613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kattens mave Kattens mave

Jeg ved ikke rigtig noget om kattens mave.

Jeg har læst en del om foder til missen og læser at det er bedst at give den både våt foder og tørt foder, samt noget råt på siden hvis den vil have det.

Er det så godt at eks. købe 2 slags tørfoderprodukter og blande dem, eller skal den kun have 1 slags ad gangen?

Hvad kan slå dens mave ud, både til den ene og den anden side. (tynd mave og hård mave)?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattens mave
  • #1   24. dec 2013 Hurtige foderskift - mellem mærker, kan give diarré.
    Der er dog mange herinde der blander flere slags foder.
    Hård mave kan de få hvis de som os andre ikke foretager sig en dyt!
    Men husk, at diarré kan der altid være mange årsager.

Medicinskabet bør altid indeholde Kattemalt og ZooLac. Begge dele er perfekt førstehjælp til dårlige maver. Kan købes hos dyrlæge eller dyrhandel.

• #2   24. dec 2013 Giver Marianne ret smiley men jeg ville også Google på din overskrift, du får nok mange resultater, men det vigtigste er, at huske katten er et rovdyr og er skabt til, at æde kød med ca 70-80 % væske! og ikke drikker meget.

Flere af mine katte bøger indeholder en gennemgang af kattens mave og tarm system, det er rart, at vide lidt om hvordan den fungere og ser ud smiley men jeg tror du kan finde noget i den stil på nettet også.
    God jul smiley

• #3   24. dec 2013 Jeg har altid mindst 2 slags tørfoder i øjeblikket 4. Det er fra forskellige producenter og jeg blander ikke sammen i samme skål. Hver ting i hver sin skål. Jeg har ALDRIG døjet med at mine katte har fået tynd eller hård mave ved foderskift, så jeg står uforstående overfor at så mange åbenbart oplever dette problem. Men det er selvfølgelig bedre at være sikker end bagklog.

Katte er fra naturens side 100% kødædere, så jeg vil helt sikkert anbefale at give råt kød. Er man ikke til 100% BARF, så giv en klump af det kød man selv skal have til aften. Derudover et lødigt tørfoder og dåsemad mindst en gang dagligt.
    Vædske kan jeg anbefale man giver i drikkefontæne. Min erfarring er at mine katte drikker en hel del mere, end da jeg brugte vandskåle.

• #4   24. dec 2013 Helt enig med Marianne..

Mht at blande flere fodertyper af tørfoder, så er det vist et temperament spørgsmål, jeg blander selv 3 forskellige typer af RC, det gør jeg for at tilgodese flest mulige behov for mine katte, men det er bestemt ikke et krav, dog har det heller ikke nogen skade..

• #5   25. dec 2013 Tak for jeres bud.

Jeg må have skiftet alle mine hundebøger ud med kattebøger smiley

Kommentér på:
Kattens mave

Annonce