Kat og kanin og håbløs ejer Kat og kanin og håbløs ejer
jeg er meget glad for dyr og bor på et bosted for psykisksyge unge
det er et botilbud hvor man bliver gjort klar til at komme ud og bo selv
jeg har her min dejlige ude kat Gizmo
en af dem jeg bor sammen med har en lille kanin unge
og vi har flere gange diskoteret hvor vidt den kanin skal lege med katten
jeg syntes det er en total dårlig ide at de leger sammen da gizmo ser den som et legetøj eller et bytte den kan jage
men da ejer af kaninen syntes at det må de gerne så kan jeg ikke rigtig gøre noget
jeg har forslået hende at hun kan tage kaninen ud hvor katten ikke er men hun tager den altid ud hvor katten er og leder kaninen hen i mod ham så han ikke kan andet end at blive fanget af hans opmærksomhed
jeg syntes det er pisse synd for kaninen når den er i snor og bliver jagtet af min kat vil helst fjerne ham men lige meget hvor jeg sætter ham hen så tager hun kaninen der om for de skal have lov til at lege sammen
personalet på stedet siger at der ikke er mere jeg kan gøre og at jeg skal holde op med at flytte katten hele tiden da det er kanin ejerens problim hvis min kat gør skade på hendes kanin eller rent ud sagt giver den et hjertestop fordi den bliver så bange
men jeg kan godt li dyr og bliver sur over at kanin ejer ikke vil lade mig skælde min kat ud når han gør noget han ikke må ( men han må jo godt for hende ) men når hun syntes det bliver for meget
han går på hendes kanin siger hun skrapt nej og skubber ham væk
og når de voldsmoste så er afbrut giver hun ham igen lov til at jage kaninen igen intil at hun igen syntes det bliver forvoldsomt og igen irettesætter ham
hvad gør jeg personalet siger at hun skal rette sig ind efter katten for den er det eneste fyr der ikke må være inde i huset og hun må gerne have sin kanin på værelset derfor har katten første ret udenfor
jeg tog nogle billeder her den anden dag for at vise jer hvor slemt det enlig er
jun 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 53
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jun 2013
jaaaa den skal fanges
jun 2013
og vi er igang med at finde ud af om vi evt kan hænge en varme rediator op der over også jeg har madresser og dyner der over og sidder der over flere gange om dagen med compuet og hygger med ham og behøver ikke overtøj for at være der over
der er kattelem så han helt selv kan bestemme hvor han vil være
og han kan li det på den måde han kan ikke li at være inde i huset han smutter nogle gange ind men det vil han enlig ikke så han finder den hurtigste vej ud igen også selvom det fx er ud gennem vinduet
jeg bruger rigtig meget tid med ham og han er en rigtig glad og tilfres kat der kun har fået ekstrem ros hos dyrelægen
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Må sige at jeg er meget forarget over "de voksnes" indstilling, gu er der da noget de kan gøre, de kan sige at hvis hun vil beholde sin kanin skal hun holde den væk fra din stakkels kat, der ikke engang må være inde :-\
Så længe din skønne dreng er så lille, tror jeg "bare" det er leg, men når han er dobbelt så stor som kaninen, så er der jo bytte/et måltid mad.
Så skuffet over at de voksne der skal hjælpe og støtte jer i jeres liv og læring ikke støtter dig når du klager din nød.
Håber at du viser dem dette når der er flere svar, du er i hvert fald velkommen til at vise mit!
Dyr er IKKE legetøj og det har din "nabo" brug for at lære. Og dyreliv og velfærd bør respekteres og vægtes lige så højt som menneskers og det er da ikke rart for den stakkels kanin
jun 2013
har selv haft kanin men jeg har brug for et dyr med meget mere personlighed og derfor fik jeg kat 'og ja han vil bare lege med den og det er jo lige meget hvor meget legetøj jeg finder frem og stikker i snuden på ham
kaninen vil altid være mere spændene når hun sætter den lige foran snuden på ham
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg kan ikke rigtig råde dig til hvad du skal gøre, for din bofælle virker ikke til at være modtagelig for sund fornuft..
