{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration - hvornår?
  • #1   3. jul 2007 vores kat var 4mdr, så synes det er fint smiley

• #2   3. jul 2007 Det er helt ok. Jo tidligere du får ham kastreret, jo hurtigere kommer han sig ovenpå efter indgrebet ;-)))

• #3   3. jul 2007 Min dyrelæge siger et halvt år ca... mest for at være sikre på at stenene er faldet på plads. Så når stenene er faldet på plads kan du kasterer ham, tror også det er omkring de 4 mdr.

• #4   3. jul 2007 man kan jo altid mærke om stenene er faldet på plads smiley

• #5   3. jul 2007 mange tak for svarene.

Anette: Tak, det er jeg glad for at høre. Så behøver jeg ikke være nervøs for at jeg afbryder hans udvikling.

--> Hvilken effekt har en kastration for en hankat ud over at den ikke strejfer og at den ikke kan lave små mislinger?

• #6   3. jul 2007 er det ikke best at vente til han er næsten fuld vorksen så går det ikke ud over hvor stor han bliver det er kun det jeg har høret hænge mig ikke ud på det

• #7   3. jul 2007 En kats væksthormon sidder ikke i kønsorganerne men i hypofysen ;-))

Dvs. at en kat ikke bliver påvirket i væksten - medmindre det tæller med at den kan blive større...
    Katte der ikke har hormonerne fræsende rundt i kroppen, bruger ikke energien på at tænke på damer, men på at vokse i stedet for.

De karakteristiske hankattekinder forsvinder - uanset alder for kastration - så om han bliver kastreret før kønsmodning eller efter har ingen betydning for kinderne, for de vil stadigvæk "svinde ind" til kastratkinder (som det næsten kan kaldes)

Anna - din kat vil være mere i balance med sig selv. Han vil ikke blive frustreret over damelugtene, da hans forplantningsdrift er fjernet...

OG som det aller bedste, så er der bare ikke ngoet bedre end en hankastrat ;-)) De er fantastisk skønne og dejlige smiley
    Har selv 4 af slagsen og de er vidunderlige smiley

• #8   3. jul 2007 Jeg skal også snart ha' Bufas kastreret, men dyrlægen sagde netop også det med at vente så lang tid som muligt, for ikke at hindre udviklingen. Utroligt dyrlægerne ikke ved bedre så, for det du skriver Annette, lyder jo meget sandsynligt :o)

• #9   3. jul 2007 Anette: Tusind tak smiley det lyder da skønt. Dejligt med et langt og begrundet svar! smiley jubii, det gør mig varm indeni. - men det er netop derfor jeg har valgt en hankat, så han kan blive kastreret. Jeg har nemlig været MEGET i tvivl om, om det skal være en han eller en hun. Til at starte med var jeg faktisk helt sikker på at det skulle være en hunkat. Så forhørte jeg mig lidt mere rundt omkring, og så blev det alligevel til en hankat.

Det jeg søger er en super dejlig og MEGET social og kælen kat, som vil nusse og hygge og elsker opmærksomhed, og det mente de fleste at jeg ville finde i en hankastrat, og så fik de killinger ude hvor jeg har hest, og så blev jeg helt forelsker i lille Oscar, allerede da han var nyfødt pga. hans farve og hans aftegn.
    Så har jeg også det plus at jeg ser ham hver dag, så jeg kan følge med i hans opvækst, og få et nært forhold til ham inden han flytter hjem til mig.

Hvilket foder bruge du til dine hankastrater, Anette?

• #10   3. jul 2007 Jeg fik Buller kasteret da han var 16 måneder... før var han ikke klar.
    Basse blev det, da han var 4 mdr..
    Mister ( nu 7 måneder) venter jeg med, for hans ene sten er ikke faldet ned endnu... men den ligger lige på kanten, så forhåbentlig falder den ned selv... ellers skal han jo igennem en lidt større operation, når han skal neutraliseres.

• #11   3. jul 2007 Anna - jeg fodrer med RC foder til kastrater. Normalt bruger jeg dyrlægeserien, men fordi jeg er ved at læse til eksamen lige for tiden, så har jeg ikke fået købt noget i et stykke tid, så det er "alm" kastratfoder fra RC jeg bruger ;-))

Ann - det var da sent at deres sten er faldet ned ;-))) De plejer at være faldet ned når de er omkring 10-16 uger gamle ;-)))))

• #12   3. jul 2007 Annette: oki, tak. jeg skal ned og kigge på noget forskelligt foder, for mine forældre synes at RC er for dyrt smiley

• #13   3. jul 2007 Jeg bruger bare den der hedder indoor til vores... og ja RC er lidt dyrt - men det er godt smiley

• #14   3. jul 2007 lena: nemlig. men mine forældre forstår det vidst ikke. Hvor lang tid holder sådan en pose på 10 kg?

• #15   3. jul 2007 Den holder længe... vi køber poser af 4 kg og de holder nok ca 4-5 mdr til vores ene kat...

• #16   3. jul 2007 Anna: måske synes dine forældre det er mange penge på en gang... men 4 kg koster 280 kr og holder i ca 4-5 måneder, hvis de så regner ud hvad det koster at købe 1 eller 2 kg engang imellem i supermarkeder, kan det være de finder ud af at det kan betale sig at købe større partier - hvem ved smiley men held og lykke med det i hvert fald smiley

• #17   3. jul 2007 Det er måske mange penge her og nu, men i længden er det billigere, da katten får et optimalt foder, kommer af med mindre afføring (=mindre grusmængde) og får alt det den skal have af vitaminer og mineraler.

Sammenlignet med det billige, så spiser katte mere af det billige om dagen, end de gør af det dyre smiley

Desuden er din kat i "bedre kondition" som det hedder, hvilket ofte er medvirkende til at katten forbliver sund og rask = ikke så store dyrlægeregninger ;-)))

• #18   3. jul 2007 10g holder i langt tid ca 1/2 år koster 450 kr det er 900 kr om året og hvis man køber der billig koste det 500-700 kr om år så det er ikke så meget at spare mdet er jo ikke en hund på 70-80 kg der æder 10 kg på en uge 8) sige til far mand at du vaske hans bil hvis du får det gode mam 8)

• #19   4. jul 2007 Jeg syntes, at det ville være en rigtig fin alder, at få ham kastereret på... De kommer sig hurtigere over det, når de ikke er så gamle...
    Held og lykke med det hele...

• #20   4. jul 2007 Heine D, Lena og Annette: FOR DÆLEN DA ? er det rigtigt? holder det virkelig så lang tid? EJ for søren da - jeg troede at sådan en pose på 10 kg, holdte i en måned eller sådan noget. haha, jamen dog. Der er lige gået et lys op for både min far og jeg. Haha, fantastisk. Jamen så holder vi da med garanti på kvalitetsfoderet. Jubii, det er da skønt. Så bliver det RC eller Techni-Cal.

Tusind tak - det var da dejligt at høre!

Kommentér på:
Kastration - hvornår?

Annonce