{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.315 visninger | Oprettet:

pris på aflivning {{forumTopicSubject}}

desværre et lidt trist emne, men min søsters ene kat tisser over alt - primært på tasker og tøj der ligger på gulvet - vil ikke snakke/søger ikke kontakt - de har prøvet meget og "alt" og har været i tæt kontalkt med deres dyrlæge over en længere periode... og hun viser klare symptomer på mistrivsel/stress - uden dog jeg eller min søster kan finde forklaringen - de har en anden jævnældrene kat (de to har boet hos min søster fra de var 12 uger - så de er gode venner og blandt dem virker der ikke som problemer)

Derfor er det nu kommet så vidt at vi daglig snakker om vædrigheden i at hun lever sådan et stresset liv - det er jo synes for missepige (er steraliseret som ung hun) og meget træls for min søser og familien at alle ders ting bliver tisset til!

Men hendes dyrelæge tager ca 800 kr for en aflivning - og det overraskede os.... mon nogen af jer kender til priser på det rundt om på sjalland eller evt lolland/falster ?

MvH Joy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på aflivning
  • #1   20. nov 2008 lyder som den har urinvejsinfektion... så tisser de alle steder og specielt i takser og den slags... har jeg også haft en kat der havde det sådan... til dyrelægen med en tisse tår så kan de hurtigt afgøre det og så få noget imod det... så holder de op..

• #2   20. nov 2008 det er ikke sådan at det er hele tiden og ej heller konsekvent hver dag - hun virker ej heller syg som sådan.... men de skal til (endnu) et tjek hos dyrlægen på mandag...

• #3   20. nov 2008 Måske skulle I lige prøve at få tjekket katten hos en anden dyrlæge - gerne en med forstand på adfærd - inden I griber til aflivning.
    (jeg prøver lige at finde en liste)

• #4   20. nov 2008 Kender ikke priserne hos dig, men 800 kr er en meget fair pris. Det gav jeg også hos min dyrlæge, da vi skulle sige farvel til min lille skat, pga sygdom.. Og det var så godt, meget meget værdigt. Han fik først en sprøjte til at sove på og vi fik lov at være alene med ham i de 5 minutter mens han faldt i søvn. Så kom dyrlægen tilbage og gav ham den sidste sprøjte og så var det slut.

Jeg må indrømme, jeg slet ikke kan forstå man tænker på prisen i den situation. Det vigtigste er da at det er en dyrlæge man kender og som katten er vant til. Og at det bliver gjort på en ordentlig og værdig måde.

• #5   20. nov 2008 http://www.dskve.dk/

• #6   20. nov 2008 Jeg ville helt indlysende starte med at hænge taskerne på knage, og lægge tøjet på plads eller i vasketøjskurven.

Utrygge katte søger nemlig tryghed ved at blande sin lugt med sine ejere, og dertil er senge og tøj et oplagt emne.

Og hvis din søster kun har én bakke, ville jeg skynde mig at anskaffe en ekstra (uden låge) og selvfølgelig placere bakkerne langt væk fra kattenes mad og vand og på et sted, hvor der ikke er så meget trafik.

Har din søster prøvet at sætte Feliway i stikkontakterne? Hvis ikke, så prøv. Det har en beroligende virkning på kattene.

Ellers skal man tænke over, om der er sket forandringer i hjemmet, som kan gøre katten utryg.

Aflivning kunne ikke komme på tale her i huset, med mindre det drejede sig om en uhelbredligt syg kat, og prisen derfor ville jeg ikke tænke på, selvom jeg kun har min folkepension.
    Jeg får altid dyrlægen herhjem, så det sker i trygge, vante omgivelser.

Din søsters dyrlæge er forhåbentlig specialpraktiserende i smådyr og ikke en landdyrlæge. Ellers skift dyrlæge.

• #7   20. nov 2008 Uf jeg synes godt nok at det lyder drastisk at I vil aflive katten .. Hvad er grunden til at I ikke prøver at finde en anden familie til katten?

• #9   20. nov 2008 .....og er hun neutraliseret?

• #10   20. nov 2008 har i evt. prøvet noget andet grus i bakken... det kan jo sagtes være gruset...

• #11   21. nov 2008 Anne R - Citat** (er steraliseret som ung hun)

*S* så jeps det er hun..

• #12   21. nov 2008 Nåååå.....og jo jeg SKAL altså bruge de briller...*S*

Kommentér på:
pris på aflivning

Annonce