2.670 visninger
|
Oprettet:
Kat "købt". Utroligt sky og gemmer sig {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har i dag været ude og hente en sød mis.
Vi har været hjemme i godt 4 timer nu, men hun er stadigvæk ikke kommet ud fra under sengen. Er det noget som går over? Da jeg købte min forige kat var han ude og kigge rundt med det samme, og meget opsøgende.
Er der noget jeg kan gøre for min kat for at få hende til at falde til?
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
nov 2017
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 21
No worries, kunne aldrig finde på at hive hende ud.
Der er omkring 10 meter til hendes bakke og 15 til hendes mad, er det for meget?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
nov 2017
Det gør mig lidt lettet at vide.
Går udfra at det er noget af en omvending for hende at komme et nyt sted hen.
Så jeg vil gøre det så komfortabelt for hende at være her som jeg nu kan gøre.
Spørgsmål om fodder:
Jeg har været "out of the loop" i et stykke tid, så da hun er steriliseret har jeg købt "RoyalCanin Sterilised 37" som hun kan få når det fodder som jeg fik med er opbrugt. Er det fint fodder, eller skal jeg afbestille og finde noget bedre?
nov 2013
Katte er kødædere. Tjek lige hvor meget kød der er i RC. Og nej, jeg går ikke ind for at fodre rent kornfrit, men man må gerne fodre med omtanke.
Min tommelfingerregel er mindst 20% fedt af hensyn til hud og pels, og mindst 30% protein fra kød.
Og husk endelig noget godt vådfoder. Katte har tendens til ikke at drikke nok, og vådfoder består af mest vædske. Det er ret vigtigt for en kat at få nok indenbords. Vædsken skal bruges til at rense nyrerne og urinvejene med.
nov 2017
Har ændret bestillingen, så der følger Porta 21 Finest Adult Cat med.
Det indeholder 32% Protein & 21% kyllingefedt. Da RC ikke havde mere end 12% fedt, men derimod 37% protein.
Vådfodder er KiteKat.
nov 2013
nov 2013
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
det skal nok gå. det er faktisk de færste katte som bare falder til i løbet af 5 min. de fleste vil gerne lige have en dag eller to lige til at falde til. Og så begynder opdagelsen rigtig.
da jeg arbejdede på internat, sagde vi altid op til en uges tid. men det er forskelligt. tag det stille og roligt. sørg for at der er god mad. Og så hold øje med at hun går på bakken , og spiser/drikker.
vedr mad: nemt råd find noget katten faktisk kan lide.
jeg bruger rc sterlised og har brugt den i snart mange år. mine trives på det, så jeg bytter det ikke ud.
vådfoder: jeg bruger en del vådfoder når jeg har så mange. men de får kitekat, whiskas, cosma mm. køber alt mit på zooplus.de da de er billige og har et stort godt udvalg. som der er skrevet, så er det en god ting at skifte lidt, så hun ikke bliver kræsen - det skal hun nok blive på et tidspunkt det gør det fleste når de har opdraget os mennesker godt nok
husk et godt grus. persoligt bruger jeg golden grey master (også fra zooplus), men kan godt anbefale superklump kattegrus fra bla petworld, og AK grus. det er alle gruse som ikke støver, og som tager det værste af lugten - ikke noget værre end en bakke som lugter af kat.
nov 2013
Det er sundt at leve varieret.
nov 2017
Fik ændret vådfodderet til Porta 21 i går, men kan se at der er en lille bitte smule glukose i det. Men Jeg har ikke bestilt mega meget.
Så når katten har spist det, vil jeg tage ned i Aldi som ligger dejligt tæt på og prøve det Topic
Susanne:
Det vil jeg gøre. Fik KiteKat med af tidligere ejer, og katten elsker det, der er også forskellige smage i. Men det jeg har bestilt er også forskelligt.
Update:
Hun gemmer sig ikke længere under sengen. Har brugt kattebakken flere gange nu, har spist, og ovenikøbet været oppe og sove hos mig i nat.
Hun miaver om natten, men det er jeg helt sikker på går over efter et stykke tid, da min tidligere kat gjorde det samme, lige da jeg fik hende.
jul 2008
nov 2017
Ja, det gik. Hun er stadigvæk lidt sky, og er rigtig glad for at ligge ude ved bruseren, så hun er gemt bag forhænget
Jeg er sikker på at hun & jeg nok skal blive gode venner
nov 2017
Har dog bestilt 2 x 12KG Tigerino Canada - Parfumefri, men er I tvivl om at det ville tage lugten, som jeg ikke savner
"Vores" Gruset er ikke decideret parfumeret, det er noget olie som er I gruset som får det til at dufte svagt af blomster, hvilket gør det en fornøjelse at gøre rent efter den dejlige mis
EDIT: "Vores" gruset, klumper dog ikke meget godt,
jul 2008
mine er totalt ligeglade med duften. bare bakken er ren
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Kat "købt". Utroligt sky og gemmer sig