705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sommerhuskat. Sommerhuskat.

Så fik vi igen en ny kat....
Hver eneste år er det det samme. Ferien er ved at være slut, og pludselig er der kommet nye katte i stalden, oftest er det store kilinger. De fleste katte er der bare pludselig, men nogle gange bliver de dog leveret foran døren i en kasse, med et brev, oftest på tysk, at de jo ikke kunne have katten med tilbage til Tyskland, og mente den kunne få det bedre på gården her.
Jamen tak skal i have, så får jeg glæde af at få den vaccineret, steriliseret og chippet, og derefter prøve at se om der da ikke er nogen der vil have den. Det ved jeg jo der ikke er. Kattehjemmene vil heller ikke have dem, for de er også overfyldte. Indtil nu har vi aflivet 3 store, smukke og velplejede katte, og nu har vi igen fået det. der her i hjemmet kaldes en "tysker-kat". Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommerhuskat.
  • #1   12. aug 2013 SUK!
    Det evigt tilbagevendende sommer-problem smiley

• #2   12. aug 2013 Utroligt folk ikke har mere moral!!
    Bliver sgu ked af at der er så mange katte overladt til den skæbne...

• #3   12. aug 2013 smiley næste år må du have en plakat på flere sprog, om at du ikke er et kattehjem, og ikke skal have flere katte, ok det flytter vel bare problemet, for det er jo som sådan heller ikke tyskerne som fejler ( selv om man selvfølgelig ikke skal tage en killing ind for derefter at kassere den) men det virkelige problem er jo det samme hele tiden,,,, for mange killinger bliver avlet uden mål og med, bare fordi katten ikke lige er blevet kastereret smiley

• #6   12. aug 2013 Berit:
    det vil jeg også kalde dårlig moral,både hos sælger ,som uden videre overlader en killing til en tysker/turist,der må man da vide at de kun har den til de rejser,

Jamen tyskerne køber da ikke katte når de er i DK!
    De får ondt af nogle af dem der er dumpede i sommerhusområdet og så sætter de dem af ved en gård..

Der er faktisk et tysk ægtepar, som hvert år tager til DK for at redde nogle af sommerhuskattene. Jeg mener at turen i år gik til Rømø.....

• #7   12. aug 2013 Marianne, så er det måske nogle af deres katte jeg har været med til at "redde", for jeg bor ikke langt fra Rømø. Hvordan "redder" de de katte de finder? For de kan ikke tage dem med til Tyskland, og kattehjemmene er propfulde, så det gad jeg godt vide?

• #9   12. aug 2013 Jamen Tina, jeg kan kun henvise til ovennævnte kilder, og du har næppe fået leveret en neutraliseret kat smiley

Beklager at hukommelsen ikke kan redegøre mere detaljeret.
    Det var specielt også for at mane i jorden at sommerhusejere ikke kommer for at købe katte...

• #10   12. aug 2013 Nå for pokker.
    Det var et indlæg jeg skrev i en anden tråd...

Det har været beskrevet i enten:
    Min Ven Katten
    Dyrevennen (DB)
    eller i IK's medlemsblad.

• #11   12. aug 2013 - og indlægget blev slettet da jeg opdagede at det stod i den forkerte tråd smiley

• #12   12. aug 2013 Øv en møg situation de dumme turister sætter dig i, man burde henvende sig til sommerhus udlejningsbureauerne og få dem til at lave en folder/ seddel som ligger fast i sommerhusene om at man ikke må fodre på de katte som løber omkring i sommerhusområderne..

• #13   13. aug 2013 Der er sedler og foldere fra kattehjemmene om sådanne ting, men turisterne køber gerne disse killinger på diverse markeder de er til, såsom Kloster mærken eller Vorbasse marked. De fodrer sjældent på en voksen, tam kat, da den jo ikke er lige så sjov og nuttet som en killing. Kattene ser også altid fine og velplejede ud, der er intet at komme efter der, og mange gange er det da også lykkedes for mig at finde et hjem til killingerne, men lige så ofte er det ikke lykkedes mig......

• #14   13. aug 2013 Tina:
    Hvis det er korrekt, så er det direkte usmageligt! smiley

• #15   13. aug 2013 Ok nu er jeg altså harm, hvis det er sandt at folk direkte køber disse killinger på markeder for at have dem til deres fornøjelse i 3 uger mens de er på ferie, så burde de dælme have slag i deres bare rumpe med en meget våd søndags Berlinger smiley

Hvad er det for en mentalitet, fatter de ikke at det er et levende væsen..

Jeg tror jeg ville sætte et meget stort skilt op ved min grund hvis jeg var dig på både dansk, tysk og engelsk, hvor jeg skrev: "her dumpes ikke katte og killinger, vi er ikke et internat, hvis i alligevel dumper killinger, så bedes i også lige dumpe 1000kr til en aflivning sammen med katten"..

• #16   13. aug 2013 Men dem som sælger eller forære katte til sommerhus livet, er lige så ØV i hovedet, de ved jo nok hvad der sker!!

• #17   13. aug 2013 Ja det er de da Jette, helt enig, men for det første er de jo totalt ligeglade med de katte, ellers stod de jo ikke på et marked og solgte dem, det er nogle af de der mennesker som syntes det er for dyrt og unødigt at neutralisere.. smiley

Og for det andet, så er det jo ikke sikkert at de ved at turisterne ikke vil tage kattene med videre, jo hvis det er udlændinge, så ved de det nok, men ikke hvis det er danskere.. Men igen det rager dem en høstblomst hvad der sker med kattene, de går heller ikke op i 12 ugers reglen, de vil bare af med kattene i en fart, så de ikke koster dem flere penge..

• #19   13. aug 2013 Æhmm, Momos´s ejer. idet du købte katten, så har du jo været med til at lade hans forretning køre. Det er da dejligt du har fået en sød og god kat, men for pokker da, det er sådan noget der bliver advaret mod alle steder. Du har ikke reddet en kat, du har ladet andre katte få oplevelsen af at blive solgt på et marked.

• #21   13. aug 2013 Siger ikke det kun er din skyld, slet ikke, men jeg siger at du er en af dem der får handelen med katte til at fortsætte. Det eneste der hjælper, at at lade være med at købe de dyr der er på markeder. Hvis de ikke får solgt deres dyr, så er der jo ingen grund til at komme der.

Jeg syntes da det er træls at dine svigerforældre også får dumpet katte hos sig. Det siger jo lidt om, hvor mange katte der bliver dumpet.

• #22   13. aug 2013 Helt enig med Tina B! Hvis man selv køber sine dyr på et marked, så støtter man op om den 'forretning' der foregår sådanne steder. Øv øv.

• #23   14. aug 2013 Desværre ja smiley

Kommentér på:
Sommerhuskat.

Annonce