795 visninger
|
Oprettet:
Den første tur ude.. {{forumTopicSubject}}
Hvornår kan min lille killing komme ud i haven? Har hørt at 14 dage ville være fint..
Men hvad så når hun skal ud? Hvordan skal jeg præsentere den store nye verden for hende, så hun ikke bliver bange?
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Senere sætte hende i en sele og gå tur med hende i den.
Hvis du ikke bor et sted, hvor der er meget små chancer for at hun kan blive kørt ned, ville jeg kun have hende i sele, når hun er ude.
Ligeledes ville jeg selvfølgelig neutralisere hende, når hun er gammel nok til det, hvis ikke du skal have killinger på hende.
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 18
Har allerede lavet en aftale med en dyrlæge om at hun skal neutraliseres lige så snart hun er gammel nok..
aug 2006
Og der har jeg lavet en aftale hos den dyrlæge jeg arbejder at hun skulle komme når hun var ca. 6 mdr.. ;0)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
"Jeg ved ikke hvor stor chance der er for at hun kan blive kørt ned, men den er der desværre."
Retter lige chance til risiko!
Du skal bare vide, det ikke er *dig*, der betaler, hvis hun bliver kørt ned, men hende, og hun betaler med enten sit liv eller lemlæstelse.
Har du ikke mulighed for at enten at indhegne din terrasse eller have? - Sele ville jeg aldrig benytte, for katten er prisgivet, hvis der kommer en hund ind i haven.
"Har allerede lavet en aftale med en dyrlæge om at hun skal neutraliseres lige så snart hun er gammel nok.. "
Mine killinger bliver uanset køn neutraliseret ca. 13 uger gamle. Jo yngre de er, jo hurtigere kommer de over det.
Mine killinger er allerede fit for fight kort tid efter, de er kommet hjem fra dyrlægen.
Jeg har en lumsk mistanke om, at de dyrlæger, der siger nej til tidlig neutralisering, enten ikke er opdaterede eller også ikke vil påtage sig "pillearbejdet".
Med hensyn til at komme ud, så lad bare døren stå åben. Så kan hun i sit eget tempo gradvist gå længere og længere ud, og så ved hun også, hvor tilbagevejen er. Hvis du bærer hende udenfor, bliver hun sikkert også bange, for det er et helt nyt område for hende, og der er alt for højt til loftet.
aug 2006
Jeg synes du retter nogle ting som du ikke behøver at rette!!
UNDSKYLD hvis man ikke lige for brugt det rette ord som risiko i stedet for chance! Det er svært at "tyde" sprog når det er skrevet, da man ikke kan høre tonefaldet, men synes at du lyder lidt streng når du forklarer dig!
Jeg ved godt at det ikke er mig der betaler hvis hun skulle blive kørt ned! Og det er det sidste jeg ønsker!
Ved ikke med dyrlægen.. Fortæller sådan set bare hvad jeg har hørt og fået advide!! Men okay. Det må undersøges!
Det var en god ide det med at åbne døren og så selv lade hende styrer tempoet.. Det prøver jeg.. :0)
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
".... men synes at du lyder lidt streng når du forklarer dig!"
Det kan godt være Atlas, men hvis du som jeg har læst de første 50 tårevædede indlæg fra katteejere om deres trafikdræbte, og endnu værre trafikkvæstede katte, ville du nok forstå mig. Det _er_ altså ikke ejeren, man skal have medlidenhed med, men katten.
Og så var det desværre lige dig, min "galde" gik ud over - pardon!
aug 2006
Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg mener stadigvæk at du skal "tale" pænt i tråde. Det eneste man gør er jo et godt råd! Men straks er der en som løfte finger.. Jeg spurgte bare om hvordan jeg bedst præsenterede den store verden udenfor.. Og pludselig går snakken på at det er katten der betaler og ikke jeg! Hmm..
Kan høre at du virkelig ønsker kattene det bedste liv.. Det gør jeg også!
Men tak for de gode råd + diverse :0)
Den første tur ude..