2.852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Killing tisser i alt blødt Killing tisser i alt blødt

Vores lille nye killing tisser rigtig ofte i dyner, tæpper og alt andet der er blødt, men hun gør det også i kattebakken. Alt afføring laver hun i kattebakken, så det er intet problem.

Der var lidt problemer med at hende og vores nuværende hankat var meget efter hinanden, og vi troede derfor at det var stress, men nu ligger de sammen og nusser og vasker hinanden, men hun tisser stadig i alt der er blødt?

Har i nogle tips - vi har overvejet at købe kattegrus med babypudder!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing tisser i alt blødt
  • Michaela R
    Michaela R Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 4
    #1   25. jan 2015 blærebetændelse smiley

• #2   25. jan 2015 Ja jeg vil os forslår blærebetændelse

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #3   25. jan 2015 Hvor gammel er din killing ? smiley

• #4   25. jan 2015 4mdr er hun smiley

Tager alt til mig hvad i skriver

• Michaela R
    Michaela R Tilmeldt:
    jan 2015

#5   25. jan 2015 tag hende til dyrlægen og sig du har mistanke for blære betændelse, så vil hun få noget antibiotika. det er vigtigt da det kan gøre utrolig ondt! smiley

• #6   25. jan 2015 Hvor mange bakker har i ?
    Har i skiftet grus for nyligt ? (fra det ene mærke til det andet)
    Eller prøvet andre former for grus ? (kan være hun ikke kan lide det grus i bruger)
    Hvor tit renser i ud i bakken/bakkerne ? (nogle katte er meget renlige og vil ikke bruge bakken hvis den er det mindste brugt)

Og ellers ville jeg tænke på stress, men det er udelukket så er det næste noget blærebetændelse og ellers noget dårlig vane.

• #7   25. jan 2015 Og når hun tisser i noget blødt, hvordan vasker i det så? For det glæder også om at få fjernet tis lugten helt så hun netop ikke får lyst til at tisse der igen. smiley

• Michaela R
    Michaela R Tilmeldt:
    jan 2015

#8   25. jan 2015 suger så meget tis op som muligt med noget papir, sprøjter vand på, suger igen med papir og efter følgene sprøjter jeg rodalon på og lader det blive på i 3 minutter og så suger op igen! (y)

• #9   25. jan 2015 Vi har 2 bakker som vi tømmer hver dag. Og hun har aldrig haft problemer det andet sted hun var (der hvor hun blev født).
    De steder hvor hun har tisset, de ting er faktisk blevet smidt ud, da vi ikke brugte de tæpper osv. Dynerne har vi vasket i vaskemaskine.

Men vi prøver med grus med babypudder i, og hjælper det ikke er der kun en vej og det er dyrelæge. For hun piber ikke når hun tisser.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #11   25. jan 2015 Ja jeg spørger lidt, smiley Hvor gammel var hun da i fik hende.?

• Michaela R
    Michaela R Tilmeldt:
    jan 2015

#12   25. jan 2015 min killing havde også blære betændelse, og hun peb heller ikke, men en kat der har ondt tisser aldrig i kattebakken da det tager det sted som smerte. dyrlæge med det samme og hvis ikke det virker, prøv med babypudder. det er helt sikkert din kære mis har ondt.

• #13   25. jan 2015 Blærebetændelse er stressrelateret, og du skriver jo at hun var stresset i starten så hun kan nemt have reddet sig en blærebetændelse, det syntes jeg du skal få tjekket ved dyrlægen..

Og at hun ikke piber eller noget når hun tisser er ikke en regel for om hun har blærebetændelse, nogle katte viser næsten ingen tegn på sygdom, min egen incl. det er min intuition der hver gang har afsløret hendes blærebetændelse, hun bliver nemlig ikke urenlig, viser smerte eller andre klassiske tegn, jeg ser det på at hun mister en smule appetit, altså at hun spiser sin mad med mindre iver end hun plejer, katte er forskellige og der med viser de også forskellige tegn..

Indtil du har fundet årsagen så forhindre hende i at tisse på bløde ting, dvs luk døren til soveværelset, eller læg plastik over sengen, hav ikke tøj, tæpper, håndklæder eller andet at ligge på gulvet, for jo længere tid hun gør det jo større risiko er der for at det bliver en dårlig vane..

• #15   25. jan 2015 Jeg forstår nu heller ikke hvad det skulle hjælpe at skifte grus til noget med babypudder, det må du lige forklare???

• #16   25. jan 2015 hunkatte reagere ikke på blærebetændelse som hankatte gør
    sidst jeg havde en hunkat med blærebetændelse, viste jeg slet ikke at hun havde det. først da vi havde været hos dyrlægen opdagede jeg at hun rendte mange gange på bakken. hun sagde intet.hun tissede bare flere gange i løbet af kort tid

• #17   25. jan 2015 Det grus med babypudder er grus der er finere, altså ikke så groft i forhold til andet kattegrus, og det hjalp ved vores hankat. Men vi har lukket alle døre ind til de værelser hvor der er dyner etc.

Men vi ringer til dyrlægen i morgen, så vi er sikre og hun ikke går og har ondt.

• #18   26. jan 2015 Der findes også grus der er af mindre kornstørrelse, der er uden babyduft smiley

Hvis din hun killing ikke er steriliseret, så er det også snart på tide at den bliver det, for at skabe ro i hjemmet, din hunkat kan godt gå og stresse lidt over at gå i løbetid.

• #20   26. jan 2015 Husk også hvis hun har Været vant til, at tisse i bløde ting kan den vane være svær, at slippe

Kommentér på:
Killing tisser i alt blødt

Annonce