{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tun - hvor tit?
  • #2   2. aug 2011 Applaws har rigtig mange gode varianter med tun, både ren tun (næsten) og med forskellige ting, som tang, rejer osv. smiley

  • #3   2. aug 2011 lone - hvilke mærker bruger du ?

    sophia - ved du hvor man kan købe applaws hvor det ikk koster en formue? smiley


  • #4   2. aug 2011 jeg har prøvet alt muligt vådfoder og hun gider ikke have noget af det, det eneste der glider ned er en smule tun - er lidt træt af at købe alt det dyre for at smide det ud igen, men jeg har ikk prøvet applaws


  • #5   2. aug 2011 Der er tungmetaller i især fede fisk og rovfisk. Derudover indeholder tun også en del magnesium. Men det er der nu også andre fiskearter der gør.
    Eksempler: på mg magnesium pr 100 gram:

    Tun i vand (dåse) 25-30 mg
    Rå tun (tunbøf) 50 mg.
    Rå sild 25-28 mg
    Laks 23-24 mg
    Ising 23-24 mg
    Sej 14 mg
    Rødspætte 22 mg

    Hvor tit det er forsvarligt at give katte tun.... ved jeg ikke. Men jeg forsøger at holde det på 2 (max 3) gange om ugen. Da får mine to vådfoderkræsne misser 400 gram Feline Porta 21 til deling - det er næsten kun tun der er i de dåser - og det smager godt, synes de smiley


  • #7   3. aug 2011 Didde F: Jeg køber det i en dyrehandel på Amager hvor jeg bor, men på zooplus har de det rimeligt billigt, så prøv at kigge der smiley
    Her er hjemmesiden med applaws : http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/canned_cat_food_pouches/applaws
    Det skal være den i dåse ..


  • #8   3. aug 2011 **Men vil du ikke mene det er bedre de får det dagligt end ingen vådmad overhovedet får? **

    Tja, det kommer vel an på mængden. Jeg ved ikke hvor store de Applaws-portionsposer er, men hvis det kun er 100 grams poser, så bliver det jo ikke til meget på ugebasis. Jeg ville da fortsætte med det - også fordi katten jo er glad for det.
    Da mine drenge kun ville æde Whiskasvådfoder (som næppe heller er det sundste) fik de det, for jeg tænkte, at det var bedre med hvilketsomhelst vådfoder end intet vådfoder alene pga væsken.
    .


  • #10   3. aug 2011 80 gram på 2-3 dage, det kan vist ikke være for meget da. Kan du slet ikke få ham til at æde andet vådfoder? Eller kogt kød/fisk?

  • #11   4. aug 2011 I applaws dåser er der 156 gram i den store og 70 gram i den lille. smiley

  • #14   4. aug 2011 Lone, ja så skal du nok bare være glad for at han overhovedet vil æde den smule tunmad. Kræsenkat er han.


  • #16   4. aug 2011 Jeg plejer at dele en dåse tun mellem vores hund og to katte (hunden får over 1/2, da kattene ikke gider for store mængder alligevel)

Kommentér på:
tun - hvor tit?

Annonce