{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Puha, hvad gør folk dog ikke ved deres kære katte.. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu deltager jeg så i en diskussion på facebook, om en der overvejer og bruge "nail caps" til hendes kat.

https://www.google.dk/search?q=nail+caps+for+cats&safe=active&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7Zx_U-S7GY6OyQPsuoCwCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667

Der sidder så en og siger at det er ikke værre end og klippe klør på sin kat? Er jeg bare helt galt på den hvis jeg synes det er ekstrem synd?
Hun skriver også det er det sammen som et halsbånd, hvis katten ikke lider nogen last?

Er jeg helt galt på den eller hvad?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha, hvad gør folk dog ikke ved deres kære katte..
  • LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #1   23. maj 2014 Man burde måske købe sig en bamse i stedet for.. smiley smiley

• #2   23. maj 2014 Nej du er bestemt ikke helt gal på den.... smiley

I min verden så tangere de der nail caps til dyreplageri, de burde slet ikke være lovlige, men det er de desværre..

Hvis man ikke ønsker at ens kat har kløer så skal man lde være med at have kat..

Det er bestemt ikke det same som at klippe kløer, når man klipper kløer så gør man det fordi katten hænger fast og ikke selv får slidt sine kløer fordi den er indekat, den kan stadig klatre og forsvare sig selv om man har klippet lidt af kløerne, med nail caps forhindre man katten komplet i at bruge sine kløer, så det er på ingen måde det samme smiley

• #3   23. maj 2014 Ej hvordan kan man finde på det altså

• #4   23. maj 2014 hun skulle tage og købe sig en dukke som hun kan klæde af og på
    kat burde hun da slet ikke have. hos os på internattet var hun blevet smidt ud igen, med det gode råd at hun burde købe noget at lege med istedet for et levende væsen

• #5   23. maj 2014 fandt dette på fødevarestyrelsens hjemmeside
    http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Anskaffelse-af-kat.aspx

?"Det fremgår af dyreværnsloven, at enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."

når jeg læser det så mener jeg at vedkommende bryder loven, idet det hører til kattens naturlige affærd at kunne bruge sine klør

• #6   24. maj 2014 Disse nail caps er et typisk udslag af ,at vi prøver at tæmme naturen i dette tilfælde katten.
    Katten er nu engang født med klør smiley også må vi mennesker finde os i at de klør er syle skarpe, og de er et vigtigt redskab for katten.

Tror de er meget brugte i Usa.
    Det land der også giver hakket oksekød til løverne i zoo smiley

• #8   24. maj 2014 Louise j
    Prøv at sætte dig ind i hvad naturen er for en størrelse
    Så har du svaret på dit eget spørgsmål.

• #10   24. maj 2014 Kritisere nej da
    Prøver bare at udvide din horisont

• #11   24. maj 2014 man giver da ikke hakket kød til løver eller andre større kattedyr. De skal jo bruge deres tænder.
    at man så giver sin kat hakket kød er da vist lige noget andet - de har lige lidt mindre tænder/mund - smiley

• #12   24. maj 2014 Enig Anja

• #13   24. maj 2014 Jeg har også sagt jeg synes de er alt for dumme og bruge, for de ødelægge kattens natur, men det mente de jo så også et halsbånd gør. Men det er jo bare ikke på samme niveau. smiley

• #14   24. maj 2014 Jeg kan nu ikke se det store problem, hvis katten er indekat smiley det er helt sikkert en underlig opfindelse, men det lader ikke til at katten lider under det. Det er vel ikke anderledes end så mange andre "unaturlige" ting vi udsætter katten for.

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #15   25. maj 2014 Jeg tænker så - sådan rent praktisk, kan jeg ikke lige se hvordan det skal kunne fungere? Det er små dutter man sætter på kløerne, men de kan da vel falde af, eller også kan den fikse kat lige nippe med tænderne?

Hold nu, hvor er det underligt! smiley

• #16   25. maj 2014 Hvor skal vi så sætte grænsen , hvis ikke det er forkert. Er alt hvad de så ikke direkte lider under bare ok. Det var da en underlig tankegang. Hvordan ved man så forøvrigt katten ikke lider, når den ikke kan bruge sine kløer. Den havde nok ikke næppe kløer. hvis ikke det er fordi de er en del af dens naturlige krop. Når jeg kigger på min kat så ligger hun netop og bruger sine kløer meget både når hun leger til at holde fast og også når hun er kælen samt til andre ting. Det er forkert og ikke i orden.

• #17   25. maj 2014 Du har så meget ret Britt , nogle gange kunne man ønske at katteejere i det mindste bare viste lidt om det dyr man har med at gøre.... smiley
    Jeg undres gang på gang smiley

• #18   25. maj 2014 Jeg væmmes - det er lidt ligesom folk der giver deres hunde tøj på fordi 'det er da nuttet' :S ... Ej, det er ikke naturligt og stakkels mis - der var en der skrev at det ikke lignede den led under det og nej måske ikke det ligner det - men katte = klør. Kan man ikke klare at katten har klør, bruger klør og lever på normal naturligvis med deres klør, så er man i min optik langt fra gammel nok til at være katteejer. Eller idet hele taget ejer af et kæledyr af alle arter. Bum! smiley

• #19   25. maj 2014 Det er da synd at de ikke længere kan hvæsse kløer, Og Saga bruger også sine kløer til at kravle op af sit kradsetræ. Kløer er nødvendig for dem! smiley

• #21   27. maj 2014 Lousie ~ skrev derfor også dem der gør det fordi det er 'nuttet' ved godt nogen fryser nemlig og så er det jo nødvendigt smiley

• #23   27. maj 2014 Lige præcis.. Det kan jeg ikke følge - men sådan er vi mennesker forskellige smiley

• #25   27. maj 2014 Et dækken og beskyttelse af poter om vinteren er praktiske og nødvendige foranstaltninger for nogle dyr. Ligeledes at give en hårløs kat beskyttelse på mod kulde og varme. At give en hund en trøje på en varm sommerdag for at den skal se nuttet ud er noget man gør for sin egen skyld og hunden har vel næppe bedt om at få trøje på den dag. Og gode meninger kan også være farlige og er ikke nødvendigvis det samme som at vide hvad der er det bedste.

Kommentér på:
Puha, hvad gør folk dog ikke ved deres kære katte..

Annonce