Saltvands pipetter? Saltvands pipetter?
Ja det er jo typisk ^^ Min dejlige James Bond( Bondie) har kun været syg 1 gang i hele hans 6 års levetid, nu er det en uge siden han var til revaccination og sundheds tjek og han var simpelthen så fin
Men i hvert fald i går sad jeg og fik øje på hans ene øje da hele hans ene kind var fugtig af væske, hvilket ledte mig op til kilden af fugten altså hans øje. Hans øjenkrog ind imod næsen var godt rød og med en lille knob som hvis Charlie (vores killing) lige havde fået en klog ind i øjenkrogen (sådan ser de i hvert fald ud når han får en klog under huden på mig) og det ligner så at der er gået lidt betændelse i det, jeg tjekkede resten af øjet for at se om fugt hinden var rød og om der så ud til at være en rids på hornhinden.. Men det så ikke ud til at der var noget galt der.
Havde fat i dyrlægen i dag og hun sagde at jeg skulle prøve saltvandspirpetter først ellers skulle de have ham ind og kigge på ham, så hvis det bare var noget øjenbetændelse så burde det forsvinde.
Men så er mine spørgsmål
1. Hvor mange gange om dagen skal man bruge de pipetter?
2. Hvor længe skal man forsætte behandlingen før man skal tage kontakt til dyrlægen igen?
3. Hvis han skal ind til dyrlægen hvad er det så for ting han skal igennem?
Synes det er så synd for min lille misser
Håber der er nogen der har et par svar til mig ^^
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og hvor længe afhænger af om du ser en ændring enten til det bedre eller til det værre, hvis det bliver værre til i morgen så er det af sted med det samme, bliver det bedre eller er det status quo, så kan du måske vente til torsdag - fredag, men ville ikke vente længere end fredag pga weekenden, hellere et tjek for meget end ikke..
Hvad han skal igennem afhænger jo af hvad der er sket, hvis han har en lille ridse på hornhinden så får du noget salve du skal dryppe i øjet og det samme hvis han har fået øjenbetændelse, det er noget antibiotika og så heler øjet selv, når du ikke beskriver det værre end du gør så tror jeg kun der kan være tale om en lille ridse eller en lokal skade ved øjet, det kan være svært for det blotte øje at se skaden..
Jeg har selv prøvet at min den store fik en lille ridse på hornhinden og hun fik dryppet øjet med salve i 10 dage tror jeg det var, det var forebyggende for at der ikke skulle opstå betændelse, så var det overstået..
Men se tiden an til i morgen og vurder så hvordan det går, har du det bedst med at få det tjekket af dyrlægen så beder du om det, mener du selv det kan vente en dag mere evt med kontakt til dyrlægen igen, så gør du det..
Selv ville jeg have det bedst med at få det tjekket fordi det er øjet, men jeg er også super pylret
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 150
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.128
Min kat havde allergi, og saltvand var altid første løsning, og klarede det meste
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Brug en 0,9% saltvandsopløsning, enten købt på apoteket, eller lavet selv ud af 1 liter kogt vand tilsat 9 gram salt, og kølet ned til stuetemperatur.
Kan holde et par dage i køleskab, dog må du ikke tage det direkte fra køl og rense, det skal tempereres først!
Rens hver 2.-3. time og forsvinder irritationen ikke i løbet af en dags tid, kontakt da dyrlæge!
Jeg laver gerne selv saltvandsopløsning, og væder så en vatrondel og bruger den til at rense og skylle øjet med
Saltvands pipetter?