GLÆDELSE GLÆDELSE
kæresten og jeg har besluttet os for at købe en mis efter nytår - det skal være af racekatten bengaler! Vi har læst os til at når katte er neutraliseret er der som sådan ikke forskel på kønnene (mhb på at en fertil hun mis kan være en diva) men hvad er jeres erfaring og hvorfor valgte i som i gjorde? En bengalsk hun bliver mindre end hannen hvilket er kært men ellers overvejer vi bare at vælge en fra kuldet når det er også er kønnet ligegyldigt!
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Skal du først flytte sammen med kæresten nu?
Hvad med hunden, skal den flytte med?
Hvorfor er det blevet bengal kat, du/i har valgt?
Og så tænker jeg: er du/i klar over hvad det betyder at anskaffe en kat?
E kat kan nemt blive 15-20 år, er du/i parate til at have ansvaret for en kat de næste 20 år?
Har i økonomien til det, ikke kun anskaffelsen, men også det den vil koste de næste mange år (mad, grus, tilbehør, vaccinationer OG andre dyrlægebesøg, etc.....)
Umiddelbart virker det på mig lidt som et lidt drømme-agtigt ønske, men jeg kan jo tage fejl
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.261
Nu har jeg aldrig haft racekatte og jeg kan sige dig, at der bestemt er forskel på han og hun;)
Hunkatte er sådan nogle "nydelige" nogen. Meget feminine :). Min søsters hunkat er så nydelig, så der næsten ikke er grus på gulvet når hun er færdig!
Hankatte (som jeg foretrækker) er nogle lystige rodehoveder! Det med at soignere sig gør de ikke nær så meget ud af som hunkatten - er min erfaring.
De skal helst have ting at vide 10 gange før der bare er lidt der fiser ind og så vidt jeg ved er Bengalere meget livlige og intelligente, så gad vide om du skal sige det 20 gange
De kan forsvare deres hjem - hvis det er en fritløber du ønsker - med mindre at det er en meget godmodig herre der til tider er en "kylling".
En hankat kan være en rigtig "lege-onkel".
Men der vil altid være forskel på temperament og selvfølgelig er der nogle der afviger fra ovenstående.
At have kat giver mange glæder, men husk, at der er noget der hedder tandskifteperiode og pubertet
Det er min erfaring:)
Jeg skal også lige sige, at med mindre at den allerede er neutraliseret når du får den, så er en kastration billigere end en sterilisation
apr 2009
Sjovt du har den erfaring mht renlighed; her er det absolut modsat.
Fra lille har Chili været helt ligeglad med om hun trængte til at blive vasket og den slags, hvorimod Charley er og altid har været meget renlig, nærmest 'sippet'.
Da de var killinger startede han med at vaske sig selv, efter de havde spist, når han selv var vasket helt ren, gik han i gang med hende.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.261
Er dine ikke også BenGAL'er ?
apr 2009
"Tror nu man skal tænke ekstra meget når man vælger en Bengal - <i>den er på INGEN måder som nogen anden race...</i>"
Marianne:
Charely (& Chayton) er bengal ja, Chili er sort panter
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hankatte er lidt mere lalleglade og vil gerne være mere sociale..
Men der er altid undtagelser der bekræfter regelen, min den lille hunkat, hun burde i sind have været en hankat
GLÆDELSE