652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Milo og Julen :D Milo og Julen :D

Glædelig bagjul KG smiley

Jeg er SÅ stolt af Milo idag og jeg kan ikke sige det nok, er SÅ stolt af min lille mis.

Vi havde jo taget Milo med ned i det sønderjyske til jul, hvor vi har holdt det sammen med kærestens familie. Vi var 10 mennesker samlet, alle fra min svigerfamilie. Ved godt der er mange af jer der mener det er bedst de bliver hjemme og bliver passet. Men mine svigerforældre havde sagt at når vi kunne passe deres hund, så kunne Milo også komme og være hos dem til jul.

Indrømmet jeg var godt bekymret over det, og hvordan han nu ville tag det, men hvis han blev for stresset havde vi indrettet et værelse til ham hvor vi også sov i. Vi havde hans bakke med og hans lille kradsetræ, samt nogen af de ting jeg ved han elsker.

Men havde jeg behov for bekymring? OVERHOVEDET ikke. Han tog det hele så fint, både kørerturen og det at være et fremmede sted. Han miavede hele vejen derned og hjem igen. På vej derned havde han et uheld med afføring inde i kassen, ikke tyndt eller noget, bare normalt, så det fixede vi ved at holde på en resteplads og smutte på toilettet med ham og hans kasse også blev det fixet. Ellers var der ingen ting på turen.

Dernede gik det så fint, som sagt vi indrettede et værelse til ham og det tog han til sig lyn hurtigt. Så han fik lidt mad i hans foderbræt og noget vådmad, og han fik ellers lov til at undersøge stedet. I starten var han meget på værelset, i gangen, det andet værelse og badeværelset der var lige der hvor hans "safeplace" var.

Men for at dette indlæg ikke bliver for langt, så gør vi det kort. Det endte med at han kunne være rundt i hele huset, hygge sig med hunden, hygge sig med de mange gæster og stjæle deres hjerter. Det gik fantastisk. Og ingen held på svigerforældres gulv eller noget, dog smadret han en lysestage som dog er limet sammen igen så det går smiley

Alt i alt en rigtigt vellykket tur. Som var super hyggeligt smiley Han sov med lukket dør inde på det værelse sammen med os. Og hvis vi lige var hjemme ved min mor og hendes mand(Stedfar) var han lukket inde på værelset også så der ikke skete uheld mens vi var væk.

Det jeg egentlig vil med dette indlæg er at sige, at man godt kan tage sin kat med ud på tur, hvis man kender sin kat og den måde den takler tingene på. Plus vil sige jeg er en STOR STOLT katte mor smiley smiley

Her et billed af Milo fra igår foran spejlet i det værelse vi sov i smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Milo og Julen :D
  • #2   25. dec 2015 Super at det gik så godt. Jeg er jo selv én, der tager min kat med, når jeg skal være væk i længere tid. Og da vi ankom herop gik hun bare ud af kassen med høj haleføring, så hundene vidste at nu var det HENDE, der bestemte smiley

• #3   25. dec 2015 Det er første gang vi har taget Milo med ud til andre på den måde smiley Så er pave stolt over det gik så godt smiley

• #4   25. dec 2015 Jeg har kun prøvet, at mine katte var med i kolonihaven om sommeren, og de kom jo der igen og igen, det var kun sjældent vi overnattede, og mine katte var indekatte, så de var kun med, når det var varmt nok.
    Så var de i huset og løbegården, ja nu og da når det ikke var så varmt, så var vi i drivhuset smiley de nød det.

• #5   25. dec 2015 Det her var også lidt et sats smiley Men som sagt er glad for det gik så godt smiley

• #6   26. dec 2015 Hvor er det skønt at høre og jo selvfølgelig kan man tage sin kat med sig rundt, det kræver blot at man kender sin kats sind og har en nogenlunde idé om hvor stresset den bliver.
    Jeg har jo også haft Tøsen med på ferie en gang og det lærte jeg så af at den nok ikke skal gøres igen, hun stressede nemlig meget og det var lidt synd, dog primært den første dag og nat.

Smilla der imod tror jeg ville tage det i stiv pote, hun er en mere nysgerrig type som generelt er tryg så længe Vi er i nærheden og der er mennesker der gider snakke.

Vi har en bekendt som tager sin Hellig Birma kat med flere steder når han skal være der i længere tid, blandt andet hjem til sine forældre til jul og i sommerhus i Sverige, den elsker det og er vild med at køre bil.

Pointen er at hvis man vænner sin kat til det så bliver det ikke en stress faktor, og så selvfølgelig afhænger det af kattens sind.

Men det lyder til at Milo ikke er super vild med at køre bil, Tøsen har en positiv oplevelse med Bach nøddråber hun miaver nemlig også og har tendens til at skide i transport kassen ved bilkørsel, men med Bach dråber ligger hun og hviler uden piveri og afføring.

• #7   26. dec 2015 Feline bryder sig heller ikke om bilturen. Vi har også aftalt hun skal have lidt "hjælp", når vi skal hjem igen her efter nytår.

• #8   26. dec 2015 Det var kun på turen derned han havde lidt afføring i kassen smiley på turen hjem var der ingen ting, der miavede han kun, men ikke så meget derned smiley

Jeg kender jo Milos sind ret godt efterhånden også grunden til jeg gjorde det. Ved han tager alt i stiv pote og er utrolig modig lille kat, hvilket også viste sig at være sandt smiley Lige så snart han kom ud af transport kassen så var der ingen ting overhovedet smiley

Hvis vi gør det igen er der snak om vi måske skal have købt en Feliway sprøjte til at sprøjte i transport kassen for at det ville hjælpe på hans miaven smiley

Kommentér på:
Milo og Julen :D

Annonce