{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Kradser over alt :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er på grænsen til at rive håret ud af hovedet på mig selv smiley

Jeg er ellers ret tålmodig når det gælder katte der laver ballade og plejer da også altid at finde en løsning som virker.. Men denne gang er min fantasi sluppet op.. Derfor HJÆLP! smiley

Jeg er lige flyttet, og har derfor ikke gulvtæpper mere.. Mine katte har altid lært at man ikke kradser i min sofa, og to af dem har også altid godt vidst de ikke skulle kradse i tapet.. Nu kommer det kedelige så.. Min mor har brugt flere måneder på at tapesere og male min lejlighed og nu har to af mine katte totalsmadret tapet.. Det ligner jeg ved ikke hvad.. Og det er ikke et sted.. Det er mange mange steder.. Snart over alt.. Det er øv smiley
Jeg ved godt at der med katte følger lidt ballade og ind i mellem lidt hærværk med, men det her er bare hen imod det ekstreme..

En anden ting er også at den ene af mine katte finder det morsomt at kravle ind under min sofa, og kure på ryggen hen over gulvet mens hun kradser lystigt inden under (der sidder noget stof hele vejen under bunden på den)..

De har et kradsetræ i hvert rum, pånær toilet og gang, og det er et gulv til loft der er i stuen, som er helt nyt, og de elsker det alle tre, de bruger ofte deres kradsetræer..

Jeg aktiverer dem hver dag med forskelligt legetøj og drillepinde..
Jeg nusser og snakker med dem flere gange om dagen hver dag (de er jo det eneste jeg har at snakke med.. hehe)

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op.. Det med katten der kradser under sofaen er ikke så slemt igen, det er bare irriterende at høre på, og på et tidspunkt får hun vel også revet den helt op i bunden, og jeg frygter hun tror det så er i orden at fortsætte uden på sofaen..

Hvad ville I gøre? Hvad ville I prøve?

Jeg har overvejet at smøre citron på væggene, men tror ikke helt malingen vil kunne lide det, men ok, der skal jo alligevel omtapeseres og males på et tidspunkt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser over alt :(
  • #3   23. apr 2007 Tro mig, mine får klippet klør.. Og det er de to som er værst der får dem klippet fast..

Klørenes længde har jo intet med krasning at gøre.. smiley

• #4   23. apr 2007 Nogen katte kræser af lige vel de mest mærklige steder...

• #6   23. apr 2007 Jaaa, de kradser nogle underlige steder.. men forstår ikke hvorfor det er blevet mere interessant at ødelægge min nye lejlighed frem for der hvor jeg boede før.. smiley

Hvis det så bare havde været sket begge steder..

• #8   23. apr 2007 Helene, mine har fået klippet negle siden jeg fik dem.. Og der går under en uge så har de fået slebet dem så skarke igen så de kan rive.. Blodårerne på mine katte har ikke umiddelbart flyttet sig nogen steder, så de vil nok altid have alm. katteklør.. Jeg klipper dem mest for de ikke skal rive hinanden for voldsomt når de bliver uvenner eller leger og fordi de kommer på udstillinger..

Britta, jeg må ud og købe et bundt citroner så.. Der skal mere end et par stykker til alle de steder.. hehe smiley

• #10   24. apr 2007 Camilla, du skriver at du ikke kan forstå, at det er mere interessant at ødelægge den nye lejlighed end den gamle. Måske er det netop fordi den er ny, at kattene har ekstra behov for at afsætte egen duft. Feliway kan muligvis dæmpe deres trang til krads.
    Det med at du havde gulvtæppe før... måtte de kradse i det? For så mangler de det måske og finder derfor på noget andet, såsom nyt tapet. (dygtige, kreative misser).

Hehe, det er da meget betænksomt af missen at kradse på UNDERsiden af sofaen. Når det stof under sofaen er slidt op, så kan du sætte noget nyt på. Det er sikkert skideskægt for en kat at ligge der og "mave" sig frem på ryggen med kløerne i sofastoffet. Men du kan selvfølgelig også lægge gulvtæppe på, for det er nok ikke så rart (eller nemt) at kurre hen ad på ryggen.

• #11   24. apr 2007 Der er også nogen der har succes med at tape sølvpapir fast på steder hvor kattene kradser, da de ikke kan lide fornemmelsen af dette på poterne. Jeg ved også at man kan købe noget spray på nettet, se dette link:
    (link fjernet)

Kommentér på:
Kradser over alt :(

Annonce