334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

kattens mave kattens mave

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor hurtig kattens mave arbejde.

jeg har selv prøvet at finde ud af det ved at gi min kat majs for 3 dage siden men har ikke fundet nogle majs i bakken endnu.(han guffede løs, kunne virkelig godt li dem og fik bestemt ikke tygget alle sammen han er en grådig lille madgald mis)

han går på bakken mindst en gang om dagen nogle gange op til 3 gange men nomalt er 2...
men der er ikke en rytme i det.

så hvor hurtigt kommer maden igennem katte????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattens mave
  • #1   2. sep 2009 det var en snack.
    han spiser alt, chips, chocolade, slik, salat, agurk, tomat, ko, gris, kylling, pomfrist, ris, pasta, sovs..... alt
    men det er jo kun snack han har tørkost fremme altid + han spiser 3 poser mad på en dag
    han er virkelig madglad...

• #2   2. sep 2009 Nu faldt jeg lige over din tråd herude - og har jo sådan set allerede givet mit besyv med i en gruppe, men du skriver du giver ham chokolade...

Som SI`JA skriver så er det altså en farlig snack at give sine katte. Katte kan ikke tåle det. Det kan hunde heller ikke. Mørk chokolade indeholder noget der hedder theobromin og det er giftigt for katte. Mørk chokolade der ikke er sødet er det værste man kan give og hvid chokolade det mindst skadelige. Men der er slet ingen grund til at give sine dyr chokolade.

Desuden spiser min Fenja også ALT - men jeg tillader det ikke.

Og hvad jeg ellers kan læse, så tror jeg du skal passe på med ikke at fodre ham for meget - så han ikke bliver overvægtig. Det ses også i større og større omfang herhjemme, at vore kæledyr bliver fede.

• #4   2. sep 2009 ja 3 poser af 100 g

når jeg siger han spiser alt mener jeg jo ikke han spiser sig mæt, men en snack. jeg er selv overvægtig og ville ikke tilbude et levende væsen det.

• #5   2. sep 2009 3 poser vådkost om dagen? Det synes jeg også er alt for meget, hvis han samtidigt har adgang til sit fuldfoder hele døgnet samt alle de snacks han får....

Jeg har to katte og de får 1 pose vådkost om dagen - 1/2 hver. Nogle gange to, men så skal jeg være i mit gavmilde hjørne hehe Og så er der perioder hvor de slet ikke får vådkost eller dage. For så får de måske rejer eller tun istedet for.

• #6   2. sep 2009 der står jo på bakkerne at en pose udgøre et måltid og for mig er det nomalt at spise 3 hoved måltider morgen middag og aften også skal man ha adgang til mellem-måltider, men må sige at han næsten ikke spiser tørkost, kun når han virkelig er sulten og jeg ikke ville gi ham mere pose mad.

• #7   2. sep 2009 Jamen du skal ikke sammeligne en kat og et menneske - for det er langt fra det samme.

For mange mange år siden levede katte i naturen og de kunne snildt spise 16 måltider om dagen, men det er småmåltider, ikke hovedmåltider, som vi mennesker spiser. Katte nipper til maden - og de fungere bedst, hvis de får mange små måltider om dagen.

Og det er bestemt ikke godt for katte, ikke at spise andet end vådkost - det ødelægger simpelthen deres tænder.

Kommentér på:
kattens mave

Annonce