Kradser og bider {{forumTopicSubject}}
Min killing er ved at være omkring 8-9 uger.
Den er utrolig leger syg, og vil helst fare rundt hele tiden, og lege med alt hvad den kan finde. Hvilket jo er fint nok i sig selv. Men når man f.eks. bare sidder med fødderne nede på guvlet, kan den hoppe hen og begynde at bide i fødderne. Når man vil tage den op bider den og kradser den også. Både i hænder, arme, ansigt og lige hvor den kan komme til, men det er vidst kun for at lege/slås.
Andre tidspunkter falder den helt til ro, så den lægger sig på en, så man kan kæle den og så sover den.. Rigtig tungt og godt, og spinder utrolig meget.
Den kan også være UTROLIG agrresiv, når den leger. Så bliver den helt sur og puster sig op, stor hale, ørene tilbage og hopper nærmest ''sidelæns'' rundt.
Og nu kommer spørgsmålet altså:
- alt dens bidden og kradsen, skyldes det at han er legesyg, og kun en killing?? Er det noget, der går over?
Eller nogen, der har oplevet noget ligende.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg tænker at "problemet" er, at killingen er kommet for tidligt fra sin mor og søskende Jeg sætter problem i gåseøjne, fordi det er normal adfærd for en killing at komme af med alt sit krudt.
Anskaffelse af en 12 ugers killing vil nok være en god ide. Små Killinger har brug for artsfæller at lege med for at udvikle sig normalt.
aug 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 44
aug 2009
Men det kan sikkert godt hænge sammen med, at den er kommet alt for tidligt fra sin mor.
okt 2008
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Samme historie med mine katte.
Bortset fra, at de nok er mere end almindeligt opmærksomhedskrævende, så er de fuldstændig normale, 100% renlige, og blide og glade og harmoniske og superskøndejlige Jeg tror det er fordi, de har haft hinanden.... og så lige var det ældre. Ikke alt alt for små, kun for små.
Så Julie, jeg synes det vil være en god ide, hvis du enten får en killing mere (min. 12 uger) eller finder et nyt varigt hjem til killingen, hvor der er minimum en killing mere. Hvis den kun var 4 uger, da du fandt den, så er der risiko for adfærdsproblemer. Jeg tror de kan tages i opløbet med en killing mere
aug 2009
Jeg tror at jeg vil vente ldt tid og se, hvordan det kommer til at gå.
Og hvis det ikke går, går det vel desværre bare ikke.
Dog er min heldigvis også 100% renlig
okt 2008
Kradser og bider