1.817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Det er vel tilladt at blære sig - bare lidt? Det er vel tilladt at blære sig - bare lidt?

Mislingernes julegave blev færdig her i eftermiddag. Et hjemmebygget kattetræ, i bogstaveligste forstand.
Et smukt birketræ fældet til formålet, og med to gode hylder til at flade ud på. Og så lidt legetøj fra Karlie skruet i. Sidstnævnte er ikke kønt, men de elsker dem smiley
Og så lidt sisal snoet stramt omkring til at kradse i, selvom de vist synes at stammen er ligeså god smiley

Har I noget hjemmebyggeri, I vil prale med? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er vel tilladt at blære sig - bare lidt?
  • #1   14. dec 2015 FInt lavet (men jeg får altså dårlige nerver over de snore, der hænger).

Desværre er jeg så pokkers uhandy, at jeg ikke har noget hjemmebygget at prale med. Men hvis man kunne tage billeder af de fantastiske projekter jeg har i mit hoved, SÅ var der grund til pral! smiley

• #2   14. dec 2015 De havde også sådan et legetøj på deres gamle møbel, og det har aldrig været et problem. De leger på den måde, at de dasker til det med poterne, og bider lidt i selve legetøjet. smiley

De er nogle meget mellow små missekatte smiley

• #3   14. dec 2015 Vi har også haft et par kradsetræer hvor der var snore med "legekvaster" under hylderne. Det første jeg gjorde var dog at klippe dem af, for ville ikke risikere at nogen blev kvalt i snore, eller fik viklet en snor fast om poten, som desværre forekommer.

• #4   14. dec 2015 Ja, det kan jeg også godt se.. Men jeg satser nu på, at det går. De er så glade for dem smiley

• #6   14. dec 2015 Har du lyst til at uddybe, Felis? smiley

• #8   14. dec 2015 Jeg syntes også du har lavet et rigtigt fint træ, men de der lange snore er Mega farlige, så jeg håber du finder på noget andet leg til dem.
    Min ene kat er mester i at finde noget, at komme galt afsted med, og de år jeg har haft katte, har der været flere uheld, så jeg er blevet klog af skade, kan man vel sige,,, sidste uheld var Mitti som på en eller anden måde fik fisket garn op af en kurv med låg på, jo det var lukket, og godt jeg var hjemme for han var totalt svinebundet, halvt inde under en kommode, og omkring et af kommodens ben smiley kan slet ikke klare tanken om, hvordan det var gået, hvis jeg havde været hjemme fra, og han skulle ligge der og lide til jeg kom hjem, så nu hænger mit strikketøj i en pose på en knagerække, uden for kattenes rækkevidde, man må jo tilpasse sig smiley

• #9   14. dec 2015 Ja pyha Jette, det var vist dengang du blev bidt i panikkens hede.

Altså jeg er nok tilbøjelig til at se farer og risici overalt, men der sker jo altså desværre ulykker, og når jeg ser eller læser om dem, så gør det varigt indtryk. (Halsbånd, vippevinduer, plastiksnuder på legetøj, osv.)
    Fx tør jeg ikke have persienner, fordi min forestilling om, hvad der kunne ske med katte og persiennesnore blev bekræftet på et (gammelt) katteforum: En katteejer var kommet hjem til sin kat, der hang i en persiennesnor den havde fået viklet stramt omkring et ben.

• #10   14. dec 2015 syntes det er rigtig flot! men jeg vil desværre også sige at du skal passe meget på med det snore.. Jeg købte engang et kradsetræ fra en dyrehandel. under top brættet på kradsetræet hang der en elastik snor med en mus i. en dag hvor vores killing legede med den, hang hendes forben pludselig fast i det, heldigvis var min mand hjemme, og hun slap heldigvis kun med et forstuvet skulderled.. Så please, pas nu på med de snore... ??

• #11   14. dec 2015 Ja, Sandra, alt for meget af det legetøj og udstyr man kan købe til katte, er farligt smiley Der burde være nogle regler, ligesom der er for børnelegetøj- og udstyr.

