pris på aflivning {{forumTopicSubject}}
desværre et lidt trist emne, men min søsters ene kat tisser over alt - primært på tasker og tøj der ligger på gulvet - vil ikke snakke/søger ikke kontakt - de har prøvet meget og "alt" og har været i tæt kontalkt med deres dyrlæge over en længere periode... og hun viser klare symptomer på mistrivsel/stress - uden dog jeg eller min søster kan finde forklaringen - de har en anden jævnældrene kat (de to har boet hos min søster fra de var 12 uger - så de er gode venner og blandt dem virker der ikke som problemer)
Derfor er det nu kommet så vidt at vi daglig snakker om vædrigheden i at hun lever sådan et stresset liv - det er jo synes for missepige (er steraliseret som ung hun) og meget træls for min søser og familien at alle ders ting bliver tisset til!
Men hendes dyrelæge tager ca 800 kr for en aflivning - og det overraskede os.... mon nogen af jer kender til priser på det rundt om på sjalland eller evt lolland/falster ?
MvH Joy
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 10
apr 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 29
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
(jeg prøver lige at finde en liste)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg må indrømme, jeg slet ikke kan forstå man tænker på prisen i den situation. Det vigtigste er da at det er en dyrlæge man kender og som katten er vant til. Og at det bliver gjort på en ordentlig og værdig måde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Utrygge katte søger nemlig tryghed ved at blande sin lugt med sine ejere, og dertil er senge og tøj et oplagt emne.
Og hvis din søster kun har én bakke, ville jeg skynde mig at anskaffe en ekstra (uden låge) og selvfølgelig placere bakkerne langt væk fra kattenes mad og vand og på et sted, hvor der ikke er så meget trafik.
Har din søster prøvet at sætte Feliway i stikkontakterne? Hvis ikke, så prøv. Det har en beroligende virkning på kattene.
Ellers skal man tænke over, om der er sket forandringer i hjemmet, som kan gøre katten utryg.
Aflivning kunne ikke komme på tale her i huset, med mindre det drejede sig om en uhelbredligt syg kat, og prisen derfor ville jeg ikke tænke på, selvom jeg kun har min folkepension.
Jeg får altid dyrlægen herhjem, så det sker i trygge, vante omgivelser.
Din søsters dyrlæge er forhåbentlig specialpraktiserende i smådyr og ikke en landdyrlæge. Ellers skift dyrlæge.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 39 Svar: 169
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
*S* så jeps det er hun..
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
pris på aflivning