Bider i alt mulig. {{forumTopicSubject}}
Hej kattegalleri.
Så er jeg lidt 'back in business' .. Det er godt nok længe siden jeg har fundet min vej herind, da jeg jo er en ret erfaren katteejer efterhånden, og jeg jo har lært en del om det at have misling i hytten. ..
Men men men, nu er der et spørgsmål der melder sig efter længe (ca en måned) .. Jeg fik jo i januar udvidet min katte-bestanding herhjemme, jeg hentede en "lille" hankat, på et kattehjem, i Fuglebjerg. Jeg besluttede mig for, at jeg ikke længere ville støtte overfloden af killinger, så på kattehjemmet, fik jeg denne, nååårh.. FANTASTISKE dreng med hjem (læs: jeg er ligeså forelsket i ham som smiley'en ligner).. Hehe.
Men nu til mit spørgsmål: han bider i alt, bordben, stoleben, håndklæder (både hængende og liggende), metal på seng osv.. Hvad kan det være? Og jo han får mad .. Han har meget store bisser, men umiddelbart ikke nogen der laver problemer. Han er 9 mdr.. Så tandskifte burde det jo ikke være? Eller har jeg misforstået noget?
Har fået af vide (og det er ikke afprøvet endnu da jeg lige skal undersøge nærmere, da jeg tvivler på det er en korrekt info) at man kan give katte et hundetyggeben, altså dem der der ikke er knogle på? Eller findes der noget lignende bare til kat?
På forhånd tak og god dag.
I får lige et billede af ham den smukke, O'Malley
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
Jeg kan ikke se din besked
nov 2013
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg syntes du skal få tjekket ham ved dyrlægen, og måske få forslag til hvad du kan gøre.
Jeg har igen en bimse med sære spisevaner, han har spist/ tygget en skumbolt i stykker, en strømpe og mine cloks, de skal altid gemmes, og han er god til, at finde dem.
Alle skumbolte er fjernet, og jeg passer på mine strømper.
DJ min anden bimse var indlagt mange gange med blokeret tarm.
Jeg håber du finder en grund og den kan afhjælpes, for de ting din kat bider i kan jo ikke bare fjernes, men jeg mistænker hans tænder
nov 2013
Jette - hvad med hans tænder frygter du det kan være? Han har lige været ved dyrlægen, da jeg troede han havde fået katte influenza (trods vacciner.) Her gennemgik min egen dyrlæge ham fra top til tå og intet at se på hans bisser.. Og der var han begyndt at bide i ting og sager.
nov 2013
nov 2013
Lotte S - super, tak .. må i aldi så .. ved du hvad de hedder evt?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Han vokser formentlig fra det, min Smilla havde det også med at gnave i ting, dog ikke i så udpræget en grad som du beskriver
Tvivler på det er ondt i tænder der r årsagen..
Bider i alt mulig.