4.208 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Aflivning -Pris??"
pris på aflivning
desværre et lidt trist emne, men min søsters ene kat tisser over alt - primært på tasker og tøj der ligger på gulvet - vil ikke snakke/søger ikke kontakt - de har prøvet meget og "alt" og har været i...
desværre et lidt trist emne, men min søsters ene kat tisser over alt - primært på tasker og tøj der ligger på gulvet - vil ikke snakke/søger ikke kontakt - de har prøvet meget og "alt" og har været i...
Skrevet af: Joy S - 20. nov 2008
hittekilling?
hej alle jeg skal have mig en ny killing til min hunkat, da hun går og er ensom, efter min hankats aflivning. men hvor skal jeg købe killingen henne? jeg købte min hunkat og min afdøde hankat...
hej alle jeg skal have mig en ny killing til min hunkat, da hun går og er ensom, efter min hankats aflivning. men hvor skal jeg købe killingen henne? jeg købte min hunkat og min afdøde hankat...
Skrevet af: Mau og Rex (R.I.P.) . - 19. aug 2009
Spar penge på din forsikring
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ring til dyrlægen og spørg..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
Hvis jeg ikke havde læst dit sidste indlæg, så ville jeg koge fuldstændigt over!!!!!
DET er bare ikke noget man spekulerer i.
Desuden afliver man ikke en sund og rask kat og i dit tilfælde der er det mere relevant at aflevere den på et internat - tremmer eller ej.
Skal de kommende katte din mor anskaffer til dig så også aflives???
Ring hellere og spørg dyrehospitalet om de kan hjælpe med en omplacering.
Nu går du i mine øjne bare for vidt - uanset alder!
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
det er koster over 600 at få den aflivet, hvor du så vælger at aflive en kat, der ikke engang er voksen endnu.
Det er dit valg, men vælg klogt. nogen gange er det billigste ikke for godt til at være sandt
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Fordi du i en ung aldre har oplevet dette
>>Jeg fik en hund fra internat d jeg boede hos min far, og den fik tæsk af ham - Og kort efter jeg flyttede blev den aflivet. Sådan skal min kat ikke ende! <<
Er det jo ikke ensbetydning med at alle er sådan som din Far, når et mennesker gerne vil have en kat og falder for din kat måske, så er det fordi de elsker katte og gerne vil have din. Se hvor mange der er herinde som får ny kat næsten hver dag læser man, de har det som blommen i et æg, så tro ikke alle vil være som din far,
Giv din kat et godt liv, du kan ikke blive ved med at aflive katte som din Mor anskaffer sig, så kan du jo blive ved , kan du ikke se det? og hvorfor skal det nu gå ud over din kat,
Du skriver din Mor nok vil få en kat igen, jamen der er desværre ikke så meget du kan gøre ved det, søde, andet end at sige til din mor som det er og du har ikke lyst til at skulle passe på katten, nu er det hendes ansvar,,,, ""men det gør du jo nok i det skjulte alligevel" uden din mor ved det.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Når du spørger om prisen for en aflivning så er der nogle klokker der bimler hos mig: Hvis nu du beholdte katten og den skulle blive syg. Hvad så? Er der så penge til dyrlægebesøg og medicin? Jeg tror det ikke.
Tænk på katten og gem dine egne følelser væk
Anskaf en kat når du er flyttet hjemmefra og kan betale til dyrlægebesøg osv.
Jeg har iøvrigt også en kat fra internat, der er altså langt fra altid deres ophold på internat bliver langt. Min huskat Bamse havde de ikke engang nået at neutralisere inden han var solgt til os. Der er dyr hvor det går stærkt.
Uanset hvad så kan Dyrenes Beskyttelse tilbyde ham et bedre liv end det han har nu. De kigger også køberne an og fraråder køb af dyr som ikke vil passe ind i familien af den ene eller den anden årsag.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 169
-Hvis hun ikke vil køre dertil, ser jeg ingen anden udvej, end aflivning. Det han lever med nu, er stressende for ham - Og sidst han kørte i bil stressede han så meget at han slap alt ud i kassen (Afføring og urin) -Så ved ikke hvor skide smart det egentlig er at køre med ham. -Men internat bliver slet ikke et alternativ.
Jeg er så forfærdeligt glad for min kat, og jeg ville aldrig med god samvittighed give min mor ansvaret. Han betyder alt for mig. Jeg er tude færdig, over at jeg ikke kan have ham mere. Jeres 'ansakf dig en kat når du er flyttet hjemmefra'' - Hvad fanden hjælper det mig? Ja undskyld mig, men Baloo er min kat nu er her, og det er den kat jeg har været gladest for af alle dem vi har haft. -Jeg kan sagtens finde den dejligste killing om 4-5 år, men det er ikke Baloo? Og nej, alle er ikke som min 'far', men han er ikke den eneste der er sådan, så hvordan kan jeg være sikker på at min kat ikke havner sådan et sted? Så kan de se folk an så meget de vil hos dyrenes beskyttelse, for det var der min hund kom fra - Og hvad blev der ud af det? En psykisk ødelagt hund, der om og om igen gemte sig under min seng. Han hed sjovt nok også Baloo.. Dét tab, klare jeg ikke igen. Da jeg fik min egen kat, troede jeg faktisk at det for en gangs skyld ville ende med at jeg kunne eje et dyr dets liv ud. -Men nej, igen fejler jeg. Og det er i jo egentlig nok ligeglade med, for jeg skal jo gemme følelserne væk og tænke på katten. Jeg prøver, men det er ikke nemt, når dén kat, er det eneste positive man lige pt. har at gøre godt med?
