{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.633 visninger | Oprettet:

Mona S
Mona S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

store problemer med øremider. {{forumTopicSubject}}

ja jeg ved ikke hvad vi efterhånden skal stille op. vi døjer så meget med øremider ved vores katte.

sagen er den, at vi for 2 år siden købt to hunkatte. halv maincoon.

Piv og Mille. begge havde øremider så det fik vi selvfølgelig behanlet.

sidste sommer fik de så begge et kuld killinger hvor vi har beholdt et fra hvert kuld. Pivs killing fik ikke øremider. men Milles killing (Boline) fik. og hun døjer stadig med det.

de er behandlet mindst fire gange med advocate. og vi har renset øre på dem. men de har det stadigvæk.

jeg ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Boline er meget plaget af det igen og jeg aner ikke hvordan vi skal komme det til livs.

nogen der har et godt råd.

mvh. mona

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  store problemer med øremider.
  • #2   16. feb 2014 Frontline ned i øret, det hjælper.
    Mange katte døjer med øre mider, og de fleste jeg kender bruger frontline til at behandle med.

• #3   16. feb 2014 Du kan få dyrlægen til at give en indsprøjtning med Ivomec ell. Dectomax.
    Det dræber både lopper, indvoldsorm og mider.

Men det må ikke gøres på killinger, før deres lever fungerer optimalt.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#4   17. feb 2014 vil gerne slå fast at hvis vores katte bliver syge eller andet kommer de altid til dyrelægen. så i må ikke tro vi bare er ligeglade med dem. og de får P-piller så vi ikke får flere killinger. vi har selvfølgelig været ved dyrlægen hver gang med øremiderne. og hver gang har de sagt det kun var advocate der kunne bruges.

vores katte er indekatte. som selvfølgelig har deres kattelem så de kan gå ud når de har lyst. vi bor på landet.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#6   17. feb 2014 det vil jeg også prøve. for synes egentlig bare jeg smider penge ud til ingenting. og det er bestemt ikke rart for kattene.
    du må meget gerne tjekke hvad din kat har fået for det.

• #10   17. feb 2014 Her i huset bruger jeg Frontline som spray...Vi er lige pt. ibehandling 5 schæferhunde og 3 katte den sidste blev aflivet, det var så en lille tilløber som kom igen igen med miderne...
    Min dyrlæger er ærlig og giver det bedste råd, hun synes, at det jeg gør er det bedste, Men der skal renses op i ørene og sprøjtes ca. 1 hang om ugen indtil angrebet er væk....Så kan der gå nogle måneder, så kommer det igen...Her behandles alle dyr, men det er helt klart, at nogen er mere angrebet end andre...
    Og så skal man også lige være obs. på at der ikke støder en betændelse til, som jo så også skal behandles.

• #11   17. feb 2014 Har hørt man også kan kurere det med rapsolie smiley
    Ca. en halv tsk. i hvert øre 1-2 gange dagligt i 3 dage. Så det herinde engang og der var vist positiv respons på det.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#13   17. feb 2014 har lige tjekket diverse ører her i huset. og det ser ud til den eneste der har øremider nu er Boline. hun har tilgengæld en del i ørerne og kradser sig en del. jeg vil først og fremmest prøve det råd med frontline. hvis det ikke virker så kører vi til dyrlægen for femte gang. det må da kunne lykkedes os at få bugt med det. renser ørerne en gang i ugen. selvom der er ingen af dem der synes det er nogen fornøjelse.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#14   17. feb 2014 vil ikke prøve med raps olie. er ikke lige sikker på det er så godt.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#16   17. feb 2014 det skal jeg nok. smiley

• #17   17. feb 2014 Stronghold fra dyrlægen har haft effekt herhjemme smiley

• #18   17. feb 2014 Hvis de almindelige midler ikke virker, kan det blive nødvendigt, at få øremiderne renset ud under narkose.

• Mona S
    Mona S Tilmeldt:
    jul 2013

#20   17. feb 2014 jeg vil bare lige sige tusind tak for alle de gode råd osv jeg har fået.

TUSIND TAK

• #21   18. feb 2014 Vigtigt at alle katte i husstanden blir behandlet, også selvom du kun kan se noget på den ene. Det smitter ad H til.

• #22   18. feb 2014 Jeg har så en klar ide om det kan smitte mennesker, for lige de sidste dage har mit ene øre kløet så jeg er ved at blive tosset...Så fra nu af ingen misse hoved kæler her til mig

• #24   18. feb 2014 Louise...Jo det kan det faktisk...

• #26   18. feb 2014 http://www.netdyredoktor.dk/kat/sygdomsleksikon/oe/oeremider.aspx

"Anden viden om øremider hos katte:
    Øremider kan også smitte mennesker. Miderne kan ikke leve på et menneske, men de kan forårsage et kløende eksem.

Øremiden er i familie med fnatmiden, men i modsætning til fnatmiden lever øre-
    miden ovenpå huden. Her lægger den æg, der i løbet af 2-3 uger udvikler sig til nye øremider via et larvestadie og et nymfestadie."

• #27   19. feb 2014 Tak for linket...Og ja det klør som bare et par dage så er det hos mig væk...Men næsten ulideligt mens det står på.

Kommentér på:
store problemer med øremider.

Annonce