5.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hvor meget bruger i på kattegrus i måneden? hvor meget bruger i på kattegrus i måneden?

Mig og min kæreste er ved at regne på om vi har råd til en kat i budgettet. Vi har i forvejen en lille hund (chihuahua) og han mangler virkelig selskabet, og har set og hørt om så mange hvor hunden virkelig fik glæde af katten smiley Vores chihuahua elsker katte.

Nå men vi har en god opsparing til uforudsete dyrlæge regninger, så på det punkt er der ingen problemer.
Foder er vi også rimelig inde på hvad kommer til at koste, da vi jo i forvejen handler ind på zooplus, når der skal købes foder til hunden. smiley
Katten vil blive 100% indekat.

Men kattegrus er sådan en besværlig ting, da nogle steder regnes det i kg og andre steder regnes det i liter.
Og derudover ved jeg ikke noget om hvor meget kattegrus man ca bruger i måneden.

Så hvor meget kattegrus bruger i i måneden, til hvor mange katte, hvilket mærke og hvor mange penge smider i på den post? smiley

I må også gerne skrive hvad i ialt bruger på jeres kat/katte i måneden.

på forhånd tak for hjælpen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget bruger i på kattegrus i måneden?
  • #1   19. jun 2013 Altså jeg køber 5 sække med 15kg i hver til 500kr og de holder et godt stykke tid. Har ikke lige regnet på hvor længe, og kan ikke lige som jeg sidder nu huske hvad det hedder. smiley Og jeg har 2 katte, med to bakker, jeg synes ikke at det er det vi bruger mest på. smiley

• #2   19. jun 2013 Okay tak.
    Køber du for 500 kr hver måned, eller bare når du begynder at mangle?

Nej det er nok ikke det dyreste, men det kommer jo alligevel op i mange penge, når man smider 50 kr der, og 200 der osv. smiley

• #3   19. jun 2013 Tror jeg bruger sådan en sæk med 15 kilo i to bakke som så holder en måneds tid.
    Så det er omtrent 100 kroner om måneden

• #4   19. jun 2013 Jeg bruger krystal grus fra Rema ...

Det koster 39 kr for 5 l.

Jeg har 5 katte ude/inde ....

Jeg bruger max 3 poser om mdr. fordi krystal grus bare holder længere og der ikke skal fjernes klumper... så derfor forsvinder det ikke... Så max 120 kr om mdr.

Jeg skiftede fordi jeg fik klager fra skraldemanden, da jeg smed ca 10-20 kg brugt kattegrus ud om ugen før, så skraldesækken blev for tung... Så før brugte jeg ihvertfald min. 200 kr om mdr ...
    Men jeg har også 5 katte smiley

Så til en kat kommer du ihvertfald ikke over 100 kr om mdr smiley

• #5   19. jun 2013 Jeg er skiftet til cats best öko plus, tror jeg bruger en stor sæk (40 liter=18kg) på 1-2 mdr til 4 bakker til 2 katte. Køber altid på den tyske side, det er billigere. Tror lige jeg har givet 180 kr for 40 liter, sidst fik jeg en ekstra lille pose med gratis til hver af de store, skønt!!

• #6   19. jun 2013 Vi bruger extreme classic eller tigerino fra zooplus. Vi har tre katte og to kattebakker. Vi bruger to sække om måneden. Vi bruger ialt ca.400-500 kr om måneden på vores tre katte. Heri er medregnet tørfoder af god kvalitet, vådfoder (lux fra aldi) legetøj og kattegrus. Dyrlæge er ikke medregnet.

• #9   19. jun 2013 extreme classic - en pose i måneden ca. (: fåes for alt mellem 70-130 kr. (:

• #10   19. jun 2013 Jeg har altid brugt Extreme Classic, men da vi en dag løb tør og febrilsk løb i Rema1000 for at købe noget midlertidigt, så købte vi deres hvide grus der koster i omegnen af 20 kroner for en sæk, plus minus ..
    og vi har ærlig talt brugt det siden .. det lugter ikke, det klumper fint og kattene er ligeglade .. og i stedet for at bruge 150 kroner på grus, så bruger vi 20-40 kroner smiley
    Vi har en kæmpe kattebakke og hælder 1,5 sæk i og den holder godt og vel 3-4 uger før der skal skiftes helt! smiley

• #11   19. jun 2013 Vi bruger biocats grus fra zooplus, ca 1 pose Per måned = 70 kr.

Lux vådfoder 15 dåser, 80 kr, måske en 50kr for tørfoder og lidt kød/fisk.

Så ca 200 kr om måneden, minus legetøj og godbidder. smiley (Lege det med sunde godbidder kan hurtigt løbe op... 'Rødmende smiley'

Kan huske at jeg bestilte en 'stArtpakke' fra zooplus inden Trolden flyttede ind, hvor der var alt fra kradsetræ, xxl bakke, grus, tørfoder, skåle, kam, børste, legetøj, snacks og transporttaske for ca 1500kr. Ikke helt galt. smiley

• #13   19. jun 2013 Jeg køber stort ind når der er tilbud, så har altid et lager. Hvad det helt præcist bliver på månedsbasis, det ved jeg faktisk ikke smiley

• #14   19. jun 2013 Nu ved man aldrig, hvad katten synes er godt grus, eller om katten vil nøjes med én bakke, så jeg mener man skal kunne afse op til 150 kr pr. md til grus. Men det kan sandsynligvis gøres billigere.

Jeg bruger mest Extreme Classic. Hamstrer når det er på knaldtilbud til mellem 70 og 100 kr pr sæk (normalpris 130).

Kan man få katten til at bruge træpiller er det gevinst for både pengepung og miljøet.
    (og jeg <i>skal</i> altså også selv snart i gang med det projekt. Extreme Classic er bare så nemt).

• #16   19. jun 2013 Jeg bruger Golden Grey Master, da andre grustyper (krystalgrus, extreme classic, de billige mærker fra supermarkedet, everclean osv.) simpelthen ikke tager lugten godt nok.

Vi bruger ca. 1 pose pr. måned til 3 katte.

• #17   19. jun 2013 Jeg bruger crystal grus til 2 indekatte og 2 katte bakker.. 100-150kr. i måneden..

• Bertas mor
    Bertas mor Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #18   19. jun 2013 jeg bruger extreme Classic , til 2 store inde katte , i én xxl kattebakke , ca 11/2 sæk om mdr. tørfoder ca , 1/2 sæk (5kg) om mdr, wiskas vådfoder 2 poser om dagen .

• #19   19. jun 2013 Jeg bruger lige omkring 30 kg (2 sække Super Clump) på 3 katte om måneden..

Petworld her hvor jeg bor, har fast tilbud på 3 sække (a 15 kg) for 250 kr.

• #20   19. jun 2013 Jeg bruger Super Clump, som jeg køber i Petworld. Som Lotte og Rødderne skriver, så kører de fast tilbud på 3 x 15 kg for 250 kr. Jeg har snildt de 3 sække i 3 måneder. Nogle gange mere tror jeg endda. Det tænker jeg egentlig ikke rigtigt over. Jeg køber bare nyt når der mangler? smiley

Derud over fodrer jeg med RC Indoor 25. Vi køber en sæk a 10 kg ca hver anden måned. Den koster knap 600 kr. Og så får de vådfoder LUUX fra Aldi 4-5 gange i ugen smiley

Jeg har 2 voksne hankatte.

Kommentér på:
hvor meget bruger i på kattegrus i måneden?

Annonce