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 210
En aflivning på Fyns land koster mellem 500 og 1200 kr.
mar 2013
Men det er så ligegyldigt nu, kan jeg forstå på min mor. -Hun har smidt ham ud i værkstedet. Han bliver bare en typisk landkat, når hun først er begyndt. Er der ikke for filan en fra Randers eller omegn, der kan give min lille mis et liv, som ikke-løsrender? Hans liv er lige blevet forværret.. Åh, hvor har jeg ondt af ham Er ikke engang hjemme
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
Ja det er svært at sige farvel til er dyr man holder af, men jeg har i løbet af mine 18 år også sagt farvel til mange dyr. Nogen gang er livet bare sådan.
Men du skal huske folk kommer kun med råd til dig, men du siger i mod hver gang og vil kun aflive den.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Nu har katte det altså ikke så forfærdeligt på et internat og man kan indlevere dem med kravet om at de skal ud sammen
mar 2013
Sanne - Livet er ikke bare sådan. Hun vil ikke lytte. -Men jeg tillader ikke at min kat skal ødelægges fordi hun er træt af ham.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
mar 2013
sep 2011
Så har vi bare transporten til broen
jan 2012
Men nej, igen fejler jeg. Og det er i jo egentlig nok ligeglade med, for jeg skal jo gemme følelserne væk og tænke på katten
Du tager fejl, du er 14 år og det er ikke dig der fejler, du har været så uheldig at have nogle forældre der ikke formår at have dyr på en ordentlig måde, det er ikke din fejl, og det er prisværdigt at du faktisk er opvokset til at have en bedre forståelse for dyr end dine forældre har, men i det du blot er 14 må du nogle år endnu leve med at det er dine forældre der bestemmer..
Og nej jeg er ikke ligeglad med dine følelser, for der er ikke noget at sige til at du er ked af det, men problemet ligger jo faktisk i at enten er du ked af det eller også er katten, og når alt kommer til alt så kan du bedre forstå hvorfor tingene må være som de er end katten kan, og det er et større overgreb på katten at leve det liv du her og nu kan tilbyde end det er at du skal af med katten..
Men det betyder jo ikke at der ikke er en forståelse for dine følelser, jeg har selv været der, jeg har også måtte give en kat væk af andre årsager end dine, men..
Jeg har også mistet ikke mindre end 5 katte til trafikken, så tro mig jeg ved hvor ondt det gør, men imponerende nok så overlever man og kommer videre, man mindes kattene og deres personlighed når man ser på billeder og man savner, men hver kat jeg har haft har haft sin personlighed og hver kat har en særlig plads i mit hjerte..
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 357
sep 2011
God beslutning Baloo
jan 2012
mar 2013
Hvis han ikke får et nyt hjem, vil min mormor gerne hjælpe mig med at betale aflivning, og det er jeg glad for.
Ane - Hvorfor skal jeg skamme mig? Som flere skriver - Det er ikke synd for katten at være død, men det er synd at den ikke har det godt. Og det kan jeg jo ikke gå og prale med at han har. -Selvom jeg gerne ville./:
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Men til gengæld er det synd hvis de ikke har det godt..
Præcis som du selv skriver...
Jeg håber virkelig det lykkes for dig at finde et hjem til Baloo hurtigt, for det er rigtig synd for ham, som han har det lige nu...
Rigtig sødt af din mormor at hjælpe til, hvis det bliver nødvendigt, lad os da håbe at det ikke når så vidt...
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
Har du en god veninde du kan betro dig til og vis forældre måske vil hjælpe med transporten??
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
mar 2013
mar 2013
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
mar 2013
nov 2013
Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 102
Det ville vel alligevel være billigere end prisen for at aflive katten eller sætte den på internat.
mar 2013
mar 2013
Er sortseer, og ekstremt skeptisk. -Så ja, er bange for at katten ikke kommer frem, hvis det er en tilfældig fremmed der køre med ham. Jeg synes også det er rart at møde den person der overtager mit et og alt.
nov 2013
nov 2013
I dette tilfælde ville trådstarter vel alligevel skulle tage afsted alene (med bil eller tog) da ingen voksne i hendes omgangskreds kan hjælpe (sådan som det lyder fra hende).
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Kan det virkelig passe at du ikke har en fætter, kusine, onkel, tante - et eller andet der vil hjælpe dig i det her???
nov 2013
ja okay den risiko kan jeg godt se, du ikke ville tage. Men i så fald håber jeg, at trådstarter vil tage imod dit tilbud, hvis du finder ud af, at det bliver til noget. Det er iøvrigt virkelig flotte tilbud af dig og af Cawani.
Baloo og Com. -
Jeg synes du skal takke ja til de tilbud, du kan få af folk her på KG. Imellemtiden må du prøve at kontakte Cawani og derigennem lære hende og kattene at kende. Og da begge (Jesper og Cawani) er her på KG, vil det jo være oplagt at både vi og du får en opdatering, så jeg tvivler i hvert fald ikke på, at katten vil nå frem, hvis du tager imod hjælpen herfra.
Når situationen er som den er, bliver du nødt til at tilsidesætte nogle af de krav, du har, for at sikre Baloo et godt hjem.
mar 2013
Fruen - Vores nabo er psykisk syg på høj plan, så ham skal jeg ikke ud og køre med..:)
Jesper - Ja, hvis jeg ikke har fundet ud af noget inden, og du/i alligevel skal til Jylland, så må du meget gerne det.:)
-Det lader ikke til at jeg får hjælp fra familie eller omgangskreds.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
TS og jeg er dog enige om skulle der ikke findes andre muligheder, og skulle det ikke fungerer hvis den ender hos mig, så sørger jeg for aflivning frem for endnu en videreformidling..
Aflivning. -Pris??