Blege slimhinder... alarmklokker :( {{forumTopicSubject}}
Ja, nu sidder jeg lige og tjekker Alrune igennem.
Jeg tjekker hendes næsebor, ører, øjne og det hele ser fint ud. Så tager jeg et lille kig i munden på hende, og hun har altså lidt blege slimhinder, så nu ringer alarmklokkerne her hos os. Jeg kommer jo nok til at kæde det sammen med hendes store mavse, og nu bliver jeg helt i tvivl om hun er fed eller om hun har væske i bughulen? Jeg tænker jo nok bare det værste med det samme, men hvad filen kan jeg mere se på, for at vurdere om hun er syg? Hun virker frisk, glad, sulten og skøn som altid...
Jeg tjekkede Røskva samtidig og hun ser helt fin ud... Også slimhinderne, så det er "kun" Alrune den er gal med...
Nogen der har nogle forslag til hvad vi evt. kan gøre herhjemme?
Jeg tager Alrune til dyrlægen imorgen. Vi har rigtig en tid her d. 11 til revaccination, men hvis dyrlægen imorgen vurderer at hun er rask, kan hun så revvaccineres imorgen en uge før tid?
Hilsen Cemile
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.227
Puuha, er bare helt stiv af skræk for om det er FIP... kan bare huske den der kan jeg så med det
apr 2006
derfor jeg er nervøs... men måske har hun stoppet mave?
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
apr 2006
Britta: Det er præcist det jeg også tænker, men kærestens vurdering er maven er selvfølgelig at den er blød.. suk... men jeg mener hård... men nu må det være op til dr. dyr.. ringer lige til dem om et par minutter...
apr 2006
Vi har fået en tid idag kl 14,30, hvor hun bliver tjekket, og hvis dyrlægen vurderer at hun er rask, så får hun sin revaccination idag.
Og så på søndag eller sådan noget, begynder vi på den panakur ormekur... Har med vilje undgået den de sidste 2 dage, da jeg ikke har observeret noget der kunne tyde på orm.... og pga min mistanke om at hun ikke er helt rask... skal ikke stå med en killing igen der er ved at kradse af over en ormekur, pga deres immunforsvar ikke var stærkt nok...
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 123
apr 2006
trekantens dyrlæger...
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 123
apr 2006
Men hun er ihvertfald sund og rask og brugte 15 min på at undersøge det hele *gg* Hun blev vaccineret og tjekket for navlebrok og det hele...
Det endte med at der stod både dyrlægen og 2 veterinærsygeplejerske over hende og pylrede *gg* og jeg havde heldigvis været forudseende nok til at tage godbidder med til hende så det var jo helt hyggeligt...
Bagefter tog jeg hende med på posthuset og postdamen måtte også bare pille *gg*
Så det er vist sandt hvad man siger... en killing gør lykker overalt...
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
apr 2006
Men nu var de altså helt kridhvide hendes slimhinder, men som sagt hvis det ikke sker igen er der ingen ko på isen Men nu tjekker jeg altså ikke slimhinder hver dag.. det var bare en indskydelse...
Tak for støtten, folkens
Fik hende forresten vejet og hun vejer 2,1 kg nu, så hun har taget 400 gr på her hos os
Blege slimhinder... alarmklokker :(