2.634 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Brugt kattetilbehør? Brugt kattetilbehør?

Hejsa! smiley Jeg er ny her på forummet og er katteejer for første gang. Vi skal hente ham i morgen! smiley Vi skal i dag have skaffet de sidste ting, men er nu i tvivl om noget.. Katteseng og kradsetræ/kradsebræt.. Må det gerne være brugt? Der er jo rigtig mange der har det til salg på DBA eller på gul og gratis.. men vil katten overhovedet bruge det, hvis det lugter at en anden kat - for det gør det vel også, selvom det er ubrugt af den tidligere kat?

Er katteseng/kattehule en dum investering?? Er det bedre med en papkasse og nogle bløde tæpper?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt kattetilbehør?
  • #2   1. feb 2014 Katteseng ville jeg nok ikke købe brugt med mindre den er vaskbar, men nu her jeg så heller ikke en katteseng, mine 2 lømler vil hellere have deres transportkasse eller en papkasse, og for det meste ligger de i sofa, vindueskarm eller på deres kradsetræ..

Kradsetræ har jeg selv købt brugt, jeg gjore det at jeg havde det og stå i et rum hvor kattene ikke kom i 14 dage, først sprøjtede jeg det over med en spritblanding et par gange da det ikke var vaskbart, så sprøjtede jeg det over med en loppespray, og så skulle der ikke være nogen risiko for hverken sygdomme eller utøj, bakterier lever altså ikke så længe uden vært..

Mine 2 havde ingen problemer med at acceptere det nye kradsemiljø og jeg har endda 2 brugte, det ene fra en der solgte her på KG og det andet fik jeg af min kusine hvis kat ikke gad det..

Det så sådan ud da vi samlede det til kattene:

profilbillede
  • #4   1. feb 2014 Smilla kunne ikke vente, Tøsen ventede pænt til efter det var sat op og så så det sådan ud:

profilbillede
  • #6   1. feb 2014 Ja enig Louise C et kradsetræ er et must, særligt med indekatte, mine 2 tilbringer rigtig meget af deres tid på deres kradsetræ enten ved at sove der eller blot kradse, det bliver flittigt brugt indtil flere gange dagligt..

• #8   1. feb 2014 Jeg synes også er kradsetønde af en art er nødvendigt - især hvis man ikke har andre steder katten må kradse.

Vores kat er bestemt glad for sit seneste kradse-klatre-miljø men hun kunne sagtens trives uden - også uden at spolere noget - fordi hun har andre klatre og kradsemuligheder (ikke i form af kattemiljø) og fordi hun aktiveres rigeligt til at dække hendes behov.
    Så jo det er da vigtigt - men en god seng synes jeg er vigtigere hvis der findes andre kradsemuligheder smiley

• #9   1. feb 2014 Jeg køber gerne brugt, hvis jeg finder noget, jeg kan lide. Kattesenge kan komme en tur i vaskemaskinen. Kradsetræer støvsuges grundigt, og kattebakker kan få en gang Rodalon inden.

Jeg er ikke så bakterieforskrækket, for skulle jeg være det, så skulle jeg aldrig udsætte mine katte for at komme med på udstillinger, for det er da godt nok en bakteriebombe, der vil noget. smiley

• #10   1. feb 2014 Jeg har købt brugt flere gange, uden problemer. Har måske været heldig, har aldrig renset, sprøjtet eller desinficeret noget...

• #14   1. feb 2014 jeg køber brugt, også til kattene.
    giver det det en ordenlig vask, evt en lopperkur

med 19 rovdyr i huset, så kræver det altså en del kradsetræer mm. Selv ikke kattens nr 1 kan holde til noget her i huset.

men jeg kigger da mest på zooplus, da de er så billige at det ikke kan svarere sig at købe brugt

• #15   1. feb 2014 Jeg har nu været heldig at få fat på et kattens no. 1 til 250 kr., så køber jeg altså brugt. smiley

• #17   1. feb 2014 Zooplus.de <- du kan tit få nyt der i samme prisleje som det sælges brugt her i DK smiley

Kommentér på:
Brugt kattetilbehør?

Annonce