Kat i rækkehus. Kat i rækkehus.
Kære Kattegalleri.
Jeg har brug for gode råd, jeg har i lang tid overvejet at få en kat.
Men jeg har ikke kunne beslutte mig for en indekat eller udekat fordi jeg kan ikke finde en løsning på det problem som er her i lejligheden.
Jeg bor i rækkehus, så har ingen altan. Jeg har en havedør, hoveddør og et vindue i stuen. (intet på badeværelset)
Når jeg tænker på dette som et problem så ser jeg det fra to sider:
Indekat: Jeg har tænkt over net og dette er intet problem med vinduet, men hvad med havedøren. Jeg vil gerne stadig kunne gå ind og ud af den om sommeren ud til min terrasse. (at dække min terrasse er ikke noget jeg er interesseret i)
Udekat: Da jeg bor i lejebolig, og det vil koste mig meget at få sat kattelem i hoveddøren, for ikke at tale om hvis jeg en gang skal flytte derfra. (at lade vinduet stå åbent når jeg ikke er hjemme er ikke en løsning for mig)
Håber i kan kaste lys over problemet så jeg kan finde en passende løsning til mig.
Mvh Freja
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Vær opmærksom på at loven i Danmark siger at dyr ikke må være til gene for dine naboer, og at de skal holdes på egen matrikel.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.321
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.464
De første katte jeg havde var på 2 sal uden altan, de kom så med i kolonihave, da jeg fik lavet en indhegning ( hønsegård kaldte naboerne det
Før jeg hegnede ind i forhaven, havde jeg en kat som smuttede et par gange, men han kom hurtigt hjem, ved at min nabo og jeg blokerede for, at komme videre, det var frost, og døren ind stod åben, så hjemme var godt nok
Dem som jeg ikke har gået med, har aldrig forsøgt noget, og der har aldrig været en kat over mit hegn.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Alternativt så er Britts råd med net for havedør og vindue rigtig god, men i hverdagen lidt mere besværlig end at tegne have ind.
At vælge fritløbende kat syntes jeg ikke er en god ide når man bor i byzone og i lejebolig, hvad hvis du en dag skal flytte og ikke må have fritløbende kat der hvor du flytter ind, eller hvis din nabo igen og igen klager over at katten løber ind hos den eller tisser i blomsterbedet, sandkassen, ligger i havehynderne ja klagerne kan være mange og give en rigtig dårlig stemning blandt naboerne, har man først givet katten frit lejde så er det virkeligt svært ja nærmest umuligt at ændre for så vil du bare ende med en frustreret kat det hænger i gardinerne og skriver ved døren 24/7.
Kat i rækkehus.