882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Merete J
Merete J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Fremlysning af haleløs hankat Fremlysning af haleløs hankat

Min moster har nu i lang til passet og plejet "Pelle". Han er en reserveret herre, gråstribet og mangler altså sin hale.
Hun bor i Lyngby med sin mand og det er her, "Pelle" holder til, får mad og finder læ for regn og vind.
Min moster har dog en anden kat i forvejen og de to kan ikke enes.
"Pelle" er blevet fremlyst mange gange over facebook og via dyrlæge - Men uden held.
Nogen må savne ham!
Han har en tatovering i højre øre, men den er ikke helt læselig.

kender nogen til nogen, som mangler en eminent mussefanger eller en god katteven, så skriv endelig. Det er på tide, at "Pelle" finder hjem igen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremlysning af haleløs hankat
  • Merete J
    Merete J Tilmeldt:
    jun 2013

#2   17. jun 2013 Jeg har efterhånden været igennem alt, for at hjælpe kat og moster..
    googlet efterlysninger af haleløs kat
    ledt på facebook
    Fremlyst alle vegne
    Og spredt ordet så vidt omkring jeg har kunnet.. Det samme har min moster.
    Nu prøver jeg så herinde.
    Tiden er efterhånden knap, da de to katte på ingen måde bryder sig om hinanden.
    Min moster er dog en KÆMPE dyreelsker og gør et ihærdigt forsøg på at finde en løsning, så begge katte kan trives optimalt.

• #3   17. jun 2013 Prøv at smøre lidt madolie på tatoveringen og lys så på den bagfra med en skarp lommelygte. Så træder nummeret tydeligere frem.

Første bogstav = året for tatovering.
    De to næste bogstaver = koden på dyrlægen, som har tatoveret.
    Ham kan man så kontakte, for han har sandsynligvis katten (og dens ejer) i sit eget system.

• Merete J
    Merete J Tilmeldt:
    jun 2013

#4   17. jun 2013 *Mega* - Det sender jeg lige videre til min moster. smiley
    "Pelle" er dog en kende reserveret, så ved ikke hvor meget han tillader, men det er da værd at forsøge. smiley

• #5   17. jun 2013 Og for at søge i katteregisteret, så er det ikke en nødvendighed at kunne se hele tatoveringen, man kan sætte en stjerne der hvor man ikke kan se hvad det er eller er i tvivl det er lidt et detektiv arbejde at få det til at passe, har selv været ude for det, med en kat der var kørt ned, med en times leden og forsøg med flere forskellige bogstaver (kunne ikke se om det var et N, H, M, B, men fandt til sidst det rigtige)

Og husk der er nu blevet lavet et fælles register så man kan søge i alle dyreregistre på en og samme gang: http://www.dyreregisterportalen.dk/

• #6   17. jun 2013 Han kan måske også værre chippet

• Merete J
    Merete J Tilmeldt:
    jun 2013

#7   17. jun 2013 Han har ingen chip... Min moster for hjemmebesøg af dyrlægen og hun har kigget på ham.
    Der er et tal og et bogstav som ikke kan tydes (så vidt jeg har forstået det).
    Det lille fif med olien og en lygte afviser min moster - "Forsøger man, så ryger man en tur på skadestuen".
    "Pelle" har sin helt egen mening om tingene - Har nok næppe været nogens kælemid indendørs, men han har haft kontakt med mennesker. Der ligger ikke nogen gårde i lokalområdet, men han kunne godt være kommet sådan et sted fra.
    "Pelle" er sin egen..
    Vi leder fortsat videre. smiley

• #8   18. jun 2013 Nogle katte er utroligt søde og kælne, når de er inde, og utilnærmelige og på vagt, når de er ude.

• Merete J
    Merete J Tilmeldt:
    jun 2013

#9   18. jun 2013 Jamen jeg er heller ikke en katte-ekspert. smiley
    Skal ikke kunne sige hvor han kommer fr, eller hvorfor han er "forsvundet" fra sit hjem.. Jeg formidler bare oplysningerne videre. smiley

Kommentér på:
Fremlysning af haleløs hankat

Annonce