt, når nogen lader det komme så vidt, som det tilfælde Sanne fortæller om. smiley

PS: Janne, jeg tror at 10 minutter er for længe. Og jeg tror også at det har betydning, hvor vildt og hurtigt det går for sig med at jagte den plet.

• #25   28. dec 2012 Vi er ikke dovne, vi aktiverer hende på forskellige måde vil jeg sige smiley

Det sjoveste er når vi leget kast og hent..
    Så kommer hun tilbage med legetøjet, og vi kaster igen smiley

• #26   2. jan 2013 I det tilfælde Sanne snakker om, må det da godt nok ha' gået vildt for sig? og i længe? Stakkels kat. Jeg er nu mere til at lege med mine med fx en drille pind. Putter catnip i ny og næ og så spæner de glad rundt efter den smiley

• #28   2. jan 2013 Altså i naturen er det heller aldrig sikkert at katten fanger noget, så det der med jager og fanger,, den holder jo ikke altid smiley
    Jeg har altid brugt en laser pin, både til katte og hunde og der er aldrig nogen af dem der er blevet bims i hovedet af det, tværtimod slapper mine dyr altid af bagefter, fordi de får brændt noget krudt af alt det krudt af, de går heller aldrig og leder efter prikken.
    Det kan godt være at nogens katte bliver bims af det, men hvis din ikke gør det, så er det jo ligegyldigt :D.

• #30   2. jan 2013 Mia M - Ej. Du sammenligner bare ikke en kat der jager mus (godt nok måske ikke altid fanger den) med en rød prik på gulvet i stuen...

Så leg dog ordentligt med dyrene, på en naturlig måde de kan forstå.

• #31   2. jan 2013 Så leg dog ordenlligt med dyrene??? Hvad f... skal det betyde. så du synes oprigtig talt ikke at man leger ordenlig med dyrene?.. Who are you to judge??

Og jo det er lige præcis det jeg gør! Jeg sammenligner de to ting, for det er præcis det samme, en jagt er en jagt om det er en mus, pind eller et lysende prik! smiley

Kommentér på:
Laser-legetøj? Skidt eller godt?

Annonce