{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

ole a
ole a
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Indekat i nyt hus (udekat??) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal flytte i hus med kæresten her i august.

Vi har en døv norsk skovkat, som vi har fået som voksen fra et dyreinternat. Vi fik at vide han skulle blive indekat, da han ikke ville kunne færdes i naturen / veje..

Er der nogle som har en døv kat, hvor den også er udekat? Så kunne jeg godt tænke at høre hvordan det går.

Samt hvad er jeres andre meninger ? Jeg er i tvivl om jeg skal lave en katte voulire eller bare lukke ham ud under opsyn ? Jeg vil meget gerne have han skulle blive udekat, da det er nemmere samt mere naturligt for ham. Og lige pt, kommer han ud på altanen (pakket godt ind i net hehe) og han er mega ivrig efter at jagte fugle og lign så det ville være lækkert hvis han kunne komme til det, samt klatre i træer og gå på toilet udenfor.

Hjælp mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat i nyt hus (udekat??)
  • #1   21. maj 2015 hvis jeg var dig ville jeg lave voliere til misser ..dels da den er døv , og at den ikke er vant tilat være ude

• #2   21. maj 2015 Jeg ville hegne hele haven! smiley Men mindre kan godt gøre det for jeres kat, hvis han kun er vant til altan.

Voliere er fint, men jeg tror, I alle vil blive gladest for at hegne hele haven, eller evt. et større område af haven ind.
    Afhængigt af hvordan hus og have er, så bliver det ikke nødvendigvis mere besværligt at hegne fx 100 kvm ind, end at lave en mindre voliere.

Det ville være dejligt for katten at løbe frit, men jeg er enig med internatet i, at det er for farligt for en døv kat at færdes frit ude.
    Og det med ude under opsyn, tror jeg ikke rigtigt holder. Tænk på hvordan det vil fungere i praksis smiley - i længden bliver det garanteret mere besværligt end at hegne ind.

Og tillykke med huset! Det bliver dejligt for katten at få græs under poterne smiley om det så bliver mange eller få kvadratmeter.

• #3   21. maj 2015 Enig med de andre, du har en kat med et handicap og den egner sig ikke til udelivet.
    En indhegning, stor eller lille, vil berige din kats liv.
    Tillykke med huset smiley

• #5   21. maj 2015 Hegn haven ind eller lav et voliere

• #6   21. maj 2015 Jeg vil stærkt fraråde dig at gøre en voksen døv kat til fritløber, det er muligt at det er nemmere for dig, men det er alt for farligt for din kat, han vil slet ikke opfatte fårene han møder..

Afhængigt af hvor stor haven er så er jeg enig med Tinka, hegn enten hele haven ind eller hegn noget af haven ind og lav en løbegård, det vil både du og katten have stor glæde af og det vil ikke være til fare fornmkatten..

• #7   21. maj 2015 jeg har selv en som er døv. Men alle mine har en stor løbegård - du kan se billeder på mit galleri. har ikke mindre end 15 så vi har valgt at tage en stor tereasse som så er lukket af, til dem.

• ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

#8   21. maj 2015 Har en grund på ca 1800 kvm smiley Der er et stort hegn ud til den store vej der går bag huset. Også er der hæk resten af vejen rundt, hvor jeg godt kunne sætte hegn i. Dog er der i indkørslen en stor støbejerns gate.. Som ville være synd at hegne smiley

Har et stort stykke af haven som bare er jord og træer.. Det kunne være man skulle hegne noget af det ind, og lave det til kattens område, det skal nok ikke bruges til noget alligevel..

• #9   21. maj 2015 Med så stor en grund så ville jeg nok som du foreslår nøjes med at vegne noget af haven ind, men sørg for at løbegården har forbindelse med huset enten via en havedør eller et vindue, så får både dunog kattene mest glæde af løbegården smiley

• ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

#10   21. maj 2015 Der er langt mellem hus og der hvor stedet skulle være.. Sådan ca 4-5 meter græsstykke smiley

Der er også en udstue på ca 30 kvm smiley

Men ja.. Kan godt se i mener det er dumt/farligt.. Hvor langt strejfer en kat? Tænker.. Hvis jeg hegner haven ind, og lader porten være, det er ud til en lukket vej og de veje som er et stykke derfra er meget lidt befærdet..

