{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nervøs kat
  • #1   6. apr 2014 Det er min Misling også, hun er blevet det efter jeg er flyttet til en stor by med hende (: Men det bliver langsomt bedre. Egentlig er der vel ikke noget at gøre ved det. Eller måske, jeg har hørt folk her inde snakke om at man kan købe noget der hedder feliway(staves?), som beroliger katte.

• #2   6. apr 2014 den har været 3 steder inden min mor købte den ude på tingskoven men det fik hun ikke at vide før kattens værn kom for at se til den smiley smiley

• #3   6. apr 2014 Så har den jo været igennem lidt af hver, så er det ikke så underligt (:

• #4   6. apr 2014 nej men nu har hun haft hende i 3 år

• #5   6. apr 2014 det lyder som om den har haft flere traumatiske oplevelser før den kom til din mor. Den har oveni også haft et omflakkende liv, hvilket er noget af det værste man kan udsætte en kat for. Jeg vil anbefale jer at prøve at fodre med CALM fra Royal Canin. Det fås så vidt jeg ved kun hos dyrlægen.
    feliway til stikkontakt kan måske også have en effekt. Det virker på nogle katte mens det slet ingen effekt har på andre.
    Ud over CALM så er der kun kærlig tålmodighed der måske kan hjælpe. Giv katten en mulighed for at gemme sig, hvis der kommer nogen eller opstår situationer, som kan gøre den bange/nervøs

• #6   6. apr 2014 Der er nok sket et eller andet, der har forværret nervøsiteten. Det kan være alt muligt - fx nye møbler i stuen, håndværkerbesøg, en støjende gæst, eller hvis nogen har råbt ad katten. .

Måske kan det hjælpe at blande noget Calm-foder i det sædvanlige tørfoder (kan købes hos dyrlægen), eller drysse noget colostrum ud over vådfoderet.

En Feliway-dims (sådan en til stikkontakt) kan måske også virke afstressende.

(PS: Det er nok ikke Kattens Værn der har været og se til katten, men en frivillig fra Tingskoven smiley )

• #7   7. apr 2014 Min erfaring med nervøs kat er, at når man som jeg bor alene uden ret meget støj, er det en stor omvæltning for en nervøs kat når der kommer gæster, Birk forsvinder altid, men kommer frem igen når gæsterne går.
    De 2 unge gemmer sig også lige når der kommer gæster ( børnebørn ) men så tager nysgerrigheden over og de kommer frem smiley men bliver derløbet eller råbt for højtgår de igen.

Jeg er nødt til, at have Calm hjemme, for så kan de få noget når det er nødvendigt, og så har de fristed på mit værelse.

Kommentér på:
nervøs kat

Annonce