Væske i bughulen ??? {{forumTopicSubject}}
Min lille vildkattekill. har igen været hos dyrlægen i dag.
Dr. dyr mener at den har en virusinfektion som laver væske i bughulen og at det er der fro han har den store mave. Hun prøve at tappe væske ud men uden held.
Denne virus og væsken skulle gøre at han har denne tynde afføring.
Og så chokket hun siger der ikke kan gøres noget og hvis det er det så vil det være dødeligt.
Hun ville røntgenfotografere ham men det har jeg foreløbig sagt nej tak til. Så havde han også en voldsom mave tarm betændelse Så nu er han i antibiotika behandl. og skal så faste et døgn og så på skånekost i hvert fald 2-3 uger alt efter hvordan hans mave reagere.
Hvis afføringen så ikke er blevet normal til den tid vil jeg vælge at han skal have fred og sove stille ind.
Han sagde ikke en lyd da hun stak kanylen i ham for at tappe væske af.
Jeg håber virkelig, at det ikke er den virus, og han kan blive rask ved piller og diæt.
Han har fortjent livet om nogen kat har det.
Er bare så ked af det lige nu.
Undskyld den lange smøre, skulle bare lige have luft.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Puha det var ikke rart, føler med dig..
Hvis han har væske i bughulen, lyder det desværre meget som FIP, som er en dødelig sygdom..
Håber det ikke er det og at pencilinen hjælper ham..Synes det er en god beslutning, selvom den er svær, at give ham fred hvis det ikke hjælper.
Tanker og kram herfra
nov 2005
FIP er når en ex. calisis- virus har moteret, det gør den desværre hos nogle katte ( ex dem med svagt immunforsvar) det er specielt killinger der rammes.
Knus Judy
nov 2005
Det gik lige lidt stærkt
sep 2006
Så hvis det smitter kan den jo også få det. Er nu meget i tvivl. Lundkvist ved du med sikkerhed at den smitter kan du evnt. linke.
nov 2005
Judy
sep 2006
Min kill. bliver ikke aflivet før jeg har afprøvet alle muligheder. Han er som sagt vildkattkill.
Dyrlægen menber han er 5 måneder. Hans vægt d.d. var 2.2 kg.
Hun mener det kan være det fordi han har en enorm stor mave.
Men hbun kunne ikke tappe væske af ham.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Hvis du oplyser hvor i landet du bor, har vi chancen for at give dig navnene på nogle gode dyrlæger i nærheden.
dec 2004
At gå i karantæne fordi man har et FIP tilfælde er ude af proportioner og at FD stadig har karantæneregler i forbindelse med FIP er hul i hovedet. Måske skulle FD skifte deres rådgivende dyrlæger ud.
Jeg håber dette viser sig at være alt andet end FIP.
Men benytter lige chancen til (for 117 gang) at opfordre til at støtte raflet til fordel for FIP-forskning.
Vi findes på alle JYRAK´s udstillinger og de fleste af Racekattens.
Man kan støtte både ved at deltage i lotteriet, ved at donere præmier og ved at donere penge.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
sep 2006
Jeg havde en ide inden jeg tog til dr.dyr. At han havde en udspilet vom fordi han jo er fuldstændig fejlernæret Sådan lidt lige som Biafra børn.
Og det klynger jeg mig stadigvæk til.
Han var eneste overlevende af det vildkatt. kuld. Og det er lidt af et mirakkel han har kunne klare sig.
Så jeg vil hjælpe ham så langt sim det er forsvarligt.
Hvis han får nogen af de andre sympt. tager jeg til dr. dyr. med det samme.
Dyrl. og jeg via mit job at der godt kan stå væske i bughulen uden du kan være heldig at ramme hvor den står når du skal tappe.
Tak for alle jeres gode svar og hjælp. Nu vil de næste dage vise hvilken vej det går.
dec 2004
sep 2006
Det må virkelig ha været forfærdelig for de katteopdr. som måtte aflive deres katte.
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
Men.....jeg har lige siddet og gennemlæst din tidligere tråd med lillemissen der var urenlig. Og hele den historie og denne lyder fuldstændigt som det jeg var igennem med min Freya da jeg tog hende til mig - direkte fra de vilde vover.
Hun sked overalt - tisse kunne hun godt i bakken, men alt andet endte andre steder. Og hun havde en mave som et Biafra barn, så man tænkte at hun enten var fejlernæret eller gravid med 20 killinger.
Og så er det jeg er nødt til at spørge dig: Har lillemissen fået en bredspektret ormekur hos dyrlægen? Både diarreen og den udspilede bug er nemlig tegn på orm, og rigtigt mange vildkatte ligner noget der er løgn på grund af orm af den ene og anden slags.
Hvis jeg er helt galt på den, undskylder jeg som sagt og krydser fingre (og får misserne til at krydse poter) for at den lille får det godt igen.
sep 2006
Han har ikke haft aff. siden hos dr. dyr i går. Men han har jo også fastet. Han får sin medic. og nu også spec. foder i meget små port. .
OG HAN BRUGER NU KUN KATTEBAKKERNE: Han er dygtig.
Men jeg har også virkelig været om ham og sat ham i den med jævne mellemrum.
Nu skal jeg så overholde det med små portioner mad ad gangen, og det er svært for han er virkelig sulten.
Men det skal jo gøres.
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
Væske i bughulen ???