Jeg er helt enig med dig, katten skal ikke have lov til at lege med kaninen, for kaninen bliver jo sygt stresset og har ingen flugt mulighed når den ikke vil være med mere, din kat ser det måske nu som leg, men omvendt så er katte jo rov dyr, og jeg kan fortælle at min søsters kat har kommet hjem med en hareunge på størrelse med den kanin der som din bofælle har, katten var dengang omkring 1 år og fangede og slog altså kaninungen ihjel, så det er ikke lutter leg og idyl at de 2 "leger" sammen..
jan 2012
Jeg tror nu nok katten skal klare sig, når den altid har været vant til at bo ude så har den erhvervet sig en god vinterpels, selvfølgelig ville det være optimalt at den fik varme derover, men så længe der er læ og lune tæpper skal den nok holde varmen..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Men i mine øjne er det forkert, at bruge et levende dyr i den situation.
Pernille godt du er på et sted i dit liv hvor du ser det er forkert, men det er svært for dig, at kæmpe uden opbakning, og jeg ved du gør hvad du kan for din kat, jeg syntes så også de voksne gør noget forkert i forhold til din kat! For når de har sagt ja burde de have ladet dig have den på værelset, som du ønskede, så kunne den have haft ind og udgang af vinduet, og de kunne have bedt dig om, at holde den væk fra de fælles områder, altså lukket dør ind til dit værelse.
jan 2012
Jeg har oplevet katte som har opholdt sig i maskinhaller uden varme og det eneste de havde at lune sig på var halmballer, de havde det lunt og fint, frøs ikke, stalde har katte meget sjældent adgang til, så varme derfra får de ikke..
maj 2012
Varme er der ikke på hølofter og lader, landmænd ved de skal passe på, halm brænder let.
mar 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 25
Hold kæft jeg var blevet gal hvis jeg stod over for det.
maj 2012
Hestestalle er gode til katte, for der må de være
Må de overhovedet være i en malke stald? Er ikke sikker?
jan 2012
jan 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.544
Kaninejeren skal have at vide på en klar og tydelig måde, at kaninen skal holdes væk fra katten!
Det er pædagogernes opgave at lære kaninejeren at tage vare på dyr og at gøre hende det klart at kaninunger - eller dyr i den størrelse er naturligt byttedyr for katten.
Det er pædagogerne det er galt med - helt galt med!
Har du evt. nogle forældre der kan hjælpe dig med at forklare pædagogerne på bostedet at det bare ikke er okay og det faktisk gør ondt inde i dig?
For så synes jeg at de straks skal tage en snak med bostedets ledelse, for der er helt klart nogle stykker der trænger til et spark i r**** - det man kalder "Det Gyldne Håndtryk".
Det er en flot kat du har og jeg håber at du snart er klar til at få din egen lejlighed hvor du må tage den med
jun 2013
har dog inu engang haft fat i personalet og sagt at nu må de altså gøre noget men det vidste de nu ikke helt om de kunne
heldivis har vi en studerene der engang har boedet på en gård hvor de havede katte også fik kaniner som de havede en en boks hul af en art og en dag havede deres børn glemt at lukke døren der ind og boksen var sådan indrettet at der ikke var væge helt op til loftet så katten var rendt ind af døren
og havede taget den ene kanin og den holdt bare fast og de kunne ikke få den til at slippe igen og kaninen overlevede ikke
så hun ville helt bestemt hamre i bordet for at få fortalt kaninejeren at hun skulle holde kaninen væk fra min kat for katte og kaniner er ikke venner og de skal ikke lege sammen ....
så rart med en studerene der lige kan sige noget
jan 2012
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Skriver
de har ved flere lejligheder optrådt nøjagtigt lige så uansvarligt som beboerne..
Lotte S
Hvor ved vi fra at beboerne er uansvarlige ?
Ingen tvivl om at pædagogerne ikke er deres ansvar værdigt.
Men at beskylde beboerne , er da lige groft nok
sikker på at at det er tilfældet
Kat og kanin og håbløs ejer