• #12   14. dec 2015 Ja, hvis der ikke var nogle hjemme, så havde hun sikkert ikke været til at redde... Så du har helt ret, det burde forbydes..

• #13   14. dec 2015 Jeg ved snore er no go - havde nær kostet posten på en kat snoren havde viklet sig om.

• #14   14. dec 2015 ... da hellere posten end poten smiley

• #15   14. dec 2015 Ha, ha - det var desværre POTEN - en lørdag til dobbelttakst - besked på efter snoren var kommet af - det kunne ejeren ikke, ej heller med naboens hjælp, at begyndte foden at virke mærkelig kunne de komme tilbage og få den sat af smiley

• #17   14. dec 2015 Jeg har vist det før, men jeg viser det gerne igen smiley Elsker at have et stort træ midt i stuen smiley Jeg havde egentlig tænkt mig der også skulle være en snor med noget legetøj, men puha godt vi ikke fik gjort det nogensinde! smiley

Forresten så er det hængt godt fast i loftet så det rykker sig ingen steder! Bare lige inden der er nogle der bliver bange for sikkerheden smiley

profilbillede
  • #18   15. dec 2015 Det er også flot, RIkke. jeg ville dog save det meste af den tynde, spidse gren, (for synes den ser lidt farlig ud).

Jeg har forresten da også lavet en enkelt handyting til mine katte. Et lille udendørs-solhyldearrangement. Det tog laaaang tid at lave :-S - og der er brugt lange skruer, så hylderne i hvert fald ikke falder ned. (og endnu er ingen katte faldet ned .... af lidt for smal hylde smiley ).

profilbillede
  • #19   15. dec 2015 ... (prøver igen om lodrette fotos er begyndt at vende rigtigt hver gang, eller om det ovenfor bare var et enkelt tilfælde .... )

Sørme jo smiley det virkede igen smiley

profilbillede
  • #20   15. dec 2015 Sikke da nogle hanywomens smiley

Snore eller ej, fin julegave og du kan være sikker på at dine misser har noget som ingen anden har smiley

Jaeh.. jeg fik jo så chokket med et rullegardin-snor. En morgen kom jeg op til en kat der havde hængt der længe, men gudskelov kunne den trække vejret og Freddie slap uskadt smiley

• #21   15. dec 2015 Felis

Jeg synes, at din kommunikationsstrategi er uhensigtsmæssig. Jeg er, som du, et voksent menneske, som sagtens kan forstå dit budskab uden at du behøver ty til den form for vendinger, som du bruger i indlægget her.

Jeg tror, at du vil opleve, at flere vil tage imod dine velmenende råd, hvis du leverer dem på en ordentlig, respektfuld måde.

Men det er jo blot et velmenende råd herfra.

• #22   15. dec 2015 De "tynde" grene du nævner Tinka er slet ikke til at rokke i, og er alligevel 3-4 cm i diameter. De knækker ikke selvom jeg står og hiver i dem, så tror ikke katten har en chance for at knække dem heller smiley

Og spidse er de heller ikke, vi har bevidst savet dem meget runde og slebet kanterne smiley

• #23   15. dec 2015 Jeg tænkte nu ikke, at de tynde grene kunne knække, mere noget med øjne. (engang gik jeg, klodsmajor smiley , nemlig ind i en spids gren, og fik den lige i øjet smiley .... hvordan det så kunne lade sig gøre med briller :-S ).

• #24   15. dec 2015 Ja og jeg kan også sagtens se på billedet hvad du mener. Men de er meget runde og jeg vil næsten gerne sige umulige at stikke sig på ??

• #25   16. dec 2015 Tro mig det mest usandsynlige kan gå galt - og selvom du mener det er nærmest umuligt.

