{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Stakkels mis.. :/ {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har vi de sidste lange stykke tid set en kat gå rundt her ude, hvor den ikke støtter på sit ene bagben.. Man får ondt af sådan et lille pus.

Vi tog så valget da vi var på vej hjem, da vi så den igen, at ringe til dyrens beskyttelse. Så jeg ville jo se om jeg kunne få kontakt til katten, for at se om den muligvis var ørnetattoveret. Men den listede bare den anden vej så godt som den nu kunne.

Så nu venter vi bare på at kreds formanden for vores område kontakter os, og så må vi se hvad der sker der fra.

Vi synes i hvert fald ikke den skal gå og halte mere. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels mis.. :/
  • #1   24. apr 2014 Sanne
    Dejligt der findes dyrevenner som dig smiley <3
    Stakkels Mis smiley
    Skriv endelig når du ved mere smiley

• #2   24. apr 2014 Vi havde kun set den i mørke, og der lignede det nemlig at den havde fået fjernet det ene bagben, men i dag var det lyst, og så kunne vi se det ikke var sådan. smiley

- Jeg kan ikke bære og se den sådan. Det er min kæreste der bliver kontaktet omkring den, da han går hjemme og kan træffes hele døgnet og kan jeg jo ikke. smiley

Men skal nok opdaterer så snart der er noget. Kan bare ikke klare, at den skal gå rundt der ude, bare tanken om den måske har ondt. smiley

• #3   24. apr 2014 Fint Sanne smiley
    Giv jer selv et klap på skulderen smiley

• #5   24. apr 2014 Dyrenes beskyttelse har midlerne til det, de vil bare ikke bruge dem smiley de har et meget større overskud end de fleste andre dyreværnsorganisationer.

• #6   24. apr 2014 Jeg har ikke andre muligheder end dyrenes beskyttelse.

Jeg har ikke penge til at sørge for en anden kat, og vi har heller ikke muligheden for at indfange den, hvis du læste hvad jeg skrev. smiley

• #9   24. apr 2014 Mange af de katte der er her ude og ikke til at komme i nærheden af. Vi har prøvet med flere af dem. smiley

- Jeg venter pænt på at dyrene beskyttelse kontakter os, jeg har gjort noget, og det er mere end hvad mange andre ville gøre..

• #10   24. apr 2014 Jeg syntes det er skønt at der mennesker som dig, der handler..

Og nu er der stor forskel på DB hvor i landet man er desværre, og der er også stor forskel på kredsformændene, nogle handler så snart de kan andre gider ikke lette bagen..

Man skal ikke sætte alle i samme bås, jeg håber at kredsformanden snart vil kontakte jer, så den stakkels mis kan få hjælp, det er jo synd for den, den har jo sikkert mega ondt det stakkels pus..

• #11   24. apr 2014 Jeg ville ikke bare stå og se til, og så snart jeg nævnte det for min kæreste, sagde han også bare, vi ringer når vi kommer hjem. smiley

Vi har fået af vide de har 24 timer til at kontakte os, da det jo er frivillige og derved kan de være på andet arbejde eller lign.
    Så vi venter bare lige nu. smiley

• #12   25. apr 2014 Jeg har fået hjælp fra DB flere gange, så Heidi har ret, man skal ikke rede alle over den samme kam - som vi siger her i Jylland smiley

• #13   25. apr 2014 Jeg har haft hjælp af DB her i vinters med nogen killinger, kredsformanden kom hurtigt og tog sig af det.

Håber den stakkels mis får hjælp!

• #14   25. apr 2014 Jeg håber meget de hjælper jer. For det må da gøre ondt på den stakkels kat. Sidst en ven af mig ringede til om en en halv blind kat med betændelse, der rendte ud af øjnene gad de ikke hjælpe. Men det er da rart de hjælper nogle og der er da sikkert forskel alt efter hvor man så bor . Når den kat i har fundet er skadet, så er der da en god chance for at de forbarmer sig over den. Jeg har ikke noget imod dem som sådan. Det har bare været nogle ret underlige møder jeg selv har haft med dem . Den ene snakkede ikke om ret meget andet end om hunde og det var tydeligt katte rangerede under dem i hans hoved. Det var en smule mystisk synes jeg hvis man holder af dyr. Håber du kommer med en god opdatering.

• #15   25. apr 2014 Opdatering

Min kæreste har nu snakket med kredsformanden, og vi får hende på besøg i aften efter 18:30, da vi selv har planer i dag. smiley
    Hun fortalte dog at de har prøvet at fange den stakkels kat i over et måned nu.
    Hun kommer med en fælde som bliver sat op, og vi skal tjekke den hver 3-4 time, og hun vil også selv komme ud en gang i mellem og tjekke den. smiley
    Jeg ved mere efter hun har været her!

• #16   25. apr 2014 Bryder mig ikke om generaliseringer .. smiley
    Slet ikke når det ikke er sandt smiley

Jeg har kun godt at sige om DB ,sikke et arbejde de gør for især kattene .
    Har lige været på Brande internat.
    Kattene går i store rengjorte bure.
    De knokler for at hjælpe de katte der er smidt ud. smiley

• #18   25. apr 2014 Tine, JEG er så af den holdning at DB slet ikke gør nok i forhold til de million passiver de ligger inde med..

