{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

øremider {{forumTopicSubject}}

Kan Otimectin øregel ruges til killinger på 5 uger?. Min missemor og to af endes killinger fik desværre konstanteret øremider i går, og dyrlægen skrev recept på Otimectin. Men nu læser jeg at det ikke må bruges til diegivede katte uden en dyrlæger har vurderet cost-benefit. Og heller ikke til killinger under 4 måneder. Spurgte hende om det var ok til dem og det sagde hun det var. Men nu tør jeg sørme da ikke. Hvordan skal jeg behandle dem?
Og så gik der en dag den svar og jeg har søgt og ledt og igen talt med dyrlægen som siger: Ja det er et problem, for uanset om de behandles via indsprøjtning, eller gel går det i ungerne, som hun iøvrigt også anbefalede jeg skule behandle med 1 dråbe Otimectin. Og i dag sgade hun at de mister appetiten og kan få kramper. Og så kan de selvfølgelig dø. Så det er udelukket. vad gør jeg? unsagde at almindelig katteørrense var det jeg så måtte gøre, og rense dem ver 4. dag, svel missemor som killingerne. Gode råd efterlyses..... tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øremider
  • #2   26. jun 2013 Hvis de midler, Lotte nævner, må bruges til killinger/diegivende katte, så er det for mærkeligt, at dyrlæge ikke har udskrevet dette i stedet for.
    Måske værd at overveje at skifte dyrlæge....

• #3   27. jun 2013 hvor gamle er de killinger.....???? jeg ville ikk bruge noget af det hvis hun dier.... alm ørerens med en vatpind morgen og aften rens godt ud i 4-5 dage det er ikk sikker du får det hele væk men du har gjort hvad du kunne lige nu.... det er hvad jeg har fået anbefalt af min dyrlæge når uheldet har været ude.....

Kommentér på:
øremider

Annonce