1.723 visninger
|
Oprettet:
nervøs kat {{forumTopicSubject}}
hej alle jeg har lige et spørsmål til jer det drejer sig om min mors kat den er meget nervøs den farer hen under sofaen hver gang der sker pludslelig lyd den har altid været lidt nervøs men det var adtagen men er blusset op igen
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 13
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 13
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
feliway til stikkontakt kan måske også have en effekt. Det virker på nogle katte mens det slet ingen effekt har på andre.
Ud over CALM så er der kun kærlig tålmodighed der måske kan hjælpe. Giv katten en mulighed for at gemme sig, hvis der kommer nogen eller opstår situationer, som kan gøre den bange/nervøs
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Måske kan det hjælpe at blande noget Calm-foder i det sædvanlige tørfoder (kan købes hos dyrlægen), eller drysse noget colostrum ud over vådfoderet.
En Feliway-dims (sådan en til stikkontakt) kan måske også virke afstressende.
(PS: Det er nok ikke Kattens Værn der har været og se til katten, men en frivillig fra Tingskoven )
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
De 2 unge gemmer sig også lige når der kommer gæster ( børnebørn ) men så tager nysgerrigheden over og de kommer frem men bliver derløbet eller råbt for højtgår de igen.
Jeg er nødt til, at have Calm hjemme, for så kan de få noget når det er nødvendigt, og så har de fristed på mit værelse.
nervøs kat