Mærkelig lyd... Mærkelig lyd...
Flocke har præsenteret os for en ny lyd, som tydeligvis betyder noget i retning af "jeg er ikke tryg ved det her" ... Men alligevel lidt mærkeligt.
Hun møder en hund, den står ved siden af mig - Flocke står på trappen og er lidt forstenet. Hun kunne jo også bare stikke af (ovenpå har hun sikre steder)
Er det en lyd I kender?
Hør den i videoen. Jeg kan ikke lige beskrive den.
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11920-maerkelig_lyd
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Det er en ret alvorlig lyd fra kattens side.. så jeg håber hunden forstår den.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Tøsen kan en lignende lyd når Smilla bare er alt for meget eller hvis hun har en dårlig dag og på ingen måde gider Smilla, og hun fårstørre lige præcis denne lyd, og holder afstand.
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Og ja, hunden forstod det godt men havde det meget svært med det. Den ville jo gerne lege.
Lige efter jeg havde optaget dette, tog vi katten på armen og gik ovenpå. Så boblede hun lidt der, og hunden var nedenunder.
Lidt senere lå hun dog på trappen og iagttog hunden (som ikke havde opdaget hende). Det er jo en åben trappe, hvor man kan ligge sikkert på øverste trin og holde øje. Det kan hun generelt godt lide. (Vi var på besøg hos svigermor).
Desværre var der dagen efter en episode om eftermiddagen, hvor vi sad udenfor - hunden lå under bordet - katten sov ovenpå. MEN - på et tidspunkt var Flocke så nysgerrig og ville vel sagtens komme ud i haven til os - men før vi nåede at registrere noget var hunden fløjet efter hende og så gik den vilde jagt op ad trappen. Flocke var naturligvis hurtigst og fløj op i et skjulested (hunden blev stoppet inden den nåede helt op af trappen men uf den havde fart på).
Det var rigtig synd for Flocke at hun skulle jages rundt på den måde. Men jeg tror nu nok hun tilgiver os. Kigger dog nok en ekstra gang om der skulle være en hund... Og nej, det var ikke derhjemme, vi var på besøg hos svigermor. Hunden bor der ikke normalt. Var på besøg.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Mærkelig lyd...