{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

Hjælp til et grædende hjerte! {{forumTopicSubject}}

Hej alle dejlige mennesker her inde.
Jeg står i det værst tænklige dilemma man some kattemor kan komme i.
For at starte helt fra starten, håber i vil læse med alligevel.

For lidt under to år siden hentede jeg denne lille skønneste skovtrold hos en avler på Amger der hed Smithstone.

Alt gik så fint da han var lille men da vi have haft ham i ca. 2-3 mrd fik han dårlig mave, vi kom frem til i samarbejde med dyrlæge at det for pga hår i maven på trods at jævnlig børstning, så han fik malt hver aften hvilket hjælp men en gang imellem kom der alligevel lidt som blev hjulpet af vejen med zoolac.

Her for godt 3 mrd. siden blev han så syg igen, denne gang var det blege slimhinde og sløvhed. så jeg tog ham til dyrlægen og fandt ud af at hans hæmotokrit værdi (mængden af rødeblodlegmer i blodet) var for lav. Den var på 14 og skal normalt være over 30 så det var meget kritisk.
Han begyndte derfor i behandling på Predisolon og ronaxan. man mente at det var grundet en blodparasit.
Behandlingen hjælper og alle er glade, men da han så stopper med behandlingen bliver han dårlig igen..
Vi snakker med dyrlægen igen hvor vi starter op på en ny omgang af behandlingen og finder ud af at vi stoppede for tideligt med Ronaxanen.

Igen reageret han godt på behandlingen og vi trappede langsomt ud af predisolonen som før og bliev denne gang på ronaxanen. For en uge siden toppede han så helt på predisolonen og idag da vi var til dyrlæge var hans hæmotokritværdi faldet igen og vi er tilbage hvor vi startede.

Min lille mis har nu være i behandling i godt 3 mrd, med blodprøver hver eller hver anden uge og medicin. uden noget resultat.
min dyrlæge har lovet at ringe rundt til hendes kollegaer for at finde ud af hvad søren vi gør her fra og hvordan hans udsigter er.

Men altså nu står jeg så her som kattemor, har brugt rigtig mange penge på behandling og en kat der stadig ikke er rask. Og jeg ved bare ikke hvor meget mere jeg skal udsætte ham for. problemet er at selvom han er lidt sløv er han stadig glad, vil spise og drikke. så det er også bare svært at tage den store beslutning om at aflive ham ..

Mit spørgsmål til jer er hvad i ville gøre ? og om der er nogle der har været igennem et ligene forløb.

på forhånd tak!.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til et grædende hjerte!
  • #1   21. aug 2014 Mmmmm jeg ville da have, at vide hvorfor den hæmotokrit værdi bliver ved med, at falde, det er måske ok, at starte en behandling på en formodning, men hjælper den ikke varigt så må der en undersøgelse til for, at finde grunden, og sætte behandlingen ind der.
    Om han har fået nok? Det skal man jo næsten se ham i dagligdagen for, at bedømme, leger han spiser han eller er han nedstemt og påvirket af sygdommen og medicinen.
    Har du talt med opdrætteren? Det er jo den første du bør kontakte , efter dyrlægen, når din killing er syg, og dyrlægen ikke en gang kan hjælpe,,,

• #2   21. aug 2014 Den næste undersøgelse er en knoglemarvs prøve men han skal bare være uden binyrebarkanon i en mrd. altså skal han være syg i en hel mrd for at lave testen.
    han er glad og snakker, leger spiser. så jeg tror måske ikke han lider så meget mere end at han er træt og ikke kan så meget.

Jeg har ikke kontaktet opdrætter denne gang da hun tidligere har været lidt svær at få fat i og ikke længere avler. hun har også fjernet hendes hjemmeside.

• #3   21. aug 2014 Det lyder da ikke så godt smiley jeg har altid kunnet trække på mine opdrættere, og også fået, at vide hvis der har været noget med søskende til min kat.

Selvom hun ikke opdrætter mere, sider hun jo på stor erfaring ( går jeg ud fra) og hendes kattes gener er vel i brug stadig?

• #4   21. aug 2014 Jeg kan jo altid bare prøve at skrive til hende og se om hun svare.

• #5   21. aug 2014 Jeg har lige prøvet at sende en mail til hende men den vil ikke sende den. så tror heller ikke hun har den samme mail adresse mere.

