1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Aktivering af døv kat Aktivering af døv kat

Hej alle katte elskere smiley
Min kæreste og jeg har lige fået anskaffet os to super skønne killinger fra internat.
Vi har fået en som er fuldstændig rask og en anden som desværre er døvfødt.

Vi har nu snakket om at skal have fundet nogle måder at aktiverer den døve kat.
Vi har noget kattegræs vi skal have plantet.
Og at vi ellers skal ud og have fat i noget aktiverings legetøj til katte.
Har i nogle gode råd/ideer til hvordan man bedst muligt kan aktivere en døv kat på?

Håber at hører jeres ideer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivering af døv kat
  • #1   13. okt 2015 Har selv haft en døv kat, og hun var ikke sværere/anderledes at aktivere, end mine andre katte.

Denne har været et kæmpe hit, hos mine, både døv og hørende:
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/spielangeln/spielangeln_mit_feder/130560

• #2   13. okt 2015 Åh, hvor er den fin smiley

Jeg tænker, at det er en god idé at få aktiveret næsen. Find nogle godbidder den er vild med, og gem dem rundt omkring i hjemmet, så den skal bruge næsen for at finde dem.

Og så måske nogle drillepinde med fjer på, det ELSKER vores to vildbasser at jage smiley

Hvor er det dejligt, at I har givet den lille mis et hjem!

• #3   13. okt 2015 Tak for svar!
    Vi har nogle forskellige drillepinde, som de begge er glade for smiley
    Vi tænkte også selv på at den skal have stimuleret dens lugte sans lidt mere smiley
    Den lille mus har det bare meget med at gemme sig, men det kan vel også være fordi den lige skal vænne sig til alt det nye? smiley
    Jeg blev vild med den fra første blik, og de skal ligeså vel have en ny chance her i livet, som den anden skal, og når de var vant til at gå sammen, kunne vi ikke nænne at skille dem ad! smiley

• #4   13. okt 2015 Det er altså ikke noget, man sådan behøver at tage hensyn til, ift. aktivering. Katten er ikke syg, den kan bare ikke høre noget. No big deal. smiley

• #5   13. okt 2015 Jeg tænkte også bare, at det ville være godt for den at få stimuleret de andre sanser. smiley Og søgte lidt efter nogle råd og ideer til at gøre det smiley Men alligevel, så er jeg glad for jeres meninger og råd anyways smiley

• #6   13. okt 2015 Alma her er også døv (blandt andet) Jeg synes en god ide er at lære dem håndtegn fx for mad, kom osv. eller banke tegn (hvor man banker i gulvet så de kan mærke det)

profilbillede
  • #7   13. okt 2015 Hverken synet eller lugtesansen påvirkes af, at katten er døv, hverken nu, eller i fremtiden, så der er altså ingen grund til, at tænke i ekstra stimulering. smiley

Stimulering af de andre sanser klarer katten helt naturligt, lige så vel, som en hørende kat. Ja faktisk bedre, for den døve kat vil helt af sig selv, blive mere følsom overfor f.eks bevægelser, luftforandringer (en dør der åbnes), vibrationer (folk der kommer gående), og mange andre ting, så det behøver du slet ikke tænke på. smiley

Er helt enig med Camilla P, lær katten håndtegn, for forskellige kommandoer, og benyt jer af, at banke på ting, for at få kattens opmærksomhed, og for ikke at forskrække den, når den ikke har opdaget jer.

• #9   13. okt 2015 har selv haft en kat som blev døv efter sygdom, hun havde to år hvor hun var totalt døv. Og selvom at hun var 8 år da det skete, ja så legede hun stadig.
    det vigtigste er faktisk en selv, at man lige skal huske at katten bliver altså bange når den ikke lige hører en.

men alt legetøj er jo fint. men du behøver så ikke lige at gå efter dem med klokker

noget super legetøj, syntes mange katte, er naturlegetøjet fra jekas.dk
    mine er til minkhaler, kaninører og kaninhaler. så får de lov til at dræbe noget "vildt" smiley

• #10   13. okt 2015 De andre har givet mange gode råd, så jeg vil bare give dig nogle få råd smiley
    Lad ham altid være indekat.
    Hvis han sover tungt, kan han blive forskrækket ved berøring, så undgå det, og hvid det er nødvendigt så tramp lidt i gulvet før i kommer fir tæt på.

• #11   14. okt 2015 Tusinde tak for alle jeres råd!
    Det er helt sikkert noget vi vil tage til os!
    Selrexwin:Vi har selv tænkt at ville have fat i laserpen til dem begge to.
    Vi regner med at kører i Maxizoo her i weekenden, da vi skal hente nogle killingepakker til dem deroppe smiley Og så vil vi selvfølgelig kigge efter nogle forskellige ting til Jay (den døve)!
    Vi holder dem begge to som indekatte, da vi bor på anden sal.
    Og indtil videre lader de til at være glade for det.

Kommentér på:
Aktivering af døv kat

Annonce