922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Præsentere lille killing for 3 voksne og hund...Råd Præsentere lille killing for 3 voksne og hund...Råd

Hej allesammen.

Kort version:
Vi søger råd til at præsentere en lille killing (er usikre på hendes alder) for vores 3 voksne katte og vores hund, bedst muligt. Hun er efter et vildkatte kuld, er først lige gjort tam og har aldrig været boet inde.

Lang version:
For et stykke tid siden hentede min kæreste og jeg en missemor med 4 killinger - vildkatte - fra en ældre dame. Hun havde et et stykke tid fodret på moren, og pludselig var hun dukket på med killingerne. Hendes naboer var trætte af det, og begyndte at give hende problemer, så vi sagde at de godt kunne bo i vores stald.

Desværre skred moren med det samme stort set, og få dage efter den ene killing. En uges tid senere smuttede så to killinger og nu har vi den mindste tilbage, som aldrig har boet inde.

Hun er ikke ret stor, og bestemt ikke gammel nok til at være væk fra sin mor. Vi har den sidste uge så småt kunne komme til hende, og hun er nu blevet en rigtig kælepot. Vi vil gerne have hende ind, men vi har i forvejen 3 katte på 8, 9 og 10 år, som er forældre og killing - Altså har altid gået sammen. Derudover har vi en hund, som godt kan være lidt overgearet lige når hun møder en ny kat.

Vi gav hende loppekur i forgårs.

Har I råd til hvordan vi kan præsentere hende bedst muligt til de andre?

Billeder:
https://www.facebook.com/lykke.twh/media_set?set=a.10151798904828822.1073741841.580043821&type=3

Video:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151800312743822&set=vb.580043821&type=3&theater

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Præsentere lille killing for 3 voksne og hund...Råd
  • #1   11. nov 2013 Det skal måske lige siges, at det er vores hunkat jeg er mest nervøs for (ingen af de 3 er her på KG). Hun kan godt være strid. Hun klapper til både vores to hanner og vores hund, hvis tingene ikke lige arter sig efter hende, og hun angriber hunden, hvis en af hannerne hvæser eller lapper ud efter hende (om det er leg eller ikke).

• #3   12. nov 2013 Jeg er ked af at måtte være lige så "negativ" som Felis. Jeres intentioner er smukke, men chancen for at det lykkes er så lille. Jeg ville bibeholde hende som staldkat, få hende neutraliseret og glæde jer over at i får en kælen staldkat.

• #4   12. nov 2013 Jeg må desværre her holde med Felis og Marianne..

Hun er vild kat og det vil altid sidde i hende at tage hende ind ville være synd og skam, giv hende et godt og trygt hjem som stald kat og vælger hun selv en dag at gå med jer ind så fint nok, men det skal være hendes eget valg ikke et valg i tager for hende, hun kan gå helt i spåner og kravle på væggene for at komme ud..

Da jeg var barn da kom min mormors kat hjem med 3 killinger på ca 4 uger (jeg var nabo til min mormor) killingerne blev forholdsvis hurtigt trygge ved os, og de 2 kom til nye gode hjem hos bekendte, de 2 forblev på ejendommen som udekatte, den ene blev kørt ned efter 1 år desværre, den sidste en stor dejlig hankat, han blev på grunden, gik aldrig særligt langt, men brød sig bestemt ikke om at komme ind, kom han ind så krøb han langs gulvet og panelsene og opdagede han at døren blev lukket, så spurtede han hen til døren og nærmest forsøgte at presse sig gennem døren for at komme ud, havde vi valgt at holde ham inde så havde det været mishandling..
    Ude var han tryg og rolig og en rigtig kælepotte, inde gik det bare ikke, da min mormor flyttede i ældrebolig så vi os nødsaget til at aflive ham netop pga han ikke kunne være inde, vi havde jo ikke mulighed for at holde ham inde så han kunne lære hvor han boede, og vi var nervøse for at han ville gå hjem til tidligere bolig, da det kun var få kilometer hun flyttede (vi var flyttet et halvt år tidligere)..

Så beholde den smukke mis som staldkat og neutraliser hende, og glæd jer så over hendes selskab når i er ude, måske en dag vil hun komme ind til jer, måske ikke..

• #5   13. nov 2013 Tak for rådene.

Vi valgte dog at prøve. Kunne jo altid tage hende ud, hvis det ikke gik.

1 minut efter vi sat hende ned, og hun lige havde gået en runde i stuen:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=10151805410628822&saved

Og her er et album fra første 1½ time.
    https://www.facebook.com/lykke.twh/media_set?set=a.10151805493898822.1073741843.580043821&type=3

Det gik over al forventing. Efter 3 minutter spiste og drak hun, og hun har ikke virket utilpas på noget tidspunkt, udover når vores hund kom for tæt på i starten - Men det gik hurtigt over. Hun har hilst på alle 3 katte, og det er gået super fint.

Er meget glad for at vi valgte at tage hende ind. Hun er så glad og tilpas smiley

Kommentér på:
Præsentere lille killing for 3 voksne og hund...Råd

Annonce