Af skade bliver man klog, men sjældent rig (så korrekt) og en mere af de gode
    Det er bedre at forebygge end at helbrede

• #26   16. dec 2015 Helt sikkert. Men hvis jeg bare var en smule i tvivl om at det kunne gå galt ville jeg fjerne grenen smiley

• #27   16. dec 2015 tror faktisk at der står på det meste af det legetøj man køber i dag, at katten kun må lege med det under opsyn.

selv med 14 katte så har jeg også ting som kan være farlige, men så laver man det sådan at katten ikke kan komme til det.
    har da også lige fået en kat som blev ved med at smutte op i træerne for så at falde ned - bare 17 uger. på bondi vet så jeg en bitte killing som var faldet ned fra 50 cm, og den var kommet svært til skade.
    og har man fritgående katte, ja så er der biler, jæger mm. LIVET ER FARLIGT for kattene

men med opdragelse når man langt

profilbillede
  • #28   16. dec 2015 Jeg var ikke klar over at det nu var blevet "moderne " at "kattesikre" sit hjem så meget som man gør for børn. Jeg har hørt om katte som har brækket hoften af at hoppe ned fra et bord. Skal jeg så fjerne alle møbler som er over en halv meter i højden? Jeg ved godt at nogle har haft en dårlig erfaring med snore omkring katten, men der er vist et større flertal som ikke har. Det vi kan lide ved vores små misser er jo at de har så meget personlighed, og det er jo det som gør at ingen er ens. Tillykke med det fine kradsetræ Mia. Det er super flot og det ser ud til at det er blevet taget rigtigt godt imod smiley

• #29   16. dec 2015 Er konklusionen at man skal lade være at have træer og legetøj til sine katte? smiley
    I bund og grund kan man/de jo komme til skade med hvad som helst - man kan jo ikke sikre sit hjem 100% alligevel!
    PS: jeg er faktisk en af dem, der har klippet elastikkerne af det kradsetræ jeg har købt - men hvis Mia har erfaring med, at de ikke leger så vildt at de kommer til skade, er det jo det rigtige for hende.
    Mere PS: Mia: det er et rigtig fint træ - ville ønske jeg kunne sådan noget!! smiley

• #31   16. dec 2015 # 29 " Er konklusionen at man skal lade være at have træer og legetøj til sine katte?
    I bund og grund kan man/de jo komme til skade med hvad som helst - man kan jo ikke sikre sit hjem 100% alligevel!
    "

Århhh :-S Typisk at der kommer sådan noget enten/eller-crap, når nogen giver udtryk for en vis omtanke.
    Sgu da klart, at man ikke skal lade være med at have træer og legetøj til sine katte.

• #32   17. dec 2015 Jeg plejer nu ikke at være krakilsk - syntes måske bare det er lidt... nu var Mia lige så glad for sit træ og så skulle det med djævlens vold og magt hagles ned!!!

• #33   17. dec 2015 Man skulle da gerne kunne udtrykke en bekymring over en uhensigtsmæssig detalje ved et i øvrigt dejligt træ, uden at det skal overfortolkes til at "det med djævlens vold og magt hagles ned!!! ".

• #34   17. dec 2015 Kassetænkning ?

profilbillede
  • #35   17. dec 2015 Topkat

"If it fits - I sits!" smiley

• #36   17. dec 2015 Anja N - og så har du en giftig julestjerne.

Desværre tør man ikke sige noget efterhånden - slet ikke hvis det er noget der gør man bør ændre indstilling - så er det høvlen ned .....

Man kan jo gøre præcis som man selv vil - og tage konsekvenserne .....

• #37   17. dec 2015 jeg har aldrig haft nogle problemer med at de spiser blomster.
    jo roser og "pletter i luften" men ellers ikke

de har nemlig altid min 4 kattegræs stående, og fri adgang til det i løbegården. og det frister mere end en rød blomst.

jeg køber dog ikke blomster/planter som kan friste. man ved jo godt at hvis det er noget som ligner det tilladte ja så bliver det spist.

det var det med opdragelsen smiley

• #38   4. jan 2016 Hvis der er nogle der har problemer med snore, så skal I bare låne Min speddy i 5 min., så har har han fået gnasket alle snorene over smiley

Kommentér på:
Det er vel tilladt at blære sig - bare lidt?

Annonce