897 visninger
|
Oprettet:
Hvor tit...? {{forumTopicSubject}}
Hvor tit skal en indekat ha' klippet klør..?
Er det nok kun at klippe på forpoterne..?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Nogen med indekatte klipper? En til 2 gange i måneden, kløerne vokser hurtigt, men slides når de hvæsser klør, og jeg syntes de hvæsser dem meget mere når de bliver klippet.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
Hun er meget dygtig til selv at passe og pleje dem.. Holder selvfølgelig øje, i tilfælde af en flækker, eller hun er stoppet med at passe dem selv..
Men indtil videre har det slet ikke været nødvendigt.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Det er for det meste kun på forpoterne, da hun egentlig holder bagpoterne fint nok selv. Jeg tjekker dem dog, når jeg alligevel har hende oppe og saksen fremme.
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
nov 2013
Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 102
Hvis jeg ikke klipper hans, "stikker" de ud, selv når han lige giver et blødt dask med poten uden aktivt at ville stikke kløerne frem. Ved ikke om du forstår, hvad jeg mener
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det er ikke altid jeg klipper alle klør samtidigt, ofte klipper jeg kun dem som er lange, for de slides/ vokser lidt forskelligt på mine 2, særligt på den store..
Det afhænger også lidt af hvor gode de er til selv at "bide negle" så der er ingen total opskrift..
Klip efter behov, du vil aldrig være i tvivl om hvornår de er for lange..
Og ja forpoter bliver klippet oftere end bagpoter..
nov 2014
Følger: 3 Følgere: 198 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 729
Han bruger ikke sit kradsetræ, men mine sofaer Udover det synes min hovedbund, næsebor og ben de bliver ret hurtigt lange igen.. Næsebor og hovedbund er om morgen/stadig nat, når han mener vi skal op..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis du ikke allerede har det, så kan jeg anbefale nogle vandrette kradseting, evt en sisalmåtte eller sådan en slags bølge som katten kan kradse på, ofte vil katte gerne kunne kradse på vandrette ting også..
Og så er det i øvrigt vigtigt at kradsemiljøer står hvor vi mennesker opholder sig da katte ønsker at være nær deres mennesker generelt..
Billede af kradsebølge..
nov 2014
Han træ står i stuen hvor vi er mest, men kunne godt være jeg skulle prøve med noget vandret og se om det fanger ham...
nov 2014
Er der bare nogle katte der ikke reagere på baldrian - catnip osv...?
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Og ja, det er der nogle katte der ikke gør, jeg har selv haft to der ikke var det mindste interesseret i baldrian - de gad så dog vist godt katnip som jeg husker det
nov 2014
Det er ikke fordi han ikke leger med noget af legetøj, han er faktisk ret god til at finde på noget og underholde sig selv..
Hvor tit...?