Har prøvet at se om jeg kan få ham til at gå med snor, men når han får sele på (kan han godt) men så når snoren kommer på, så går han helt amok når den ikke er "længere" og det så trækker, så flyver han rundt som en stykken gris smiley

• #11   21. maj 2015 Det er farligt, fordi katten er døv
    Det er dumt, fordi i har købt katten fra et internat med lovning om, at katten vil forblive indekat.

Så skal den ud, bør i helt sikkert lave en indhegning eller et voliere.

• #12   21. maj 2015 når den reagere sådan på en snor, så lad være med at sæt den i sådan en. det kan ende galt. da jeg var på kv fik vi faktisk en efterlysning ind på en kat som var smuttet med hele dytten på. og så kan den hænge fast mange steder.

så lav en løbegård eller lad helt være med at luk den ud. den har jo ikke prøvet andet så den er nu ligeglad med at I får en have. I skal bare ikke prøve at tage den med ud.

et godt råd er at lave en løbegård i forbindelse med fx udestuen. det har vi selv gjort og kender mange som har gjort det samme. Når du kun har en kat så behøver du jo ikke at have en kæmpe stor gård. det vigtigste er højden. katte elsker at kunne komme op i højden og kigge. så nogle gode siddepladser højt oppe er bare super.

prøv evt at google løbegård til katte. her er masser af forskellige forslag. ved også at man på guloggratis kan købe dele som er lige til at sætte op. der er også folk som sælger deres løbegård ind imellem.

• #13   22. maj 2015 Når man har så meget have, der kan hegnes helt eller delvis, så er snor og sele helt åndssvagt.
    Og en voliere væk fra huset, som katten skal bæres ud i, er altså ikke optimalt.
    Et stykke indhegnet have kun til katten, forstår jeg altså heller ikke helt ideen med.

Hellere en mindre voliere i direkte forbindelse med huset end nok så meget indhegning eller stor løbegård væk fra huset. Ellers bliver det alligevel noget bøvl med at skulle bære kat frem og tilbage, og sørge for at havedør er lukket.
    Det skønne ved indhegnet have er, at man kan være ude sammen med katten, og at man kan have havedør til at stå åben om sommeren.

Svært med konkrete forslag når man ikke har set huset, men kan der ikke laves noget løbegård i forbindelse med udestuen?...

Og så lige noget inspiration: www.katteindhegning.dk smiley

• ole a
    ole a Tilmeldt:
    jun 2007

#14   23. maj 2015 Altså i forbindelse med udestuen er der et stykke på ca 3-4x3-4 meter som er en terasse smiley

Er nok mere til at indhegne haven så, men hvordan er det lige når man allerede har hæk på 2,5 længde af grunden også et hegn ud til vejen.. Også det sidste stykke en flot støbejerns låge til bil og til indgang.. ?

Kan godt sende google maps, men man kan ikke zoome langt nok ind til at det giver mening.. smiley

• #15   24. maj 2015 Jeg forstår ikke det med hæk på 2,5 længde af grunden.

Min indhegning op ad hæk er ikke så smuk, men det virker smiley (finder lige et foto)

Umiddelbart tænker jeg, at det mest ideelle for jer vil være at "nøjes" med at indhegne baghaven. Og adskile for- og baghave med et hegn med låge.

Men prøv at kigge på de forskellige løsninger med løbegårde og indhegninger i linket ovenfor, og se om ikke du kan blive inspireret til en løsning.

• #16   24. maj 2015 ...

profilbillede
  • #17   24. maj 2015 Noget pænere at se på i sommerhalvåret, når hækken har blade smiley

profilbillede
  • #18   24. maj 2015 Ja mit tråd hegn er også ved, at forsvinde i hækken smiley det pynter.

Kommentér på:
Indekat i nyt hus (udekat??)

Annonce