829 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Sterilisering hvornår? Sterilisering hvornår?

Vi skal have steriliseret vores hunkat, Men hvilken alder har i bedst erfaringer med at få steriliseret i? smiley

Hun bliver 10 måneder her d. 9. og vi syntes det snart er på tide fordi det er forår men da vi aldrig har prøvet det før ville jeg vide hvad der er bedst smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisering hvornår?
  • #1   3. mar 2015 Det bedste tidspunkt er når de er omkring 12 uger så det lyder som en rigtig god ide at få det gjort nu. Hvis hun ikke er i løbetid endnu så kommer det meget snart, og det er øv. Vi havde selv en hunkat som strintede hele huset til da hun kom i hendes første løbetid smiley

• #2   3. mar 2015 Vores bliver 10 måneder d 19 og hun bliver steriliseret i næste uge. De fleste dyrlæger vil gerne gøre det før. Vores vil have at de som minimum vejer 2,5 kg . Meget gerne omkring de 3

• #3   3. mar 2015 Hvornår er det bedst......
    Inden de bliver kønsmodne, og det bliver de omkring 5-6 mdr. alderen, så det er på høje tid når hun er 10 mdr.
    Skynd jer at få bestilt tid så det kan blive gjort inden hun kommer i løbetid..

Men man kan sterilisere lige fra de er 10 uger og jo yngre de er, des nemmere og hurtigere kommer de sig over indgrebet, så generelt jo før jo bedre..
    Nogle dyrlæger ser helst sat de vejer omkring de 2 kg, det gør arbejdet nemmere for dem..

Trine din dyrlæge er da noget fumelfingret når han helst vil have katten skal veje 3 kg.. smiley

• #4   3. mar 2015 Ja ville kunne forstå 2 kg, men synes også det er underligt, at hun siger minimum 2,5

• #6   3. mar 2015 min dyrlæge siger 2 kg. andre siger noget andet.
    men få en tid nu.
    jeg syntes ikke at der er nogen alder som er bedre end andre. Mine er altid kommet afsted i januar/februar mdr, men jeg har så indekatte med løbegård, så jeg har ikke nogen som kan lave noget.
    de sidste er krumme som blev fixet da han kom ind - eller rettere dagen før han kom ind. er tilløbere og var ca 8 mdr da han kom. Men da jeg tester alle inden de kommer ind, ja så kunne vi lige så godt tage hele turen inden han fik lov
    pyrus var kun 7 uger, og temlig mager (fundet smidt ud på motorvejen - missemor lå og var kørt ned) så han blevet først testet og så skulle vægten så lige sige 2 kg inden.

• #7   3. mar 2015 Sidst jeg vejede ende vejede hun 2,5 kg mener jeg. Syntes godt nok at 12 uger lyder meget tidligt. Men vi havde og selv tænkt inden hun kom i løbetid. Vil få valgt dyrelæge bestilt tid hurtigst muligt og tak for hjælpen smiley

• #8   3. mar 2015 husk at få hende øremærket eller chippet også smiley

• #9   3. mar 2015 Hun er chippet men skal ikke øremærkes smiley

• #10   3. mar 2015 smiley

• #11   3. mar 2015 Og min mor var Self ret træls og registrere hende i hendes kælenavn og ikk fuldenavn xD

• #13   3. mar 2015 Nu det jo ikk mig der styre pengepungen og ærlig talt tror jeg ikk min mor gider ofre penge på en tattoo. Det er ikke hvad emnet handler om og hvis det stod til mig gik begge katte også med halsbånd

• #15   3. mar 2015 Jeg ser halsbånd som noget positivt men det min mening

• #18   3. mar 2015 Jaja nu er det jo stadig ikk havd emnet handler om.

Loke har også gået med halsbånd fordi folk i byen tror de kan fodre på alle katte og de bare lukker dem ind. Men folk i vores by er ligeglad med om katten har en ejer hvis den ikke har halsbånd...

