Ikke den sjoveste besked... Ikke den sjoveste besked...
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/128004-jeg_er_nervoes
Han fik et kanon-hysterisk anfald i går aftes. Fløj rundt, kastede sig ned på hofterne, skiftevis den ene og den anden, Elvis og Lucas var gået i skjul, så det blev mig der blev offer.
Ringede til dyrlægen i dag.
Han sagde rent ud, at nogle af de sværeste patienter at behandle, var smerteplagede katte - og det var jo ikke sikkert at han kunne behandles...
Så nu går han i tænkeboks for at finde et andet smertestillende stof, som han måske skal have og så hedder det Metacam fast og kiropraktik samt laser og Carprofen..... for pokker da! Han tåler Metacam dårligt, så en lidt lavere dosis og så håber vi at foderet hjælper og at han taber sig.
Mamma Mia. Jeg synes at jeg har prøvet meget, men dette er vist min hidtidige sværeste opgave. Kryds alle fingre for at han får det bedre, det er sgu opslidende.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.004
http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html
bare for at hører om hun har et godt råd. hun samarbejder med din egen dyrlæge (hun er uddannet dyrlæge)
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.272
Jeg må tilstå, at Bachs Blomsterdråber, telepati, healing og kraniosakralterapi ikke er noget der tiltaler mig.
Der findes også andre dyrlæger der behandler holistisk, men jeg personligt er gået langt ind i den alternative verden når vi allerede taler om kiropraktor og laserterapi.
Jeg ved at du har gode erfaringer men....
Lasse:
Jah... vi har lige kort talt om det i dag, men forandringerne er ikke så svære, så det umiddelbart ligger ligefor og som dyrlægen sagde: Nogle katte er simpelthen bare så svære at behandle, så når man har givet dem bandage på så de kan gå, så går de helt amok og operationen mislykkes.
Det er ikke operationen jeg vil frygte, det er forløbet derefter.
Men det er da helt klart en mulighed.
Men hvis den kat bare kunne tabe sig.......
aug 2010
aug 2010
Jeg har læst i nogle indlæg, at du selv har fået en kat opereret, har jeg ret?
I så fald vil jeg gerne høre om tiden efter operationen, det er nemlig den der gør mig urolig.
aug 2010
Jeg brugte dog kort efter beskeden enormt meget tid på research af Hofteledsdysplasi fordi vagt dyrlægen troede at der var er svært tilfælde af hcm.
Der er tre muligheder ud over medicinsk behandling.
1. Guld implantater. Der virker vist bedst på hunde men bruges også til katte. Det er dog udelukkende smertelindring.
2. Her et citat fra netdyrlægen "Kirurgisk behandling: Det er muligt at udføre en hofteoperation, hvorved kattens smerter fjernes. Proceduren består i at ledhovedet og en del af lårbenshalsen fjernes, så knogle med knogle kontakt undgås. Det giver et såkaldt "falsk led", hvor det er muskulaturen omkring hofteleddet, der bærer vægten. Hos katte tolereres operationen godt, med en forholdsvis kort helbredelses periode på 3-4 uger. Katten kommer til at fungere helt normalt efterfølgende." Det koster i omegnen af 7-11.000kr alt efter dyrlægen.
3. En endnu uomtalt mulighed er en helt ny hofte. Dette er ret dyrt og operationen udføres endnu kun i Tyskland og Sverige.Tilgengæld er det næsten garant for helbredelse med meget få komplikationer efterfølgende.
Vi da vi "Stod" i samme situation havde vi besluttet os for at få fortage en operation på ham. Udsigterne for en kat der får den almindelige operation for HD er gode og vi tænkte at fire uger i et bur kontakt et liv med medicin og smerte var det værd.
Skulle du vælge en operation. Har jeg et meget stort bur som vi købte til Leopold som du kan låne i perioden hvor han skal holde sig i ro.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.004
aug 2010
Nu er der så mange der har anbefalet hende og efter første mail slog hun fast, at han ikke har adfærdsvanskeligheder, men stiksmerter.
Hun gav en masse gode råd og fortalte også om blomstermedicin, men var så fair at sige, at det langt fra var sikkert at det hjalp i denne situation.
Det er da rart at vide at det i det mindste ikke er slået klik for ham.
Puha! Jeg er altså spændt på hvad dyrlægen finder ud af - og så må han (altså Freddie) gerne tabe sig!!!!! Det kan faktisk ikke gå for langsomt...
Ikke den sjoveste besked...