• #19   25. apr 2014 Louise
    Det aner du da ikke en pind om !
    I Brande er der mange katte der ikke er kommet til skade , påstår du jeg lyver smiley
    Var i Brande for 14 dg siden.
    Men du har måske været der !
    Men der du udtaler dig uden at have undersøgt påstanden.

• #20   25. apr 2014 Katten vi har nu er sund og rask .
    Fra DB i Brande

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #21   25. apr 2014 Vi skal alle respekterer hinandens oplevelser med diverse hjælpeorganisationer, da vi alle har oplevet forskellige både positive og negative ting. Så jeg tror ikke der er nogen der generaliserer, men blot ytre om deres oplevelser med dem smiley

Der er jo ingen der vil skrive noget der ikke er hændt. smiley

• #22   25. apr 2014 Synes slet ikke tråden skal handle om hvad DB gør forkert.. For i denne sag er de hjælpsomme og gør hvad de kan. Det er min første oplevelse med dem, og jeg synes det er stort at de kommer med en fælde som vi skal hjælpe med at holde øje med.

Nej her ude tager de heller ikke alle de "vildkatte" vi har i vores område, for de har det faktisk godt de "vildkatte" der her. De er godt tilpas og de passer sig selv. smiley

Nogle har måske haft dårlige oplevelser med dem, men vi har denne gang haft en god oplevelse..

Louise, de kan jo heller ikke tage alle "vildkatte" ind, for så er der ikke plads på internaterne, og hvis de har de godt, kan jeg heller ikke se grunden til de skal indfanges for at blive aflivet. smiley

• #23   25. apr 2014 Sanne
    Rigtigt
    Men at påstå at DB kun tager sig af tilskadekommende katte ,skal ikke stå alene.
    Det er direkte usandt .og det er ikke i orden.

• #25   25. apr 2014 Tine.. Jeg kan godt følge dig. Er bare træls at en god tråd, skal ende med at nogen aldrig gør noget. Men nej det skal ikke bare stå at de ikke gør noget, for i denne situation har de gjort noget, og jeg har også hørt mange andre steder at de hjælper når behovet er der. smiley
    Louise.. Denne tråd handler ikke om andre skal ringe om hjælp..
    Den handler om jeg har handlet fordi der går en kat rundt.

Det er fint at DB ikke altid hjælper.. Men nu stopper diskussionen her, for de har hjulpet os, og det er hvad jeg er glad for. Så i det mindst gør vores kredsformand noget.. Denne kat bliver højsansynlig bare aflivet, men så har den i det mindste ikke ondt mere!

• #26   25. apr 2014 Opdatering

Nu har DB været her. smiley Vi har fået sat en fælde op, som vi skal tjekke og de selv kommer og tjekker. smiley De har givet os foder til den, og løber vi tør, så kommer hun med noget mere. smiley
    De havde ikke set katten endnu, men det lykkedes hende og se den idag, men prøvede at få den til sig med mad, men den løb væk. smiley - Men hun kunne også se den skal bare have hjælp, for den har det ene bagben trukket helt op til maven. smiley

Vi har så fået lov til at flytte fælden, hvis vi ser den løber en anden vej mere end der hvor vi har sat den. smiley
    Der er en anden herude der også har set den, og har prøvet at ringe rundt til folk her i Holstebro med uden hjælp. Hende fra DB fortalte, skal man have hjælp, så ring 1812, så kommer der en inden for 24 timer. smiley

• #27   25. apr 2014 Det lyder godt nok super smiley Håber i får fanget den lille mis, så den op ikke behøver at rende alene og skadet rundt mere..

• #28   25. apr 2014 Hvor er det godt at høre at hjælpen er kommet, nu skal den lille snu kat blot lokkes i fælden så den enten kan få hjælp eller fred...

• #29   25. apr 2014 Lort lort lort og lort!!

Undskyld mit sprog.. Men vi fik katten i fælden efter 30 minutter! Hun vil jo selvfølgelig prøve og have katten og i et transportbur fordi det er farligt for det at være i fælden på turen.. Der kom så to lorte scooter som gjorde katten mere bange end den var i forvejen! Så den slap løs.. Så nu prøver vi igen, og håber den vil gå i den igen. smiley

Øv hvor er det bare træls! Det er en meget stor huskat, og den har det bestemt ikke godt, hun er helt sikker på den bare er sprøjten den får hvis vi fanger den igen. Hun har så sagt går den i, igen, så bliver den flytter i fælden, for hun vil ikke risikere den flygter igen, når de har prøvet og fange den i et måned. Det var en træls oplevelse for både os og DB. Hun gjorde hendes job, og katten blev bange, så nu krydser vi finger alle sammen igen!

• #30   25. apr 2014 Øv øv øv og stakkels stakkels kat, nu er den ikke bare skadet, den er også skræmt fra vid og sans smiley :'( smiley :'( smiley

• #31   25. apr 2014 Ja! Det er så øv, men hun gjorde det jo for kattens bedste, for ikke at skade den yderligere! smiley

Vi håber den kommer i igen.. Vi flytter nok fælden efter lidt tid, for at se om den vil gå i den der så.

