2.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Foder og sterilisering Foder og sterilisering

Har læst et sted at jeg ikke længere skal bruge killinge foder når katten er blevet steriliseret, hvilket jo giver mening ift. at forbrændingen nedsættes, og jeg tænker energiindholdet er højere i foder til killinger end til voksne katte. Men er det rigtig at der skal skiftes foder?
Peanut vil være ca 5 mdr til den tid, hvis det gør nogen forskel smiley
- Kan vi holde debatten om hvornår katten skal steriliseres ude ville jeg blive enormt glad, da den efterhånden har været på banen nogle gange smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og sterilisering
  • #1   9. jan 2016 Jeg mener der findes specielt kattemad til steriliseret killinger... smiley (ved dog ikke hvor mange mærker der findes) eller om det har noget at sige?

• #2   9. jan 2016 Er katten indekat eller inde/udekat?

Vores kastrerede hankatte er inde/udekatte, og de har aldrig fået foder til steriliserede katte. De fik killingefoder til de blev 1 år, og derefter har de fået almindeligt voksenfoder. Begge er i perfekt foderstand. smiley

• #3   9. jan 2016 Hun er indekat smiley

• #5   9. jan 2016 Alle mine killinger har fået Killinge foder til de var et år, undtagen Mitti, der valgte jeg et foder som kan bruges uanset alder, så jeg kunne fodre en killing, en voksen og en ældre kat på en gang, de fik Orijen.
    Jeg kunne ikke drømme om, at fodre med foder til steriliserede katte, for der er bare mindre kød, mere korn og mindre fedt, og katte er altså kødædere.
    Jo jeg har haft en kat som blev overvægtig, men det viste sig, at han ikke var så vild med, at røre sig fordi han faktisk havde dårlige hofter.
    Før jeg fandt ud af det, havde han faktisk tabt sig omkring 700g, det var sket ved, at give ham vådfoder 2 gange om dagen.

• #6   9. jan 2016 Vores fik killingefoder til hun var et godt stykke over et år, og var steriliseret

• #7   9. jan 2016 Hvilket Orijen foder gav du så din killing. Den med kylling der hedder cat og Kitten? Jeg vil nemlig gerne have Peanut med tiden får den der hedder orijen regional red. Men vel først når hun er Ca et år gammel så smiley Men super så vil jeg blive ved med at give hende killinge foder! smiley

• #8   10. jan 2016 du bør se på katten. måske ikke lige nu når hun kun er 5 mdr. men senere. nogle katte kommer hurtigere til at se voksen ud af udseende og de bør ikke længere være på killing, men bare over på voksen.
    andre har mere killing udseende og de kan foresætte lidt længere.

jeg bruger kun sterilsed her i huset - den til voksne. Også selvom at jeg ogås har en på 5 mdr. men jeg har en kat som ikke kan tåle for fed mad. overhovedet. det skal siges at Kalle får killingvådfoder
    Pyrus var kun 7-8 uger da han kom på det - men det var nu mere fordi han nægtede at spise killingtørkost. så han fik killingvådfoder i stedet samtidigt med voksen tørfoder.

• #9   10. jan 2016 Ja jeg brugte den til katte i alle størrelser, men også af den blå, så var det lige som godbidder når de fik lidt af den, og dem har jeg ca lige meget af hver i min blanding nu+ et par mere som godt jan variere lidt.
    Men husk nu er langsom overgang, ikke bare skifte på en uge, fir så står du med 2 katte med splat mave, og tror de ikke tåler kornfrit, en overgang til kornfrit er bedst hvis den tager mindst en månede, gerne længere, så det bør ikke lige være den dag du løber tør for det gamle smiley
    Jeg tror faktisk jeg var 1/2 år om, at gå helt over, fordi jeg blandede med de jeg havde, så alt blev brugt.
    Jeg blander ikke det hele sammen på en gang, men har fodret i originale poser i en tønde, og bruger det samme mål hver gang, så jeg heldet 4 mål op, 2 med de 2 slags Orijen, og 2 med lidt varierende, lige nu er det Applaws og faktisk Iams hairbaal fordi den ene havde lidt med maven, og jeg fortsætter fordi han skal opereres den 14, og der kan han også få lidt stres mave, det klare Iams hairbaal.

• #10   10. jan 2016 Okay tak smiley
    Så tror jeg så småt jeg vil skifte hende over på Orijen cat and kitten. Skal nok huske en lang overgang smiley Hvad giver i af vådfoder? For det synes jeg godt nok er lidt af en jungle smiley

• #11   10. jan 2016 Der skifter jeg rigtigt meget, men sidst Røde fik fjernet de aller sidste tænder, har han en stor kærlighed til pate og helst ikke ret meget andet, eller han ønsker det findelt.
    Jeg køber det meste på zoopluds men også ved petworld og nu og da ved den lokale brugs, der er kattene vilde med Sheba det skal så være fine musse eller den almindelige, de er uden korn og der er heller ikke tilsætningsstoffer i.
    Normalt er jeg ikke vild med RC, men jeg købte nogle pakker da de havde tilbud i petworld, og det spiser Røde med glæde, også uden at mose klumper, så den vil også være der i mindre grad og kun når der er tilbud smiley men Applaws, Porta 21, ja og 20 andre bruger jeg, det vigtigste er at det bliver spist, det som ligger i skålen gavner ikke.

• #12   10. jan 2016 Okay tak. Jeg tænker jeg vil bruge hvad der er på tilbud af fornuftige mærker så smiley Hun får råt kød ved siden af og æggeblomme en gang om ugen smiley

• #13   10. jan 2016 bozita elsker mine

køber alt mit foder på zooplus.de fordi de er billigere og så er der et dejligt stort udvalg. og med 14 rovdyr så skal der ske noget noget engang imellem

Kommentér på:
Foder og sterilisering

Annonce