{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

ADHD - Hvordan gør I? {{forumTopicSubject}}

Kære KG

Jeg fik konstaterer ADHD i januar og kom i medicinsk behandling en måned senere.

Jeg har efterhånden fået en rimeligt fungerende hverdag til at hænge sammen, men for pokker, hvor er det stadig meget svært.

Jeg skal starte på pædagoguddannelsen her den 1. september, og det skal bare lykkes denne gang. Jeg har tidligere forsøgt mig med læreruddannelsen efter en kamp gennem HF, som jeg gennemførte på 3 år (men det lykkedes! ). I mellemtiden har jeg jo så fået konstateret denne ADHD, som har givet mig svar på mine bekymringer og mulighed for at tage hånd om mine udfordringer smiley

Jeg vil lige sige, at jeg er i forløb i psykiatrien, og har i dag haft første gang ud af to i et undervisningsforløb om ADHD og hvordan man kan lære at leve med det, men det ville være rart med andres erfaringer smiley

Jeg håber, der er nogen herinde, der kan og har lyst til at dele egne erfaringer med mig, så jeg kan få flere værktøjer smiley

Hvordan får du/I hverdagen til at fungere?
Hvilke værktøjer bruger I?
Hvad virker og hvad virker ikke for jer?
Får I hjælp eller støtte? I så fald hvorfra?

Er der nogen, der bruger, har brugt eller kender til:

Struktur - og hvilken struktur?
Skemaer - og hvilke slags?
Belønningsskemaer - og igen, hvilke

Hvordan med lektielæsning?
Hvordan med de dagligdags ting, som ufatteligt nemt bliver kedelige?

Hvad hjælper til at gøre opgaver færdige?

Hvordan gør I, hvis den indøvede struktur bliver for kvælende og alt på jer begynder at stritte imod?

Hvad med planlægning? Og undgåelse af at over-planlægge?

Puha, det var mange ting..
Der kommer sikkert flere ting, men det er lige nu de ting, jeg går og bekymrer mig om..

Jeg håber, I vil tage jer tid til at hjælpe smiley

På forhånd, tusind tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADHD - Hvordan gør I?
  • #1   18. aug 2015 Du ved vel, at alle de spørgsmål kan du få svar på i ADHD foreningen, de har både steder hvor i kan mødes og også online.
    Godt du nu har svar på, hvad der er dit problem, for så kan du bedre klare det.

Jeg ved det hjælper, at få svaret på hvad der er galt, fordi jeg har en voksen datter som fik diagnosen som 23 årig, midt i sin uddannelse, i dag klare hun sig fint som enlig mor til et barn med autisme, hun er spændt hårdt for, men prioterer hårdt når det kommer til hvad hun kan bruge tid på, og barn og kat kommer altså første.
    Du skal nok klare det, men det er fint, at du får opbakning til at få styr på alt.
    Måske kan du få en bostøtte? Og der findes også et støtte system på mange uddannelser, det kræver så at du kontakter " studievejlederen" eller hvad de hedder idag smiley held og lykke med det hele.

• #2   18. aug 2015 Jette - tusind tak smiley

Det hjælper nemlig enormt at have fået et svar på, hvor problemerne ligger!

Det giver dermed muligheder for at gøre noget konkret i stået for at famle i blinde smiley

Jeg vil helt klart kontakte studievejlederen og bede om at få så meget hjælp som overhovedet muligt til at klare studiet smiley

• #3   18. aug 2015 Der findes noget der hedder STU - særlig tilrettelagt uddannelse. Det kan f.eks. aftales, at hvad der måske tager 3 år for andre kan blive 4 år for dig.

Godt at du har fået en diagnose og jeg vil helt sikkert også kontakte ADHD foreningen.
    Held og lykke smiley

• #4   19. aug 2015 Tusind tak! Det vil jeg i hvert fald kigge nærmere på.!

Jeg har oprettet dette emne på flere gallerier, hvor jeg også har fået utrolig mange gode råd smiley

Men det er rigtig dejligt, at I også herinde tager jer tid til at skrive svar til mig smiley

• #6   20. aug 2015 Tusind tak!

Jeg kigger nærmere på det!

Jeg har bestilt en tid hos en studievejleder, som så kan hjælpe mig videre smiley

Kommentér på:
ADHD - Hvordan gør I?

Annonce