1.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hun tisser på møbler o.s.v Hun tisser på møbler o.s.v

Håber på jeres hjælp! Min hun kat på 3år, har i snart i over 6 måneder, tisset i vores sofa, tøj, sko og dyner. Hun har altid ren kattebakke, hun er steriliseret og hele møget. Vi har boet i lejligheden i over 1 år (hun er indekat) og hun er tjekket for urinvejsinfektioner og andre ting, og er for en sikkerhedsskyld lige blevet færdig med en pillekur mod blærebetændelse.
Men hun bliver ved! Min kæreste giver aldrig op, men han er ved at opgive nu og syntes vi skal af med hende. Jeg er både for og imod, for vi elsker begge katten og hun er så social og kælen (selv dyrlægen, har aldrig oplevet så social og nærgående en kat).
Hun har legetøj og bliver stimuleret.
Hvad kan vi gøre? Hvorfor tisser hun???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun tisser på møbler o.s.v
  • #1   27. jul 2016 Stress.

Har i prøvet naturprodukter, der virker beroligende?

Zyklene, Colostrum, Sedarom direkt eller lign.?

• #2   27. jul 2016 Men stress af hvad?
    Intet er forandret i over 1år. smiley

Nej ikke endnu.

• #3   27. jul 2016 Det kan være noget så simpelt som en ny kat i området. smiley

• #4   27. jul 2016 En ny kat er ikke simpelt. Det er ekstra udgifter. + vi håber vi får det rækkehus, vi har kig på og der må vi kun have 1 dyr.

• #5   27. jul 2016 Ekstra udgifter? Hvad mener du? Du kan selvfølgelig klæbe dine ruder til, så hun ikke kan se de fremmede katte.

• #6   27. jul 2016 Jeg tror du misforstår Lisette.
    Det Susanne mener er at stress kan forekomme pga en ny kat i området ( ikke at du skulle anskaffe en ny kat)

Jeg er enig med Susanne det kan meget vel være stress når nu alt andet er undersøgt. Og stress kan opstå af mange forskellige ting, det kan være en af jer har skifter parfume hun ikke kan lide, en fertil hankat der strintet i nærheden, en nabo der spiller høj musik på forskellige tidspunkter af dagen, en nabo der har fået Baby så der er en ukendt ny lyd, ja mulighederne er mange så det er med at bryde hjernen med hvad der var af forandring for 6 mdr siden, desværre kan det nu have udviklet sig til en dårlig vane, og den skal så brydes.

Først vil jeg lige høre hvad de ting hun har tisset på rengjort med???

Næst så vil jeg foreslå at sofaen dækkes med plastic/voksdug når i ikke er hjemme eller sover ( formoder det er der hun tisser) sko stilles i Skoskab eller lign, tøj flyder ikke på gulvet, kort sagt forhindrer hende på alle måder at tisse på jeres ting.

Sidst så vil jeg høre hvor mange kattebakker du har??

• #7   28. jul 2016 Nååååår på den måde. Så jeg mere med. smiley

Laura er indekat, så tror nu ikke hun kan lugte andre katte end sig selv. smiley

Underboen har faktisk fået et barn, som blev født i Marts og en af de andre beboer har fået hvalp.

Jeg skal have fat i Rodalon, men ellers har vi brugt cillit bang, da det også lugter meget kraftigt og fjerner luften.
    Plastic på sofaen?? Hvordan det??

Vi har 1 kattebakke, som er til store katte, så hun har masser af toilet plads. smiley

• #8   28. jul 2016 Nogle katte vil have en bakke til stort og en bakke til småt. Også selvom bakken er stor.

Andre katte kan ses gennem vinduerne. smiley

Hvis der både er kommet barn og hund i bygningen, kan det også være en del af forklaringen.

• #9   28. jul 2016 Prøv med en bakke mere. Nogle katte kan pludselig få den idé at de ikke vil tisse og prutte samme sted. Man siger gerne 1 bakke pr kat plus en ekstra.

Og både hvalpen og babyen kan sagtens være det, der gør hende stresset. Selvom de ikke er inde hos jer. Husk hun kan lugte og høre meget mere end I kan. Så for hende kan det have stor betydning.

Cillit Bang tager ikke lugten af kattetis. Jo for jer men ikke for hende. Hun kan stadig lugte det, og er derfor tilbøjelig til stadig at tisse der. R10 fra Matas er noget af det eneste der dur! smiley

• #10   28. jul 2016 Lejlighedens størrelse, gør at der ikke er plads til en bakke mere og hun laver ikke kun nr. 2 i Bakken, hun tisser også.

Snakkede med hende, der ejer internatet hun kom fra og hun sagde, at jeg skulle sprøjte sofaen med eddike og vand i en vandforstøver (men er det godt på en stofsofa?) og også vaske gulvet i det.

• #11   28. jul 2016 Altså eddike og vand hjælper ik. Det er en skrøne. Det eneste der rigtig tager det er R10.

Og med hensyn til en bakke mere, så er det jo helt op til jer selv. Men det har hjulpet virkelig mange. Og fordi hun benytter den til begge dele betyder ikke at en bakke mere ikke kan hjælpe på det. Jeg startede også med kun 1, men hun begyndte pludselig at blive urenlig. Fik så en mere og har ingen problemer haft siden. Hun gør også begge dele i dem begge. Siger ikke det er et vidundermiddel, men det kan være en løsning smiley
    Og jeg bor i en 1 værelses smiley

• #12   28. jul 2016 Klar eddike hjælper faktisk. Og det er ikke en skrøne. smiley

• #13   28. jul 2016 Ok. Det har bare ik virket i mine tilfælde smiley
    Men prøv da det først. Og tror ikke det gør noget at sprøjte det på din sofa.

