{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Killinger med øremider {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en veninde som lige har købt 2 maine coon killinger på 12 og 13 uger i dag og betalt 2500kr. De har fået ormekur begge 2 1 gang! Kattene blev kørt ud til os, men da de er gået får jeg øje på deres ører og ser de er fyldt med øremider. (min veninde er ikke så kendt indenfor katte, så hun vidste det ikke)
Mit spørgsmål er
Kan denne sælger være bekendt og sælge disse katte til hende i denne tilstand? Og da vi ringede til hende kort efter sagde hun at det havde hun ikke bemærket?!
De skal selvfølgelig til dyrelægen snarrest muligt og det koster jo yderligere.
mvh Ingi og Katrin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger med øremider
  • #2   30. aug 2013 Personligt kunne jeg ikke drømme om at sælge en killing med øremider eller andet. Men nu er mine killinger også tjekket ved dyrlægen, vaccinerede, har sundhedsbog og neutraliserede. Selvfølgelig koster en killing hos mig så mere end 2500. Til gengæld har køber også reklamationsret og jeg er erstatningspligtig for en evt dyrlægeregning, hvis katten ikke er sund og rask. Køber er dækket af købeloven.

Din veninde har desværre valgt at købe fra en avler, der ikke er sit ansvar voksent og det kan risikere at blive en dyr affære, i dyrlægeregninger.

Men nej, sælger kan ikke være dette bekendt, men det er også muligt at sælger ikke aner noget som helst om øremider. Derfor er det godt at købe fra et sted hvor man vælger at lade en killing tilse af en dyrlæge. Så kunne mange undgå den slags ubehagelige oplevelser.

• #3   30. aug 2013 Min veninde siger at de slet ikke har været ved dyrelæge.. (hvilket hun troede) Men fik det først at vide da de var her.. Plus de små kræ havde brækket sig i køreturen. Er der en chance for at de fejler meget mere? Og kan min veninde gøre noget i denne sag? Hun vil selvfølgelig ikke aflevere dem tilbage nu for hun har knyttet sig til dem og syns det synd for dem.

• #4   30. aug 2013 skal siges at den ældre har drukket og spist lidt og undersøger alt. hvor imod den yngste bare har ligget og puttet, men spinner ved berørelse..

• #5   30. aug 2013 er katte køresyge længe? eller skal hun bekymre sig?

• #6   30. aug 2013 Normalt komme katte nemt over køresyge, men hvis der er andet i vejen, kan det selvfølgelig tage længere tid. Og ja, de kan sagtens fejle meget andet, er jeg ked af at sige.
    Den bedste anbefaling jeg kan give, når din veninde har valgt at beholde dem, er at de skal tilses af en dyrlæge hurtigst muligt.

Sørg for at de får rigeligt med væske gerne igennem en smule vådkost til killinger og et godt killingefoder, ikke et fra supermarkedet.

• #7   30. aug 2013 Tillykke med de små til din veninde , ja hun slipper ikke for en tur til dyrlægen smiley jeg håber hun har beregnet, at de kan komme til at koste noget ekstra smiley

• #8   30. aug 2013 jamen hun havde selvfølgelig regnet med ekstra omkostninger længere hen bare ikke så hurtigt smiley Vi gav den bette noget vådfoder og den kom op på benene og render rundt nu og hygger sig smiley heldigvis men de skal til dyrelægen snarrest..bare træls når de er lige kommet ind af døren og er syge smiley

• #9   30. aug 2013 Naaa det bliver vel ikke så meget ekstra, hun har vel beregnet helbreds tjek og vaccine, tato eller chip + at få dem begge neutraliseret smiley det er sørme dyrt,at købe killinger uden hele pakken smiley så en smule ørelidelse er ikke så meget oven i.

• Inge N
    Inge N Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   31. aug 2013 hej mine to har også haft øremider,min dyrlæge sagde et dryp i hvert øre af loppe4middel så skulle det gerne forsvinde,det gjorde jeg det forsvant på tre dage,jeg troede den ene havde en sort pote det var øremidder,har ikke set det siden.

• #11   31. aug 2013 Det virker i nogle tilfælde, men er absolut ikke noget jeg kan anbefale til 2 ukendte killinger, som køber i bund og grund ikke kender hele historien bag. Derudover er det ikke alle loppemidler der kan anbefales til dette formål.
    Så det er i dette tilfælde absolut ikke et råd jeg ville benytte mig af.

Kommentér på:
Killinger med øremider

Annonce