• #20   4. mar 2015 Ja du kan roligt få din kat ordnet nu smiley
    Mange dyrlæger har en pakkeløsning, hvor katten både bliver vaccineret, tatoo og neutraliseret til en fast rimelig pris.

• #22   4. mar 2015 Et øremærker viser jo da netop at katten har en ejer, og er ikke til samme fare for katten som et halsbånd er?

Og flere dyrlæger har øremærkningen med i prisen for neutraliseringen (min dyrlæge har f.eks.) - og derudover så er det altså kun et par 100 kr det drejer sig om for at sikre sig at man får sin kat igen!
    Så det synes jeg helt sikkert du skulle prøve at overbevise din mor om.

• #23   4. mar 2015 Mellem 10-12 uger er helt fint... så smukt kan det laves på en hunkilling på 11 uger smiley

profilbillede
  • #24   4. mar 2015 nu har jeg så siddet i den anden ende. på kv fik vi ind i mellem katte ind som folk havde foderet i måske op til 1 år uden at man har haft tid/lyst/andet? til at tjekke
    kattens øre

chip giver jeg ikke noget for. man kan ikke som almindelig person se at katten er chippet. så skal der være et C i øret, og det glemmer mange.

ja der sker skader på katten med halsbånd, men hvis folk ellers ville lærer at sætte det rigtige halsbånd korrekt på ja,så sker der altså ikke noget. men det skal sidde rigtigt.
    jeg har selv altid haft halsbånd på mine katte -især de katte som har gået som udekatte.
    valgte det fordi jeg ville have reflekser på kattene i tilfælde af at de ikke kom ind om natten (har prøvet det) og dels for at gøre folk opmærksom på at det er en ejerkat.

• #25   4. mar 2015 Tusind tak for det Anja. Dit svar er præcis hvad jeg tænker!! smiley

• #26   4. mar 2015 Begge vores er chippet. Vi var så dumme at glemme at få Tilde tatoveret også, da hun blev ordnet. Det bliver hun, hvis hun skal i narkose igen. På torsdag skal Sally ordnes, og hun får skrevet "chip" i øret

• #27   4. mar 2015 det kan godt være at mange syntes at mit svar nok ikke er helt det man burde skrive
    og især vedr halsbånd. men som sagt så har alle mine haft halsbånd på - prøv lige at gå i maxizoo for at købe 13 nye halsbånd. de så helt vildt sjove ude derinde
    stoppede med det da jeg ikke længere havde udekatte.
    ja det har kostet en del penge på halsbånd til udekattene. en af dem kunne få nyt op til 3 gange om ugen. men det var fordi det virkede skulle. det eneste uhyggelige var at jeg 2 mdr efter at katten var blevet kørt ned, skulle fjerne et træ i haven, og som smidt ned fra himlen komet et af hendes halsbånd. lige ned hvor hun lå begravet.

• #28   5. mar 2015 Jeg har altid valgt både chip og tattoo, men du har ret i at det jo koster lidt. Jeg startede med chip og halsbånd, men af en eller anden grund tog mine katte afsted med et flot klikhalsbånd og kom hjem uden, og det blev lidt svært at medregne i budgettet at købe nye halsbånd hver dag. Så jeg valgte tattoo som en billigere løsning, idet den jo ikke lige er sådan at tabe. Desuden indikere det jo også tydeligt at katten har et hjem, for jeg har før i tiden oplevet mange der lukkede mine katte ind idet de så så nuttede og hjemløse ud. Min gamle dyrelæge rådede mig også til at vente til mine katte havde en bestemt vægt men jeg har senere hørt det bare er en myte. Avlere der ikke ønsker videre avl på deres killinger sørger for at få dem ordnet før de kommer til nye ejere, og jeg har faktisk læst at når du gør det tidligt så minimere du også nogle af instinkterne og holder dem i killinge stadiet længere. Nu fik jeg lige læst noget i de svar før som fik min undren. Jeg anede da ikke at hunkatte strinter?

Kommentér på:
Sterilisering hvornår?

Annonce