1.092 visninger
|
Oprettet:
Hvilket foder ? :) {{forumTopicSubject}}
Goddag KG ! Jeg er ny her inde og sammen med min kæreste har vi fået vores første kat sammen !
Min kæreste har haft kat mange gange før , men for mig er det helt nyt ! Så jeg skal nok nå at komme med MANGE spørgsmål igennem tiden !
1 spørsmål: Hvilket foder er det bedste for hende ? aner ikke hvilken race hun er så kan ikke få ud fra det . hun er 12 uger så går ud fra det skal være killinge foder ? Hvor længe skal hun have det ?
Kan i anbefale noget noget killinge foder som ikke er helt vildt dyrt !?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Killingefoder plejer at være til de er ca. 1 år..
Jeg bruger selv dette foder: http://www.petworld.dk/products/arion-3.1.4%20ar.aspx
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 46
jan 2013
Følger: 1 Svar: 1
Kan jeg fortsætte med samme foder, efter sterilisationen eller skal jeg skifte til andet foder? Den er jo stadig en stor killing?
Henrik J
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Pas på med og sige det ikke må være for dyrt, hvis du køber for billigt foder, kan du ende op med og betale det dobbelte hos dyrlægen.
maj 2013
maj 2010
Og det har da holdt godt og vel 2 måneder nu (:
maj 2010
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Angående foder ville jeg nok anbefale applaws, felidae, acana.
Giv også gerne dåsemad et par gange om dagen, der kan du med god samvittighed købe lux fra aldi.
Søg i forum på foder så får du helt sikkert en masse viden
Vores får ikke killingefoder og det holdt de op med da de blev kastreret da de var ca.16 uger. Det var efter anbefaling fra både to forskellige dyrlæger og to opdrættere.
Forøvrigt en god ide at få neutraliseret din lille killing snart så hun ikke begynder at strinte, jo hunkatte kan også strinte
God fornøjelse med den lille.
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
2. Katte har ikke godt af at leve af 100% tørkost. Tørkosten er alt for koncentreret og det kan belaste deres nye hvis de ikke drikker nok(og det er næsten umuligt for en kat at drikke nok hvis den kun får tørkosten)
- Derfor: hvis I absolut vil give tørkost så server råt kød eller vådfoder mindst en gang om dagen. Jeg anbefaler dog 100% Råfodring da det er din kats naturlige føde, hvis ikke i er klar til det så anbefaler jeg at servere vådkost med lidt råt til at rense tænder.
Lige meget hvad dyrlægen siger så renser tørkost altså ikke tænderne! tørkosten slider tænderne som sandpapir og kan for nogle få uheldige katte ødelægge deres tænder permanent. Tørkost er kiks så du kan sammenligne med hvad der sker når du selv spiser en kiks, først knaser det men så bliver kiksen opløst i munden og sætter sig på tænderne.
Det bedste til tandrensning er spiselige knogler(kyllinge vinger eller halse) brusk og senere. Derfor kan i meget nemt starte jeres killing op med afpudsninger fra jeres eget middags kød.
Mange herinde anbefaler LUX vådfoder fra Aldi da det er næsten 60% kød og ikke indeholder korn og sukker. LUX'en er god kvalitet og til en rimelig pris (Royal canin/hills og specifik er meget dyrere)
maj 2013
Hvilket foder ? :)