{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

penge til dyrlæge besøg... {{forumTopicSubject}}

Ja nu har jeg sat og læst lidt indlæg på katte galleriet af forskellige personer.
En ting der slår mig er dem der siger "Jamen vi har ikke råd til at tage til dyrlægen.."
Okay, så burde man måske lige overveje en gang eller to om man overhovedet har råd til det at have dyr..

Nu har jeg både en hund og en kat. og en ting jeg har lært er, hvor meget uforudsete ting koster.
der er meget mere i det end bare lige lidt legetøj, billig foder og en kurv.

Min hund viste sig at have en mave tarm infektion som kun 10 uger gamel. der sad jeg på kontant hjælp med alt for mange udgifter.
Men man kan F..... altid finde pengene til dyrene. næsten 1500 kr måtte jeg slippe hos Doktot dyr. men sådan er livet bare. special foder, hunde træning, chip, ormekurer, vaccinationer, sygdome, årligt dyrlæge besøg og forsikringer løber godt nok hurtigt op...
Jeg måtte lægge mine dengang højt elskede smøger på hylden, for at oprette en lille privat opsparing der stod DYR på.

der er desværre mange der ikke tænke sådan. og rigtig mange der laver spare løsningen, som kun går ud over katten eller hunden.
Et liv på den billige kattemad fra Pet shop til en pris a 11.95 kr pr 1½ kg.
Nul dylæge besøg og vaccinationer..

Jeg har arbejdet på et katte internat og jeg har set en masse grusomheder. nogle om folk bevidst havde påført sine katte af ren og skær ondskab.
Andre var folk der ikke vidste bedre, eller som bare troede det var okay...

Hvor lang tid skal det stå på. og hvor lang tid må dyr lide fordi ingen gider gøre noget. eller fordi folk ganske enkelt ikke er villige til at betale prisen hos dyrlægen, så det ender med dyrene må betale prisen med kroniske skader eller lidelser..

Mit budskab med dette må vel være at det at have dyr og samtidig være egnet til det, kræver en del mere end bare ligegyldighed..

Jeg har ingen respekt for dem som sætter sig selv foran deres dyr.. for dyrene har sgu ikke valgt jer. I har valgt dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  penge til dyrlæge besøg...
  • #1   19. nov 2006 Ku ikke ha sagt det bedre.... HØRT HØRT!!!

  • #2   19. nov 2006 Sådan Helene...det kunne ikke skrives/siges bedre!!
    Puha,så var vi fri for de triste og frygtelige ting,som man læser og hører om.Jeg har selv været i den situation som dig,.....jeg måtte bare lige af med 12000 kr på en måned i dyrlægeregninger.Mine kære dyr lever stadig i bedste velgående og jeg sætter deres ve og vel højere end andet.Det er mit ansvar at de trives og har det godt.


  • #3   19. nov 2006 ja så sandt som det er sagt... jeg har nu egentligt aldrig haft råd til dyrlægen for at være ærlig og har altid haft hest og katte og div. gnavere men så er der altså bare ting man må undvære den måned for dyrene skal ski passes, ja selv da min hamster var forkølet måtte den en tur til doktor manden men hamsteren fik det bedre efter et besøg hos ham så hver en krone man giver til dyrlægen er godt givet ud...

  • #4   19. nov 2006 Ja- det er ganske rigtigt.
    Men det handler som sagt om vilje!
    Penge kan vel (næsten) altid skaffes- på den ene eller anden måde..


  • #5   19. nov 2006 sådan
    har man dyr i huset har man også råd til at betale for deres ve og vel


  • #6   19. nov 2006 skal lige siges min mor har altid givet hendes katte den billige dyremad og hver gang den har været til dyrelægen har den fået ros for sin pels og alt andet så intet ondt om billigt mad....
    fordi man ikke lige har 15000 tusiend til en dyrelæge regning kan man altså godt ha dyr.... eller så kan man jo dele en regning op i flere dele..... synes bare lige dette skulle med...


  • #7   19. nov 2006 bedre kunne det ik sige !!!

  • #8   19. nov 2006 Hørt hørt!!

  • #9   19. nov 2006 Jeg har lige fået regning på knapt 1000 kr. for vores tur til dyrlægen, da Perle havde fået ondt i halen. Men selvom jeg ikke har pengene parat lige med det samme, ved de, at jeg altid har betalt; enten i rater eller når jeg har kunnet betale hele beløbet. På dét punkt er de heldigvis meget fleksible og virkelig søde!
    Så står den desuden på en vaccination til hver af kattene om et par uger, så det løber jo op. Men jeg vil til enhver tid hellere låne mig frem, hvis der opstår noget akut, end jeg vil lade mine missepiger lide den mindste smule!!
    Det er ikke gratis at have dyr, men det man får igen af dem, kan ikke gøres op i penge!!


  • #10   19. nov 2006 MIne missere er også en selvstændig post på mit bugetskema så der altid er penge til de der skrækkelige stunder hvor pelsbarnet er sygt...et er at skulle stå med en syg mis...det må være SÅ skrækkeligt og stå i den situation...og så ikke have en klejne til at få hjælp..

Kommentér på:
penge til dyrlæge besøg...

Annonce