Aktivering af døv kat Aktivering af døv kat
Hej alle katte elskere
Min kæreste og jeg har lige fået anskaffet os to super skønne killinger fra internat.
Vi har fået en som er fuldstændig rask og en anden som desværre er døvfødt.
Vi har nu snakket om at skal have fundet nogle måder at aktiverer den døve kat.
Vi har noget kattegræs vi skal have plantet.
Og at vi ellers skal ud og have fat i noget aktiverings legetøj til katte.
Har i nogle gode råd/ideer til hvordan man bedst muligt kan aktivere en døv kat på?
Håber at hører jeres ideer
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 75
Denne har været et kæmpe hit, hos mine, både døv og hørende:
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/spielangeln/spielangeln_mit_feder/130560
aug 2014
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 52
Jeg tænker, at det er en god idé at få aktiveret næsen. Find nogle godbidder den er vild med, og gem dem rundt omkring i hjemmet, så den skal bruge næsen for at finde dem.
Og så måske nogle drillepinde med fjer på, det ELSKER vores to vildbasser at jage
Hvor er det dejligt, at I har givet den lille mis et hjem!
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 32
Vi har nogle forskellige drillepinde, som de begge er glade for
Vi tænkte også selv på at den skal have stimuleret dens lugte sans lidt mere
Den lille mus har det bare meget med at gemme sig, men det kan vel også være fordi den lige skal vænne sig til alt det nye?
Jeg blev vild med den fra første blik, og de skal ligeså vel have en ny chance her i livet, som den anden skal, og når de var vant til at gå sammen, kunne vi ikke nænne at skille dem ad!
nov 2008
aug 2012
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 11 Katte: 1 Svar: 34
nov 2008
Stimulering af de andre sanser klarer katten helt naturligt, lige så vel, som en hørende kat. Ja faktisk bedre, for den døve kat vil helt af sig selv, blive mere følsom overfor f.eks bevægelser, luftforandringer (en dør der åbnes), vibrationer (folk der kommer gående), og mange andre ting, så det behøver du slet ikke tænke på.
Er helt enig med Camilla P, lær katten håndtegn, for forskellige kommandoer, og benyt jer af, at banke på ting, for at få kattens opmærksomhed, og for ikke at forskrække den, når den ikke har opdaget jer.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.001
det vigtigste er faktisk en selv, at man lige skal huske at katten bliver altså bange når den ikke lige hører en.
men alt legetøj er jo fint. men du behøver så ikke lige at gå efter dem med klokker
noget super legetøj, syntes mange katte, er naturlegetøjet fra jekas.dk
mine er til minkhaler, kaninører og kaninhaler. så får de lov til at dræbe noget "vildt"
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
Lad ham altid være indekat.
Hvis han sover tungt, kan han blive forskrækket ved berøring, så undgå det, og hvid det er nødvendigt så tramp lidt i gulvet før i kommer fir tæt på.
aug 2012
Det er helt sikkert noget vi vil tage til os!
Selrexwin:Vi har selv tænkt at ville have fat i laserpen til dem begge to.
Vi regner med at kører i Maxizoo her i weekenden, da vi skal hente nogle killingepakker til dem deroppe
Vi holder dem begge to som indekatte, da vi bor på anden sal.
Og indtil videre lader de til at være glade for det.
Aktivering af døv kat