• #6   21. aug 2014 Det er også tilladt, at høre dyrlægen hvad der er rimeligt og også få et overslag over hvad det koster med de forslåede undersøgelser og hvad hun tror fremtiden vil være for din killing, er det er liv i sygdom og behandling uden udsigt til helbredelse, ja så ved jeg hvad min beslutning ville være, men du skal jo selv tage din beslutning smiley

• #8   21. aug 2014 Det er ronaxanen det er antibiotika

• #10   21. aug 2014 Jeg må indrømme at jeg ikke ved så meget om hvad der dræber hvad men Det er dyrlægens ord.

• #11   21. aug 2014 Det lyder som om du har kendskab til dette? Hvad ville du så mene der ville slå dem ihejl?

• #12   21. aug 2014 Jeg ville finde en dyrlæge med speciale i mave/tarm sygdomme.

• #13   21. aug 2014 Jeg ville prøve med en anden dyrlæge, lyder til at dyrlægen kun symptom behandler uden at finde den egentlige grund til at katten er syg.

• Trine E
    Trine E Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   21. aug 2014 Hej Pernille,

Hvis du ikke allerede har været i kontakt med dem, så vil jeg foreslå dig, at kontakte Karlslunde Dyreklinik. De er hammer dygtige!
    http://evidensia-karlslunde.dk/

God bedring med kattedyret smiley

• #16   21. aug 2014 Er han undersøgt for AIHA? Den ene type skyldes en parasit og skal behandles på en anden måde end den anden variant som skal behandles med Prednisolon.
    Jeg tror at det hedder en Coombs-test og den er ret simpel.

Jeg har haft en kat der desværre døde af AIHA. Fra den ene dag til den anden faldt hans tal fra 15 til 9.
    Det er vigtigt at han bliver udredt for parasitten hæmobartinella - tror jeg at den hedder.

• #17   22. aug 2014 Jeg kan anbefale dyrlæge Stig Feldballe, på Skovlunde dyreklinik.

• #18   22. aug 2014 Altså jeg har egentlig ikke lyst til at skifte dyrlæge synes hun gør et kanont arbejde og hun har selv taget kontakt til Vordingborg Dyrehospoital, en dyrlæge i Svendborg som har skrevet en udredning på området og så hendes to kollegaer som arbejder inde på landbrughøjskolen. Så det er ikke fordi vi ikke har flere dyrlægers syn på det. Jeg kunne prøve at høre hende ad om den coombs test for det er jo lidt det vi også har behandlet for. Men vi har bare ikke undersøgt hvorfor han får så lav hæmotokrit værdi. Jeg vente med spænding på at hun riger tilbage med en plan for ham idag. Men umildbarte syntes ham dyrlægen i Svendborg at vi skulle prøve at skifte fra ronaxanen til baytril og så starter på predisolon igen.

• #19   22. aug 2014 Håber du kommer med en update efter du har snakket med dyrlægen smiley

• #20   22. aug 2014 Når dyrlægen nåede aldrig at ringe til mig for jeg ringede til hende først. Han begyndte at kaste op i morges så jeg ringede.
    Og dyrlægen ville gerne havde ham ind.
    Hun tager et røntgen fordi hun synes han var hård i maven. De han se at han er forstoppet og har noget gasophobning så hun vil derfor gerne beholde han resten af dagen for at se om det rykkede sig. Vi henter ham så klokken 17 og det har rykket sig så det er godt. Han er nu kommet på afføringsmiddel for at få lidt gang i det hele. Dyrlæge har så ringet til landbrughøjskolen for at finde ud af det andet han fejler med hans blodprocent og de mente at vi ikke skulle behandle for blodparasit da den burde være slået ned efter så lang tid i behandling men at vi der imod skulle behandle ham med ekstra meget imynregulerende så det gør vi nu. De lavede en blodtest af ham da han var indlagt og den viste at hans blod klumper sig sammen hvilket måske Kan være fordi hans imunforsvar angriber hans egne rødeblodlegmer altså en imumsygedom. For at teste dette har dyrlægen sendt en blodprøve ind til landbrughøjskolen for at de kan teste den, da de er lidt mere dygtige. Så nu må vi bare vente og se hvad de siger.

• #21   22. aug 2014 Årrhh sikke da en omgang i slås med, nu også forstoppelse, stakkels mis..

Nå men jeg håber de finder ud af noget og en behandling for ham..

Venter spændt på næste update, og krydser fingre for den lille mis..

• #22   22. aug 2014 Masser af xxxxxx her fra smiley

Kommentér på:
Hjælp til et grædende hjerte!

Annonce