979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ikke den sjoveste besked... Ikke den sjoveste besked...

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/128004-jeg_er_nervoes

Han fik et kanon-hysterisk anfald i går aftes. Fløj rundt, kastede sig ned på hofterne, skiftevis den ene og den anden, Elvis og Lucas var gået i skjul, så det blev mig der blev offer.

Ringede til dyrlægen i dag.
Han sagde rent ud, at nogle af de sværeste patienter at behandle, var smerteplagede katte - og det var jo ikke sikkert at han kunne behandles...
Så nu går han i tænkeboks for at finde et andet smertestillende stof, som han måske skal have og så hedder det Metacam fast og kiropraktik samt laser og Carprofen..... for pokker da! Han tåler Metacam dårligt, så en lidt lavere dosis og så håber vi at foderet hjælper og at han taber sig.

Mamma Mia. Jeg synes at jeg har prøvet meget, men dette er vist min hidtidige sværeste opgave. Kryds alle fingre for at han får det bedre, det er sgu opslidende.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke den sjoveste besked...
  • #1   2. jul 2015 hvis jeg var dig, ville prøve pørve at kontakte Lise
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

bare for at hører om hun har et godt råd. hun samarbejder med din egen dyrlæge (hun er uddannet dyrlæge)

• #2   2. jul 2015 Har du overvejet en operation?

• #3   3. jul 2015 Anja:
    Jeg må tilstå, at Bachs Blomsterdråber, telepati, healing og kraniosakralterapi ikke er noget der tiltaler mig.
    Der findes også andre dyrlæger der behandler holistisk, men jeg personligt er gået langt ind i den alternative verden når vi allerede taler om kiropraktor og laserterapi.
    Jeg ved at du har gode erfaringer men....

Lasse:
    Jah... vi har lige kort talt om det i dag, men forandringerne er ikke så svære, så det umiddelbart ligger ligefor og som dyrlægen sagde: Nogle katte er simpelthen bare så svære at behandle, så når man har givet dem bandage på så de kan gå, så går de helt amok og operationen mislykkes.

Det er ikke operationen jeg vil frygte, det er forløbet derefter.
    Men det er da helt klart en mulighed.
    Men hvis den kat bare kunne tabe sig.......

• #4   3. jul 2015 Var jeg i dine sko og det troede jeg faktisk jeg var for ikke så længe siden. Så havde jeg valgt en operation. Jeg syntes ikke det at skulle smertedække et dyr på længere sigt er at være god ved det. Slet ikke når det i som i din situation lyder som nogle ret store kvaler katten må igennem. Der er trods alt ret stor succes rate med de operationer. Det er dog trods alt godt at du gør en indsats for at hjælpe missen under alle omstændigheder. smiley

• #5   3. jul 2015 Lasse:
    Jeg har læst i nogle indlæg, at du selv har fået en kat opereret, har jeg ret?
    I så fald vil jeg gerne høre om tiden efter operationen, det er nemlig den der gør mig urolig.

• #6   3. jul 2015 Jeg har ingen personlige erfaringer med perioden efter en operation. Leopold blev ikke opereret. Det viste sig at han havde brækket hoften så det var ikke nødvendigt. Han døde dog kort efter af HCM men det er en hel anden historie.

Jeg brugte dog kort efter beskeden enormt meget tid på research af Hofteledsdysplasi fordi vagt dyrlægen troede at der var er svært tilfælde af hcm.

Der er tre muligheder ud over medicinsk behandling.

1. Guld implantater. Der virker vist bedst på hunde men bruges også til katte. Det er dog udelukkende smertelindring.

2. Her et citat fra netdyrlægen "Kirurgisk behandling: Det er muligt at udføre en hofteoperation, hvorved kattens smerter fjernes. Proceduren består i at ledhovedet og en del af lårbenshalsen fjernes, så knogle med knogle kontakt undgås. Det giver et såkaldt "falsk led", hvor det er muskulaturen omkring hofteleddet, der bærer vægten. Hos katte tolereres operationen godt, med en forholdsvis kort helbredelses periode på 3-4 uger. Katten kommer til at fungere helt normalt efterfølgende." Det koster i omegnen af 7-11.000kr alt efter dyrlægen.

3. En endnu uomtalt mulighed er en helt ny hofte. Dette er ret dyrt og operationen udføres endnu kun i Tyskland og Sverige.Tilgengæld er det næsten garant for helbredelse med meget få komplikationer efterfølgende.

Vi da vi "Stod" i samme situation havde vi besluttet os for at få fortage en operation på ham. Udsigterne for en kat der får den almindelige operation for HD er gode og vi tænkte at fire uger i et bur kontakt et liv med medicin og smerte var det værd.

Skulle du vælge en operation. Har jeg et meget stort bur som vi købte til Leopold som du kan låne i perioden hvor han skal holde sig i ro.

• #8   5. jul 2015 Jeg har for en god ordens skyld kontaktet Michelle Garnier.
    Nu er der så mange der har anbefalet hende og efter første mail slog hun fast, at han ikke har adfærdsvanskeligheder, men stiksmerter.
    Hun gav en masse gode råd og fortalte også om blomstermedicin, men var så fair at sige, at det langt fra var sikkert at det hjalp i denne situation.

Det er da rart at vide at det i det mindste ikke er slået klik for ham.
    Puha! Jeg er altså spændt på hvad dyrlægen finder ud af - og så må han (altså Freddie) gerne tabe sig!!!!! Det kan faktisk ikke gå for langsomt...

Kommentér på:
Ikke den sjoveste besked...

Annonce