kattens mave kattens mave
jeg kunne godt tænke mig at vide hvor hurtig kattens mave arbejde.
jeg har selv prøvet at finde ud af det ved at gi min kat majs for 3 dage siden men har ikke fundet nogle majs i bakken endnu.(han guffede løs, kunne virkelig godt li dem og fik bestemt ikke tygget alle sammen han er en grådig lille madgald mis)
han går på bakken mindst en gang om dagen nogle gange op til 3 gange men nomalt er 2...
men der er ikke en rytme i det.
så hvor hurtigt kommer maden igennem katte????
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
han spiser alt, chips, chocolade, slik, salat, agurk, tomat, ko, gris, kylling, pomfrist, ris, pasta, sovs..... alt
men det er jo kun snack han har tørkost fremme altid + han spiser 3 poser mad på en dag
han er virkelig madglad...
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Som SI`JA skriver så er det altså en farlig snack at give sine katte. Katte kan ikke tåle det. Det kan hunde heller ikke. Mørk chokolade indeholder noget der hedder theobromin og det er giftigt for katte. Mørk chokolade der ikke er sødet er det værste man kan give og hvid chokolade det mindst skadelige. Men der er slet ingen grund til at give sine dyr chokolade.
Desuden spiser min Fenja også ALT - men jeg tillader det ikke.
Og hvad jeg ellers kan læse, så tror jeg du skal passe på med ikke at fodre ham for meget - så han ikke bliver overvægtig. Det ses også i større og større omfang herhjemme, at vore kæledyr bliver fede.
jul 2009
når jeg siger han spiser alt mener jeg jo ikke han spiser sig mæt, men en snack. jeg er selv overvægtig og ville ikke tilbude et levende væsen det.
nov 2008
Jeg har to katte og de får 1 pose vådkost om dagen - 1/2 hver. Nogle gange to, men så skal jeg være i mit gavmilde hjørne hehe Og så er der perioder hvor de slet ikke får vådkost eller dage. For så får de måske rejer eller tun istedet for.
jul 2009
nov 2008
For mange mange år siden levede katte i naturen og de kunne snildt spise 16 måltider om dagen, men det er småmåltider, ikke hovedmåltider, som vi mennesker spiser. Katte nipper til maden - og de fungere bedst, hvis de får mange små måltider om dagen.
Og det er bestemt ikke godt for katte, ikke at spise andet end vådkost - det ødelægger simpelthen deres tænder.
kattens mave