• #14   28. jul 2016 Vi vasker gulvet af i eddike rundt ved bakkerne, fordi en af pigerne konsekvent tisser foran.

• #15   28. jul 2016 At du har plads til 2, er fedt. Men det har mig og kæresten ikke. smiley

Men hvad så, hvis intet af det virker?? smiley

• #16   28. jul 2016 Her bruger de også to af bakkerne til nr. 1, og resten til nr. 2. Og vi har pt. 6 bakker. smiley

• #17   28. jul 2016 Hvad gør man, hvis det jeg gør nu ikke hjælper??? Så er jeg virkelig tør for ideer. Har muligvis ikke plads til bakke nr. 2, men har prøvet nyt grus og taget låget af Bakken. smiley

• #18   28. jul 2016 Så prøv Zyklene, Calm, Colostrum eller Sedarom direkt. smiley

• #19   28. jul 2016 Hvor sprøjter jeg det hen? smiley

• #20   28. jul 2016 Det er kost tilskud (i mangel af bedre ord!). Så det skal spises.

• #21   28. jul 2016 Det er beroligende til katten. smiley

• #22   28. jul 2016 Må prøve, tak. smiley

• #23   28. jul 2016 Og det er alt på naturlig basis, så intet sløvende. smiley

• #24   28. jul 2016 Ja prøv at sprøjte og vaske gulv med en eddikeblanding. Tilsæt også lidt eddike til dit sengetøj, når det skal vaskes. Alt hun har tisset på skal behandles. Vask evt også selve bakken af i det.
    Og så prøv med det beroligende. smiley

• #25   28. jul 2016 Der findes noget andet, som er god mod urinlugt. Jeg kan bare aldrig huske, hvad det hedder. smiley Capturine tror jeg.

• #26   28. jul 2016 jeg bruger rodalon - også til vasketøjet. på kv brugte vi det også. der havde vi en hunkat som gjorde det i en kattesofa, som ellers havde været i vaskemaskinen. men først da den fik rodalon med i vaskemaskine holdt hun op

eddike er godt hvis det er pletter som har ligget lidt. vi købte på et tidspunkt en gård hvor den ene kat havde tisset en del i den ene stue. her lagde vi bomuldsklude vredet op i ren eddike. efter 3 dage var lugten væk.
    vi har også brugt det til vores ene sofa. lige da vi var flyttet her for 2 år siden valgte den ene at tisse i sofaen, og her måtte vi også bruge ren eddike

du kan også sætte en feliway op i stikkontakten. man kan se om den virker i løbet af 2-3 uger.

det kunne godt lyde til at din kat har stress. der skal ikke ret meget til hos nogle katte. og det behøver ikke at være hos en selv, men tit er det i omgivelserne at der er sket ændringer.
    prøv evt at se nogle af Min umulige kat. her er der flere med samme problem. og det er netop at katten er utryg pga ting som sker i omgivelserne

• #27   28. jul 2016 Rodalon er ætsende og bør kun bruges på ting, der kan skylles grundigt bagefter.

Og så tager det kun lugten for vores næser og ikke for kattenes. smiley

• #28   28. jul 2016 har prøvet både uriny off og r10. uriny off fik dem bare til at tisse mere

så hos mig er rodalon det eneste som virker

er nu ikke helt sikker på det med at kattene skulle kunne lugte deres markering efter rodalon. det har været det eneste som har gjort at kattene ikke har tisset igen. også gældende på internattet. her prøvede vi også en del forskelligt, men også her var det rodalon

men der er jo intet som er sundt indenfor rengøringen. bare alene sådan noget som flyende håndsæbe kan jo koste kattens liv. så man skal jo altid være god til at skylle tingene når man er færdig.
    har gjort rent på div steder i over 10 år, så kender en del til rengøring. gjorde også rent på internattet.

og hjemme har jeg pt 2 som strinter - har haft en mere + et par stykker som kunne finde på det når der var noget som ikke lige passede dem.

• #29   28. jul 2016 Jeg bruger aldrig rodalon, og jeg ville helt sikkert ikke bruge det på møbler. En bekendts kat har fået ætset munden af rodalonen. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #30   28. jul 2016 Jeg ville heller aldrig bruge rodalon på noget som jeg ikke er 100% sikker på jeg kan skylde fuldstændigt væk igen. Bare tanken, hvis man spiller en lille dråbe på gulvet eller ikke får alt væk, så slikker katten poter og pelsen, nej puha det tør jeg ikke. Jeg bruger R10, det får alt lugt væk. smiley

• #31   28. jul 2016 Jeg kan ikke lige se at lejlighedens størrelse skulle kunne afholde dig fra at anskaffe en kattebakke mere, så meget fylder en kattebakke heller ikke og sådan set kan de 2 kattebakker stå lige ved siden af hinanden, og generelt så siger man også i sådan et tilfælde som dit at hvis den kattebakke man har nu er overdækket så skal nr 2 være åben, hvis så en af kattebakker d ikke bliver brugt så kan man jo fjerne den ene kattebakke.
    Jeg ved det godt kan være besværligt og uhensigtsmæssigt at få plads til en ekstra kattebakke hvis pladsen er trang, men hvis ultimatumet er at afskaffe katten fordi man ikke kan leve med en urenlig kat skulle man så ikke give kattebakken et forsøg???
    Men klart der skal vaskes grundigt af der hvor den har tisset så du får fjernet lugten.
    Og ja med en Baby og en hundehvalp i bygningen så er der en masse nye lyde og lugt der kan være årsag til stress.

• #32   29. jul 2016 Vores ene åbne bakke er faktisk ikke voldsomt stor men bruges flittigt til at blive tisset i. smiley

Og jeg har endda store katte.

Kommentér på:
Hun tisser på møbler o.s.v

Annonce