{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit...?
  • #1   3. jan 2015 Der er ingen regler, jeg klipper sjældent eller aldrig, men jeg tjekker dem regelmæssigt.
    Nogen med indekatte klipper? En til 2 gange i måneden, kløerne vokser hurtigt, men slides når de hvæsser klør, og jeg syntes de hvæsser dem meget mere når de bliver klippet.


  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #2   3. jan 2015 Jeg har aldrig haft behov for at klippe klør på Freja..
    Hun er meget dygtig til selv at passe og pleje dem.. Holder selvfølgelig øje, i tilfælde af en flækker, eller hun er stoppet med at passe dem selv..

    Men indtil videre har det slet ikke været nødvendigt.


  • #3   3. jan 2015 Jeg klipper klør på Feline, når hun begynder at hænge fast i ting. Altså tæpper og lagen osv. Det er nok ca. en gang om måneden smiley

    Det er for det meste kun på forpoterne, da hun egentlig holder bagpoterne fint nok selv. Jeg tjekker dem dog, når jeg alligevel har hende oppe og saksen fremme.


  • #4   3. jan 2015 Jeg har klippet nok 1 gang i måneden nu her. Men det var fordi at det var cirka da Milo begyndte at kunne kradse hul i hegnet, så blev de klippet. Men nu har vi fået nyt hegn så ser jeg lige hvordan det ser ud med at skulle klippe dem.

  • #5   3. jan 2015 Jeg klipper også ca. 1 gang om måneden/eller når de bare er lange igen og kun på forpoterne. Dem på bagpoterne slider han fint selv. Min er indekat.

    Hvis jeg ikke klipper hans, "stikker" de ud, selv når han lige giver et blødt dask med poten uden aktivt at ville stikke kløerne frem. Ved ikke om du forstår, hvad jeg mener smiley


  • #6   3. jan 2015 Jeg ved faktisk ikke hvor tit jeg klipper, jeg klipper klør når jeg kan høre de klikker hen over gulvet eller når de hele tiden hænger fast i tæpper, tøj m.m. eller hvis jeg oplever de ikke rigtigt kan "slippe" legetøjet..

    Det er ikke altid jeg klipper alle klør samtidigt, ofte klipper jeg kun dem som er lange, for de slides/ vokser lidt forskelligt på mine 2, særligt på den store..

    Det afhænger også lidt af hvor gode de er til selv at "bide negle" så der er ingen total opskrift..

    Klip efter behov, du vil aldrig være i tvivl om hvornår de er for lange..
    Og ja forpoter bliver klippet oftere end bagpoter..


  • #7   3. jan 2015 Okey tak smiley
    Han bruger ikke sit kradsetræ, men mine sofaer smiley Udover det synes min hovedbund, næsebor og ben de bliver ret hurtigt lange igen.. Næsebor og hovedbund er om morgen/stadig nat, når han mener vi skal op.. smiley


  • #8   3. jan 2015 Det med kradsen i sofaer, kan du evt forsøge at afhjælpe med nogle løse tæpper hen over armlæn og sæder, så syntes katten det er mindre spændende når underlaget giver efter ved kradsen..

    Hvis du ikke allerede har det, så kan jeg anbefale nogle vandrette kradseting, evt en sisalmåtte eller sådan en slags bølge som katten kan kradse på, ofte vil katte gerne kunne kradse på vandrette ting også..

    Og så er det i øvrigt vigtigt at kradsemiljøer står hvor vi mennesker opholder sig da katte ønsker at være nær deres mennesker generelt..

    Billede af kradsebølge..


    profilbillede
  • #9   3. jan 2015 Han er mest interesseret i sofahjørnerne... smiley
    Han træ står i stuen hvor vi er mest, men kunne godt være jeg skulle prøve med noget vandret og se om det fanger ham... smiley



  • #10   3. jan 2015 Et andet spørgsmål...
    Er der bare nogle katte der ikke reagere på baldrian - catnip osv...?


  • #11   3. jan 2015 Ditte - Køb evt. en enkelt opret stolpe eller to og stil ved sofahjørnerne - det burde kunne skåne dem lidt smiley
    Og ja, det er der nogle katte der ikke gør, jeg har selv haft to der ikke var det mindste interesseret i baldrian - de gad så dog vist godt katnip som jeg husker det smiley


  • #12   4. jan 2015 Nu har jeg bestilt et kradsetæppe.. Får et større kradsetræ af en kollega og så må jeg se om han vil bruge en af delene.. Bor i lejlighed så det er begrænsede hvor mange kradsetræer jeg kan have stående..
    Det er ikke fordi han ikke leger med noget af legetøj, han er faktisk ret god til at finde på noget og underholde sig selv.. smiley


Kommentér på:
Hvor tit...?

Annonce