Halv døv eller helt døv killing? Halv døv eller helt døv killing?
Hej
Vi står og skal have en killing her den 12 februar. Hun er helt hvid med 2 forskellige øjenfarver. Det ene øje er blå det andet øje er muligvis beige.
Er killingen så helt døv eller halv døv, når den har 2 forskellige øjenfarver?
Er der noget der har erfarring med det?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.272
Har haft en snehvid kat engang med grønne øjne, fik at vide, at det kun var albinoer der var døve.
Men det kan dyrlægen hurtigt afgøre
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Ligeledes er det en gammel skrøne at en sort plet på hovedet fortæller at katten er hørende.
Den skal høretestes hos dyrlægen.
Nogle katte lever fint med at være døv, mens andre er meget højlydt og nærmest skriger, og kan være en belastning for ejerne. Jeg har selv haft en hvid odd-eye kat der var døv, og det kunne være en prøvelse.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.135
Min datter har haft en hvid kat med 2 forskellige øjenfarver, men den var testet før hun fik den, også selvom den var til kæl, det er jo også rimeligt, for ellers ved du jo ikke hvad du får og om du nu er indstillet på en kat med høreproblemer, eller om du kan klare det.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.004
men har så siameser i forvejen, så er vant til snakkede katte
men skulle den være helt døv, så bør den jo ikke komme ud.
men den burde "kun" være døv på det ene øre.
maj 2007
Din kat er jo ikke født døv, dvs den har lært kattesprog inden den bkav døv, så de to kan ikke helt sammenlignes, men dejligt at den fungere uden problemer.
Må hellere lige siger der er utrolig mange teorier ang de hvide og døvhed
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 23
Hun kommer ikke ud i trafikken. Hun skal være indekat med udgang til kattegård.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 275 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 23 Svar: 373
Hvide katte skal have en hørerattest for at man kan avle og udstille.
I FIFe strammede man reglerne med at alle racer ikke måtte avle hvid/hvid, men nu kun avle hvid/farvet for netop at undgå døvhed hos de hvide killinger.
Hvis man avler hvid/hvid er der stor riseko for at der kan blive født en døv killingen
okt 2015
jul 2008
så det er jo slet ikke sikkert at hun har nogen risiko. regner med at hun vel er 12 uger når I skal hente hende.
okt 2015
okt 2015
okt 2015
Hvem siger hun er helt døv måske hun bare er hørehæmmet. Sælgeren har sent en video med hende hvor vi kunne se at hun regerede på lyden af en klokke der ikke rinder ret højt
jul 2008
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
Det er så ikke helt rigtigt. Jeg overtog en drægtig kat, som fik 4 hvide killinger. Ingen af dem blev testet, men jeg var da slet ikke i tvivl om, at de 3 af dem kunne høre, og den sidste var helt døv. Tror ikke killingerne var mere end højst 4 uger, da der var tydelige tegn på, hvem der kunne høre, og hvem der ikke kunne.
Hende der var døv, var odd-eyed.
maj 2012
okt 2015
Men jeg tror ikke vores kommende nye killing er helt døv selv om hun er Odd Eye. Som sagt kunne jeg se på videoen som sælgeren har sendt mig at hun reagerede på lyden af en lille juleklokke som ikke ringede ret højt.
Derfor tror jeg ikke at hun er helt døv. Hun er nok nærmere en smule hørehæmmet.
okt 2015
Hvilen øje bliver dybt Orange på hende?
Det højre eller venstre øje?
okt 2015
Hvis øjet bliver dybt Orange betyder det så at hun høre en lille smule med øret i den side øjet bliver dybt Orange i?
Men som sagt så tror jeg hun kan høre en lille smule
maj 2007
Vi havde en hvid med to øjn farver der var total døv, mens jeg kender flere der har to øjn farver, som er testet fuld hørende.
Vores var meget velfungerende og lærte selv hvad de forskellige fagter betød og var meget fintfølende med bevægelser i luft eller gulv, så hun på den måde reagerede, når der skete noget. rigtig mange var forundret, når vi fortalte hun var stok døv. Det var faktisk kun når hun sov tungt, vi fik bevis for at hun var døv.
Mange har problemer med at miave normalt, det var vores heldigvis ikke, kun den ene gang hun nåede at være i løbetid, det var et mareridt
okt 2015
Men jeg tror som sag ikke at vores kommende killing er helt døv. Måske en smule hørehæmmet. Idet vi kunne se på videoen som sælgeren har sendt os. At hun reagerede en lille smule ved lyden af en lille juleklokke som ikke ringede ret højt. Men det får vi og se når vi får hende hjem her den 12 Februar.
maj 2012
Min datters kat var ikke helt færdig med at få den blivende farve, da hun flyttede ind som 12 uger gammel.
okt 2015
Halv døv eller helt døv killing?