Både min kæreste og jeg, har det så skidt over det! smiley

• #32   25. apr 2014 Nej nej det var ikke sådan ment, det var jo et drøn uheldigt tilfælde, selvfølgelig gjore hun det for kattens bedste, og havde de 2 scootere heller ikke kommet i samme øjeblik, så var det nok også gået..

Men det er da pisse ærgerligt, og super synd for katten, for nu er den jo blevet endnu mere mistroisk og tør måske ikke gå ind i fælden igen smiley

• #33   25. apr 2014 Ved godt det ikke var ment sådan Heidi, mere så andre ikke misforstår det. smiley

Vi tjekker fælden tit nu, for hvis den ryger i, så skal den bare hentes med det samme. Jeg håber den går i igen, for der ligger lækkert mad i kassen. smiley

• #35   25. apr 2014 Louise læser du hvad jeg skriver?

• #37   26. apr 2014 Nemlig Jesper. Ingen af os mister modet her. smiley - Vi hjælper hende jo med at tjekke fælden, vi kan se om den er lukket fra vores vindue, og hvis det så ikke er den rigtige kat der er i den, så lukker vi dem ud for hende. smiley

Men min kæreste havde vist set den tæt på fælden i nat, så der er stadig håb! Vi giver bestemt ikke op. smiley

• #38   26. apr 2014 Det var vel nok uheldigt . Godt hun har besluttet at der ikke skal tages chancer næste gang.
    I har jo forsøgt at hjælpe så godt i kunne men jeg forstår godt det ikke er rart, når en indfangning mislykkedes så tæt på målet. Nu må vi bare håbe den kommer sig over forskrækkelsen når i lægger god og lækker mad ud til den.

Vi skal være glade for de dyreværns organisationer vi har. Også selv om ikke alle har oplevet at få hjælp.

• #39   26. apr 2014 Ej hvor uheldigt altså smiley Håber snart den lille mis går i fælden igen, så den kan blive hjulpet , på den ene eller anden måde

• #41   26. apr 2014 Louise jeg skriver det lige en sidste gang så du forstår det..

Hun gjorde det for kattens sikkerhed

Derfor prøvede hun og flytte den.. Hvis du kun har negativt og sige så vil jeg pænt bede dig forlade denne tråd.

• #43   26. apr 2014 Kan så sige dig at katten har være henne ved fælden i nat, men desværre var det lige der min kæreste ville tjekke den, så den løb væk igen. Så chancen er der..

• #46   26. apr 2014 Der er ikke skarpe kanter nej. smiley Men den kan få poterne ud af hullerne der i. smiley

Men vi tror på det, og har 2 andre steder den kan flyttes hen, hvor chancen for den hoppe i er der. smiley Vi har masser af tålmodighed og mad har vi fået af dyrenes beskyttelse. smiley

Men nej det var de ikke, og når en vildkat, bliver bange mere bange en den er i forvejen, er der altså kræfter i. Det er ikke en lille kat heller ikke. smiley

• #47   26. apr 2014 Jeg håber også det går med lidt tålmodighed og held. Det er vel nok godt i holder øje med ham. smiley
    Hvis han har lusket rundt omkring fælden er det da et godt tegn.

• #48   1. maj 2014 Jeg kunne godt tænke mig en update på om katten er fanget og hvad der videre er sket smiley

• #49   1. maj 2014 Vi har endnu ikke fanget katten, og vi har ikke set den her ude et stykke tid.
    Så nu fjerner vi fælden, og ser vi så katten igen, så ringer vi bare også kommer hun med en ny fælde til at sætte op her ude.

Den plejer nemlig og "flygte" til en af de andre boligområder så snart de sætter noget op. Så nu fjerne vi den lidt og så ser vi. smiley

• #50   1. maj 2014 Sanne
    Tak for update smiley

• #51   1. maj 2014 Du må endelig fortælle hvordan det går smiley jeg sider jo her og krydser finger og tær og håber den stakkels kat bliver fanget, godt i får hjælp til det og, at i fik sat hjælpen igang smiley

• #52   1. maj 2014 Vi venter med at sætte fælden op til katten bliver set her omkring igen. smiley
    Der er jo ingen grund til de andre katte, bliver ved med at gå i den og bliver bange hver gang, når den anden kat slet ikke ses her ude mere.
    Så nu holder vi øje, og ser vi den, er det kun et opkald så kommer fælden igen. smiley

• #53   1. maj 2014 Uhh jeg håbede lige da jeg så notifikationen fra tråden at katten var hoppet i fælden og endeligt fået hjælp smiley

Nå men forhåbentligt ser i den igen og den så denne gang kan fanges smiley

Men du holder os opdateret hvis i spotter den igen ikke Sanne smiley

• #54   1. maj 2014 Jeg skal nok huske og give besked, hvis vi ser den igen og fælden kommer op giver jeg lige en kommentar her i tråden. smiley

• #55   2. maj 2014 Håber det bedste smiley

Kommentér på:
Stakkels mis.. :/

Annonce