Hjælp til et grædende hjerte! {{forumTopicSubject}}
Hej alle dejlige mennesker her inde.
Jeg står i det værst tænklige dilemma man some kattemor kan komme i.
For at starte helt fra starten, håber i vil læse med alligevel.
For lidt under to år siden hentede jeg denne lille skønneste skovtrold hos en avler på Amger der hed Smithstone.
Alt gik så fint da han var lille men da vi have haft ham i ca. 2-3 mrd fik han dårlig mave, vi kom frem til i samarbejde med dyrlæge at det for pga hår i maven på trods at jævnlig børstning, så han fik malt hver aften hvilket hjælp men en gang imellem kom der alligevel lidt som blev hjulpet af vejen med zoolac.
Her for godt 3 mrd. siden blev han så syg igen, denne gang var det blege slimhinde og sløvhed. så jeg tog ham til dyrlægen og fandt ud af at hans hæmotokrit værdi (mængden af rødeblodlegmer i blodet) var for lav. Den var på 14 og skal normalt være over 30 så det var meget kritisk.
Han begyndte derfor i behandling på Predisolon og ronaxan. man mente at det var grundet en blodparasit.
Behandlingen hjælper og alle er glade, men da han så stopper med behandlingen bliver han dårlig igen..
Vi snakker med dyrlægen igen hvor vi starter op på en ny omgang af behandlingen og finder ud af at vi stoppede for tideligt med Ronaxanen.
Igen reageret han godt på behandlingen og vi trappede langsomt ud af predisolonen som før og bliev denne gang på ronaxanen. For en uge siden toppede han så helt på predisolonen og idag da vi var til dyrlæge var hans hæmotokritværdi faldet igen og vi er tilbage hvor vi startede.
Min lille mis har nu være i behandling i godt 3 mrd, med blodprøver hver eller hver anden uge og medicin. uden noget resultat.
min dyrlæge har lovet at ringe rundt til hendes kollegaer for at finde ud af hvad søren vi gør her fra og hvordan hans udsigter er.
Men altså nu står jeg så her som kattemor, har brugt rigtig mange penge på behandling og en kat der stadig ikke er rask. Og jeg ved bare ikke hvor meget mere jeg skal udsætte ham for. problemet er at selvom han er lidt sløv er han stadig glad, vil spise og drikke. så det er også bare svært at tage den store beslutning om at aflive ham ..
Mit spørgsmål til jer er hvad i ville gøre ? og om der er nogle der har været igennem et ligene forløb.
på forhånd tak!.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Om han har fået nok? Det skal man jo næsten se ham i dagligdagen for, at bedømme, leger han spiser han eller er han nedstemt og påvirket af sygdommen og medicinen.
Har du talt med opdrætteren? Det er jo den første du bør kontakte , efter dyrlægen, når din killing er syg, og dyrlægen ikke en gang kan hjælpe,,,
aug 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 45
han er glad og snakker, leger spiser. så jeg tror måske ikke han lider så meget mere end at han er træt og ikke kan så meget.
Jeg har ikke kontaktet opdrætter denne gang da hun tidligere har været lidt svær at få fat i og ikke længere avler. hun har også fjernet hendes hjemmeside.
maj 2012
Selvom hun ikke opdrætter mere, sider hun jo på stor erfaring ( går jeg ud fra) og hendes kattes gener er vel i brug stadig?
aug 2010
aug 2010
maj 2012
aug 2010
aug 2010
aug 2010
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 22
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvis du ikke allerede har været i kontakt med dem, så vil jeg foreslå dig, at kontakte Karlslunde Dyreklinik. De er hammer dygtige!
http://evidensia-karlslunde.dk/
God bedring med kattedyret
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg tror at det hedder en Coombs-test og den er ret simpel.
Jeg har haft en kat der desværre døde af AIHA. Fra den ene dag til den anden faldt hans tal fra 15 til 9.
Det er vigtigt at han bliver udredt for parasitten hæmobartinella - tror jeg at den hedder.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 22
aug 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
aug 2010
Og dyrlægen ville gerne havde ham ind.
Hun tager et røntgen fordi hun synes han var hård i maven. De han se at han er forstoppet og har noget gasophobning så hun vil derfor gerne beholde han resten af dagen for at se om det rykkede sig. Vi henter ham så klokken 17 og det har rykket sig så det er godt. Han er nu kommet på afføringsmiddel for at få lidt gang i det hele. Dyrlæge har så ringet til landbrughøjskolen for at finde ud af det andet han fejler med hans blodprocent og de mente at vi ikke skulle behandle for blodparasit da den burde være slået ned efter så lang tid i behandling men at vi der imod skulle behandle ham med ekstra meget imynregulerende så det gør vi nu. De lavede en blodtest af ham da han var indlagt og den viste at hans blod klumper sig sammen hvilket måske Kan være fordi hans imunforsvar angriber hans egne rødeblodlegmer altså en imumsygedom. For at teste dette har dyrlægen sendt en blodprøve ind til landbrughøjskolen for at de kan teste den, da de er lidt mere dygtige. Så nu må vi bare vente og se hvad de siger.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Nå men jeg håber de finder ud af noget og en behandling for ham..
Venter spændt på næste update, og krydser fingre for den lille mis..
maj 2012
Hjælp til et grædende hjerte!